Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Maxxxed's Opel Vivaro B 2017

  • 107 Vastauksia
  • 13855 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5988
  • BiTurbo + T4
    • Teemu Lehtisaari Photography
Maxxxed's Opel Vivaro B 2017
« : 06.11.2021, 17:42:35 »
Tervehdystä vaan.. Pitkä aikainen haave toteutui, tyhmältä se kuulostaa mutta pakettiauto. Kyllä pakettiauto. R:än myynti antoi eväät siihen ja en siinä enempiä miettinyt.
Monikin kysellyt että oonko ihan terve kun siirryn V70R:ästä Opeliin, pakettiautoon.  :nohnoh :idiot2: Joo kyllä. Syitä on monia on hyviä ja varmasti huonoja. En niitä suuremmin aio listailla. Kuitenkin tilantarve on, meinaan työkaluille, renkaille, rasvoille, nesteille yms.. Sillä joskus pikkupojasta asti ollut unelma päästä ajamaan kilpaa ja vielä autolla jota itse rakentanut sitä varten. Eli ostin pakun sillä silmällä että on huoltoauto jos vaan S40sen kanssa siihen pisteeseen päästään. Toisena syynä on käyttökulut, tässä on kaikki kulut aika suoraan sanoen 50% vähemmän. Toki ei ole neliveto eikä 300hp tehoa. Enivei, Opeli on pihassa ja R liikkeessä myynissä.

Mennäänpä autoon.

Eli Vivaro B L2H1, Vuosimallia 2017. Ensirekisteröity 06/2017 Ajettu ostohetkellä 113 000km

Tekniikka

1.6 CDTI BiTurbo 125hp/300nm (ecoflex)
6-vaihteinen manuaali

Varusteita

Väri Casablanca White
Korinvärinen etupuskuri, takapuskurin kulmat, kylkilistat ja peilinkopat
Sisusta Tricess Blue / Kangasverhous
Ilmastointi, Manuaalinen
Opel Navi50: Radio, Bluetooth, USB, Aux & Navigointi kosketusnäyttö
ESP+ ajohallintajärjestelmä
Vakionopeuden säädin
Sivukatveen peili matkustajan häikäisysuojassa
Nahkaverhottu ohjauspyörä jossa radion kaukosäätö
Sähkölasit
Sähköpeilit
Sivuovi ikkunalla
Takaovet, ikkunoilla
Eberi, kellolla
Parkkitutkat, takana

Kontti vaneroitu
Hyllyt ja lokerot kontissa
Työvalot (huomio)
Kontissa työvalot
1000w invertteri + lisäakku
Kabiinissa ja kontissa verkkovirta mahdollisuus

yms...



Mitä meinasin tehdä..

Madallusarja, H&R -40mm/30mm jouset tilattu - >  Asennettu
Ohjelmointi, Ohjelmoitu  ELK
Vanteet, talvi ja kesä.
Lasien kalvotus
Myllytys, pinnoitus
Valorauta, lisävalot
Oem H4 myrskylyhdyt korvata Led muutossarjalla, Tehty
Ovien äänieristystä hiukan, "kevyt" hifistys. Tehty, "kevyt" hifistys.  :2funny:
Peruutuskamera
Eberiin etäkäyttö, Tehty
Mahdollisesti penkkien verhoilu, Tehty
Korjata etupuskuri
Muutama kolhu siivota pois



Juuri tehty..

120tkm huolto
Kaikki jarrut + nesteet (levyt+palat)



Muutama kuva joita liike ottanut. (Tausta parempi)






Muutama oma ottama













To be Continued..
« Viimeksi muokattu: 10.12.2021, 16:30:08 kirjoittanut Maxxxed »

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4117
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed' Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #1 : 06.11.2021, 17:50:52 »
Mieshän hankkii sellaisen kaluston kuin harrastus vaatii. Yllätys että pienet virit ja tuunaukset heti listoilla :D O0
Forester XT -06 Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5988
  • BiTurbo + T4
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed' Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #2 : 06.11.2021, 17:59:04 »
Mieshän hankkii sellaisen kaluston kuin harrastus vaatii. Yllätys että pienet virit ja tuunaukset heti listoilla :D O0

Näinhän se menee. Joo, tuttuun tapaan. Ei sitä tavoistaan pääse   :pomo:

Poissa TheReiska

  • Juniori #2
  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 574
  • Group R
Vs: Maxxxed' Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #3 : 06.11.2021, 18:29:54 »
Lämmitettävä ohjauspyörä näköjään jäänyt ruksimatta auton uutena ostaneelta, on muuten hyvä kapistus. Muuten tuo on aika kivasti varusteltu eikä hyllytkään huonon näköiset ole. Tuppaavat olemaan arvokkaat jos uudet hyvät haluaa
-02 V70 170hv+aut = hyökkäysvaunu
Savolainen kusipää ratin takana
Diabetic Driver

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5988
  • BiTurbo + T4
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed' Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #4 : 06.11.2021, 18:43:03 »
Lämmitettävä ohjauspyörä näköjään jäänyt ruksimatta auton uutena ostaneelta, on muuten hyvä kapistus. Muuten tuo on aika kivasti varusteltu eikä hyllytkään huonon näköiset ole. Tuppaavat olemaan arvokkaat jos uudet hyvät haluaa

Yksi parempi varustetaso olisi jossa sit automaattista ilmastointia, älyavainta, peruutuskameraa yms vakiona.
Joo noi kontin varusteet on aika kalliit.  ::)

Poissa anssi68

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4424
  • Volvo etu-ja takavetoisena
Vs: Maxxxed' Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #5 : 06.11.2021, 18:56:00 »
Viikon verran tuli ajettua tuollaisella opelilla töissä, kun työauto oli Incarilla korjauksessa..

