Elikkäs potilas v70 tdi vm98 ajettu 542tkm oireet alkoi pari päivää sitten kun käynnistin auton ja laturin valo paloi mutta sammui hetken kuluttua kun lähti liikenteeseen, eilen sitten kotimatkalla syttyi uudelleen monesti ja sammoi aina kun antoi kunnolla kierroksia ja oli taas hetken pois. Juuri ennen kun pääsin kotiin syttyi se taas muttei sammu enään ollenkaan, mutta valo palaa himmeästi ja äsken mittasin jännitteen akulta auton käydessä ja yleismittari näytti 11,4-11,9 väliä kierrokset ei vaikuttanut yhtään. Mietin että alkaisiko toimimaan jännitteen säätimen vaihdolla vai joutuuko vaihtaan koko laturin. Uskaltaako huomenna ajaa viä töihin missä on paremmat puitteet korjata, matkaa olisi 22km 
Jeps, hiilet loppu. Vähän arvelluttaa tuo työmatka. Ehkä voit päästäkin perille jos kaikki tarpeeton kulutus on pois päältä. Esim. puhallin vie n. 30-40A virtaa ja jos akku on muutaman vuodenkin ikäinen niin nippanappa voit päästä tuon 22km. Vielä yks hyvä, tai hankala juttu kun kyseessä on dieselmotti. Tarkoitan tolla sitä, et moottorihan käy ilman sähköä kunhan saa polttoainetta ja ilmaa, jos saat sammutussysteemin pois pelistä, niin koneen pitäisi käydä vaikka akku tyhjenisi. Vaiha nyt ensin tuo säädinpaketti ja kone pyörimään Onneksi nää jännitesäätimet ja hiilet siinä ei paljoo maksa. Jännitteen pitäisi olla laturin toimiessa 13.5 - 14.8V jos akku on tyhjä, niinkun sun tapauksessa varmaan on. Ellei jännite nouse niin sitten laturi kaipaa tarkempaa tutkimusta. Toivottavasti tästä selostuksesta on ees vähän apua.
JK. Aikoinaan Toyota Carina dieselin kanssa pääsi liikkumaan kun sammutinventtiilin piuhan otti irti. Volvon systeemistä en sano mitään kun en tiedä miten se on kytketty.