on kuulemma eri vaihteisto. 
Täysin sama vaihteisto. Toki sillä erotuksella, että autossasi pitäisi olla M32:n kolmas generaatio joka julkaistiin 2017 alkupäässä.
M32:n ongelmat alkoi 2000-luvun alkupäässä eli heti markkinoille tullessaan. Niinkuin jo mainitsit 6-vaihteen laakerin syömisestä. Tämä ongelma johtuu kokoonpano/sovitevirheestä eli laakeri on shimmattu väärin jolloin se lämpenee tarpeettomasti ja tuhoutuu ajan saatossa.
Ongelma on jäljitetty erääseen tehtaaseen, jossa kokoavat näitä vaihteistoja ja ilmeisesti kokoonpanoprosessi on ongelmallinen, koska ongelmaa ei ole saatu kunnolla korjattua tähänkään päivään mennessä. Ongelmaan on yritetty vaikuttaa suunnittelullisesti eli parantamalla laakerin voitelua, eli oikeasti ei ole tehty mitään.
M32 kirjainyhdistelmä tulee seuraavista M=Manual, 32=320Nm joista jälkimmäinen ilmaisee paljonko vaihteisto sietää nimellistä vääntöä. 1.6biturbon vääntö on jo itsessään lähellä laatikon sietorajaa ja lastuttamalla väännöt menee reilusti yli mitä vaihteisto kestää. Itse 1.6biturbosta en ole kuullut mitään erityisen huonoa, mutta tuo vaihteisto on niin paska etten lähtisi kokeilemaan onnea lastutuksen kanssa.
Opel Club Finlandin sivuilta tuosta aiheesta löytyy aika kattavasti.