Tmap (olettaen, että tämä on se anturi, mikä on vittumaisessa paikassa kuskin puolella alhaalla syylärin päässä) näytti ulkoisin puolin ihan puhtaalle kun sitä tutkin, mutta eihän se sen toimintaa takaa. Itsellä on käytössä halpa Bilteman Volvolle tarkoitettu vikakoodinlukija, jolla pystyy katsomaan myös joitain arvoja, ja se näyttää ilmeisesti tuon mittaamalle imuilmalle yli 60 astetta heti käynnistyksen jälkeen, eikä arvo oleellisesti muutu vaikka antaa runtua autolle ihan kunnolla. Toinen imuilmanlämpötila mitä tuo mittaa, on käsittääkseni maf:in mittaama, ja menee melko käsikädessä ulkoilman kanssa, viilenee toki kun on vauhtia tai kierroksia koneessa.
K.o. Mittari ei anna muita asiaan liittyviä vikakoodeja kuin ”p010117 ilmanassan tai ilmamäärän virtauksen piirin alue / toiminta. Yleiset sähköviat. Piirin jännite kynnyksen yläpuolella. ”
Ilmamassamittari alkaa olemaan suljettu pois, joskin kulku kylmänä parani selvästi kun vaihdoin ”uuden käytetyn”.