Miksi manuaali? Olen miettinyt pääni puhki, mitä etua on hammaspyörien järjestelemisestä ja kytkyttimen polkemisesta ajosuoritteen aikana, mutta en ole toistaiseksi keksinyt yhtään hyvää syytä. Kertokaa, minkä lisäarvon se antaa?
Henk koht preferenssi lähinnä.. oon aina ajanu manuaalilla ja tykkään ajaa manuaalilla.
Olen myös itse tähän mennessä saanut paremmat kulutus-lukemat ajettua manuaalilla vs. automaatti
Ja tämäkin huom vain henk.koht. fiilikseni:
Automaattejen hajoamisista (alkuperäinen aihe tälle keskustelulle) olen kuullut enemmän kauhutarinoita kuin manuaalien. Omasta vanhasta kiesistä vaihdettiin tosiaan se kytkin, ja maksoi n. 900€.
Powershiftiin kun esim. vaihdetaan kytkin sisälle, niin puhutaan ihan eri hintalapuista.
Omassa päässäni päädyin tähän ajattelumalliin:
Mitä sellaista lisäarvoa automaatti minulle tuo, jonka perusteella olisin valmis ottamaan sen taloudellisen (ja edes teoreettisen) riskin että laatikko laukeaa mulle käsiin..
Mutta en halua lähteä automaatti vs. manuaali -keskusteluun, koska kaikilla on ihan varmasti omat preferenssinsä asian suhteen