Melutaso on ainakin nastarenkailla aikas kova ja hifit perustasoa, mutta muuten peruspaku.

Ei pahaa sanottavaa joten saattaisin ostaa tuollaisen omaankin käyttöön, jos olis tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2021, 21:46:35 kirjoittanut anssi68 »
Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T 2007:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=91924.0

Poissa Viizkasi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Aina maksimit
Vs: Maxxxed' Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #6 : 06.11.2021, 21:38:02 »
Näppärän oloset noi hyllyköt tuolla. Meinaatko pitää ne sielä vai tuleeko muutoksia?
viiskasi.kuvat.fi
XC90 D5 -07 "Dailydriven ja vetoauto"
S90 B63 -98 "Herraskainen"
850 T-5 -95 "Ratapätkä"

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5988
  • BiTurbo + T4
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed' Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #7 : 06.11.2021, 22:18:16 »
Näppärän oloset noi hyllyköt tuolla. Meinaatko pitää ne sielä vai tuleeko muutoksia?

Todennäköisesti pidän, en näe syytä lähtee korvaamaan työkalu vaunulla.

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5988
  • BiTurbo + T4
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #8 : 07.11.2021, 11:29:21 »
Koska sen tietää, että et sä tätä tuunamatta jätä, niin yksi vinkki. Nissan Nv300 liukuoven kisko on erilainen ja sen päälle tulee korinvärinen suojalista, mikä antaa kliinimmän ilmeen ;)

Kiitos vinkistä  ELK

Jotenki katsonutkin niissä olevan pieni ero.  :)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1562
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Maxxxed's Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #9 : 07.11.2021, 13:58:50 »
Mäkin haaveilin tuosta, mutta kun ei saanut automaattina, niin hankin proacen, ja kun proace oli ehtinyt olla 2kk alla ilmoitettiin että nyt on automaatti traficiin saatavilla.. Silloin kyllä vähän harmitti.

Löysin Lookin tarjouksen noista mun hyllyköistä sähköpostista.. vajaa 5k€ pelkät hyllyköt osina. Tosin en päätynyt tuohon, joten ilmeisesti ihan tuota en niistä maksanut, mutta ajatus oli että nuo hyllystöt kestää useamman auton, enkä anna niitä auton mukana pois, ellei niistä makseta.

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 346
  • www.vrcf.fi
Vs: Maxxxed's Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #10 : 07.11.2021, 16:08:38 »
Hyvä että on työkalut kyydissä :D :D :D

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5988
  • BiTurbo + T4
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #11 : 07.11.2021, 16:35:00 »
Hyvä että on työkalut kyydissä :D :D :D

Vahva merkkiusko silmillä siellä?  :2funny:

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1562
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Maxxxed's Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #12 : 07.11.2021, 18:42:41 »
Mulla oli aiemmin -07 Vivaro, meni siihenkin koiranluita, mutta alapallot oli lyhytikäisimmät, kestivät jotain 50-60tkm, samoin takajarrupalat kuluivat nopeasti.

Ei nuo nyt sinänsä mikään suuri murhe ollut. Uusikoppaisen murheista en tiedä (muuten kuin tän uusimman joka on sama kuin Proace).

Poissa Maxxxed

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5988
  • BiTurbo + T4
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Maxxxed's Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #13 : 07.11.2021, 20:05:23 »
Tässä oli ostaessa takapalat raudoilla ja etupää oli myös loppu. 113000km kohdalla, etulevyt sen oloiset että kerran ainaki aikaisemmin uusittu palat ja väkisin taakse myös.
Mitä töissä (NV300) ollut huollossa niin takajarruista menee sisäpalat aika nopeasti.

Tässä koiranluut väljät edessä, ei hirveesti vielä kolise mutta uudet on tulollaan.

Iskareita menee näissä ilmeisesti aika paljon etupäästä, tähän on vaihdettu ainakin kertaalleen. Näistä mulle erikseen sanottiin että tarkasta.

Alatukivarsien/Raidetankojen välyksiä en oo kuullut, on enempi vanhempien mallien juttu kun näissä taas iskarit..

Itselle tulee noin 10-15tkm vuoteen kilometrejä niin tuskin vuosittain tarvitsee mitään uusia  ELK

Ajolleen iha jees, katsoin ensin Jumpy, Expert, Proace mallistoa mutta hinnat on viellä siellä n. 25ke luokkaa niin ei rahkeet riittäneet. Kuitenkin tykännyt tästä Vivaro, Trafic, NV300 ulkonäöstä aika paljon, jotenkin sopusuhtainen jokasuuntaan ulkonäössään. Vaikka hiukan korkeakin niin on leveä myös. Alaspäin pääsee aina, mutta suiposta ei saa leveää  ::)

Eikä tää nyt ihan tälläiseksi jää  :)

Poissa JuHaU

  • The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7861
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut
Vs: Maxxxed's Opel Vivaro B 2017
« Vastaus #14 : 08.11.2021, 12:57:54 »
Tää 125 hv taitaa olla aika kiihkeä, kun laittaa kopin täyteen työkaluja ja perään trailerin ja S40.

Paljonko tällä on sallittu vetomassa?
« Viimeksi muokattu: 08.11.2021, 14:12:49 kirjoittanut JuHaU »

 

Carcom Oy  Ateho