Apuva, mitäs suosittelisitte tapaukselle jossa savutus arvo on liian korkea. Katsastuksessa arvo oli 1,9 ja tämän jälkeen on vaihdettu:
-Turbo (käytetty). Ei vaikutusta
-Diesel suodatin vaihdettu
-Hiukkassuodatin ja paine-ero anturi ja letkut tarkistettu ja koeponnistettu. Ei vaikutusta
-Suuttimet x 2kpl (käytetty mutta testattuja). loput 2 kpl vaihdettu Ei vaikutusta
-Egr putsattu, kokeilin tuplpatakin mutta lykkää vikakoodia. Ei vaikutusta.
-Antureita kokeiltu: ahtopaine, ilmamassa, polttoaineen määrän säädin, imuilma lämpötila. Ei vaikutusta
-Ahtoletkut koeponnistettu
-Huohotinventtiili (eli koko venttilikoppa). Lievää vaikusta havaittu, eli öljyn määrä lienee vähentynyt imupuolella (venttiilikoppa vaihdettu vasta savujen mittaamisen jälkeen)
-Polttoaineen lämpötila-anturia kokeilu. Ei vaikutusta
-2x regenerointi
-2xvian etsinnässä.
Näiden toimenpiteiden jälkeen poljettu, poljettu ja poljettu. Yhteensä viissiin 300-400km, ja tyhjäkäynnillä huudatettu raakasti rajotinta vasten.
Nyt k-arvo alentunu hurjasti 1,66 eli ei mene läpi leimasta.
Kiihdyttäessä lievää nykimistä joka kovenee ja välillä vähenee (ei ole siis ns.tasapaksua). Tyhjäkäynti mielestäni ok..
Auto siis v70 1,6 psa koneella ja vuosimalli 2011.
Missähän vika vois olla...

?
Päivitys:
Turbolle menevälle alipaine letkun irroittamisella saatu K-arvo noin 1,45. Eli menee leimasta läpi

Vikaa kuitenkin jossain mutta missä voi olla...
