0
Etusivu
Ohjeet
Haku
Kalenteri
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hei Vieras!
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Korjaamo ja yleistekniikka
Takavetoiset
700, 900 & S/V90
B230 pyöreähampainen alaratas vai muutos kanttihampaiseksi
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
1
Siirry alas
B230 pyöreähampainen alaratas vai muutos kanttihampaiseksi
6 Vastauksia
1500 Lukukerrat
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
jumo
VRCF Ry jäsen 2025
De Luxe
Viestejä: 195
www.vrcf.fi
B230 pyöreähampainen alaratas vai muutos kanttihampaiseksi
«
:
09.11.2021, 08:44:18 »
Onko juuri näin vaikea löytää pyöreähampaista alaratasta ? Alarattaasta yllättäen se hihnapyörän "natsa" poikki.
Onko käytännön eroa kestossa jos muuttaisi kanttihampaiselle ? Kanttihampaisen rattaita saa näköjään kiittämällä ja pyöreähampaisen ei. Vai onko selvempi ostaa suosiolla satasen pyöreähampainen teräsratas, ihan kun ei noita satasia tähänkin rojektiin palaisi jo ennestään...
Onko noissa teräsrattaissa / tekijöissä jotain huomioitavaa kiilojen koon tai kohdalleen osumisen suhteen ? Suosituksia ?
Ilmeisesti nämä pulverimetallista sintratut(?) rattaat ei kauhean kestäviä ole.
Kirjattu
V60 D3AWD -20, V70 T5 2005, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska
Lankku
302 km/h@mile tiiliskivellä
Valvoja
Group A
Viestejä: 8032
Sairaan nopee
Vs: B230 pyöreähampainen alaratas vai muutos kanttihampaiseksi
«
Vastaus #1 :
09.11.2021, 11:28:59 »
Normaalissa käytössä ei taida eroa olla keston suhteen. Kovempaan käyttöön ois hyvä olla pyöreähampainen hihna teräsrattaan kera.
Ohjuritappi hajoaa yleensä vinoon kiristetyn hihnapyörän tai löysälle jätetyn pultin takia. Tietysti kun hihnapyörä on sivussa niin pulttikaan ei ole oikeassa kireydessä. Muuten ne kyllä kestää.
Kirjattu
245 -90 Englantilainen potilas 245 -90 D5 850 -94 D5 AWD 965 -95
+muut romppeet Ostetaan 245 Transfer
jumo
VRCF Ry jäsen 2025
De Luxe
Viestejä: 195
www.vrcf.fi
Vs: B230 pyöreähampainen alaratas vai muutos kanttihampaiseksi
«
Vastaus #2 :
10.11.2021, 06:39:28 »
Kiitos, täytyy etsiä pyöreähampainen ratas jostain.
Kirjattu
V60 D3AWD -20, V70 T5 2005, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska
Acke
Global Moderator
Turbo
Viestejä: 4517
Vs: B230 pyöreähampainen alaratas vai muutos kanttihampaiseksi
«
Vastaus #3 :
10.11.2021, 16:50:45 »
Markkinapaikan kautta löytyi orkkis pyöreähampainen hyvään hintaan kohtuullisen nopeasti tässä syksyn aikana.
Uutenakin saa n. 80€ hintaan (KL-varaosa tilauskamaa, sininen tiski ?), Ruotsista n. 70€ plus rahti (esim. KL-racing, jossa myös leveä malli 56€)
Kirjattu
jumo
VRCF Ry jäsen 2025
De Luxe
Viestejä: 195
www.vrcf.fi
Vs: B230 pyöreähampainen alaratas vai muutos kanttihampaiseksi
«
Vastaus #4 :
12.11.2021, 20:47:24 »
Tuleekohan kuva ? Kenen mielestä tämä on pyöreähampainen teräshammaspyörä ? Minusta tuo on vakioratas.
Kirjattu
V60 D3AWD -20, V70 T5 2005, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska
Acke
Global Moderator
Turbo
Viestejä: 4517
Vs: B230 pyöreähampainen alaratas vai muutos kanttihampaiseksi
«
Vastaus #5 :
12.11.2021, 22:42:40 »
Vakiorattaalta näyttää.
Kirjattu
jumo
VRCF Ry jäsen 2025
De Luxe
Viestejä: 195
www.vrcf.fi
Vs: B230 pyöreähampainen alaratas vai muutos kanttihampaiseksi
«
Vastaus #6 :
12.11.2021, 22:46:43 »
Niinpä, teräsrattaan kuvilla ja hinnalla myi, laitoin myyjäliikkeelle kyssäriä että mikä juttu.
Kirjattu
V60 D3AWD -20, V70 T5 2005, 940 -96 B230FK, 19T 3"IMM, 668Dekat ja lastut + 1.2bar
Youtube:Tuusannuuska
Tulostusversio
1
Siirry ylös
« edellinen
seuraava »
Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit
Korjaamo ja yleistekniikka
Takavetoiset
700, 900 & S/V90
B230 pyöreähampainen alaratas vai muutos kanttihampaiseksi