Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?

  • 72 Vastauksia
  • 8366 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jamppa95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #45 : 25.11.2021, 10:08:21 »
No sanoppa muuta kato! Ja se ykskin D3, jossa oli se VOC, tais lopulta olla sillä VEA-koneella, mikä ei taas missään tapauksessa käyny..

Pahoin pelkään että teen parhaillaan hommaa itselleni ihan helvetin vaikeeksi, kun kriteerejä alkaa olla jo;
D5 + Manuaali + ei isompi kuin 2.0 + ei PSA + ei-VEA + VOC:kin saisi olla..

**ttu mä ostan tojotan säätänä  ;D

D5 moottorit on kaikki 2.4 jotka eioo veoja. Tarkotitko 5 sylinterisiä?

Poissa Volvo-Wilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #46 : 25.11.2021, 10:20:45 »
Kriteerithän on tehty muutettavaksi 

Meillä oli kriteerinä 15-20 k€ etuvetoinen korealainen SUV 1,7-litran dieselillä ja DCT-kaksoiskytkinlaatikolla ja mielellään n.100 tkm ajettuna. No, tuli 220 tkm ajettu ruotsalais-belgialais-kiinalainen 2,4-litrainen nelivetoautomaatti. Kertaakaan ei kyllä ole vielä harmittanut. Veneen ja trailerin kun kiskaisi viime lauantaina rampilta ylös niin suorastaan laulatti. :D

Haha!!  ;D ;D
No jos yksi asia on varma, niin se on aivan varma!
Oon kyllä nyt motittanut itseni näillä kriteereillä niin tehokkaasti, että alkaa pikkuhiljaa mieli muuttumaan..

Apropoo..
Tuli mieleen, oiskohan mahdollista että volvon oman lisälämmittimen sais modattua edes kauko-ohjatuksi?
Löytyisikö kokemuksia tästä?
Eli, VOC ei oliskaan ehkä ehdoton edellytys, jos et halua autollesi kävellä laittamaan lämppäriä päälle..?
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8819.570

Ilman VOC:ia pystyisin varmasti elämään.. mutta Webasto (se volvon oma) olisi nasta saada etäältäkin päälle.
V70 D3 Momentum -13

Poissa Volvo-Wilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #47 : 25.11.2021, 10:34:21 »
D5 moottorit on kaikki 2.4 jotka eioo veoja. Tarkotitko 5 sylinterisiä?

joo tarkoitin 5-sylinterisiä.
itse ymmärsin ton volvon (sekavan) nimeämissysteemin niin, että ton tarkoittamani moottorin kattotason nimi on D5. Ja D5-moottorista löytyy mallit/ versiot:  2.0D3, 2.0D4, 2.4D4, 2.4D4 AWD ja 2.4D5.
Tän mukaan siis näin ymmärsin: http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_V70_(P3

Eli faceliftin 2013 jälkeiset D3 ja D4 -moottorit (lähinnä kai markkinointinimiä näille.. moottorinumerot alkaa edelleen D5****) on käytännössä täysin sama moottori kuin D5, mutta eri kampiakselilla + turboilla.
V70 D3 Momentum -13

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #48 : 25.11.2021, 11:07:10 »
joo tarkoitin 5-sylinterisiä.
itse ymmärsin ton volvon (sekavan) nimeämissysteemin niin, että ton tarkoittamani moottorin kattotason nimi on D5. Ja D5-moottorista löytyy mallit/ versiot:  2.0D3, 2.0D4, 2.4D4, 2.4D4 AWD ja 2.4D5.
Tän mukaan siis näin ymmärsin: http://www.autowiki.fi/index.php/Volvo_V70_(P3

Eli faceliftin 2013 jälkeiset D3 ja D4 -moottorit (lähinnä kai markkinointinimiä näille.. moottorinumerot alkaa edelleen D5****) on käytännössä täysin sama moottori kuin D5, mutta eri kampiakselilla + turboilla.

D5 on teholuokka, eli tehokkain diesel, ei konetyyppi. Vanhemmissa D5 se on 2.4L vitonen. Samoin D4 on 2.4 vitonen. D3 versioita on sitten 2.4l vitonen sekä 2.0 vitosta, riippuen onko neliveto. Erikseen on sitten uudemmat VEA -koneet, missä kaikki teholuokat D3, D4 ja D5 on 2.0L 4 sylinterisiä.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #49 : 25.11.2021, 11:46:31 »
Eli, jos ei halua VEA- konetta, niin vältä 150- heppaista D3:sta ja 190- heppaista D4:sta. Tuliko V60 ja V70 samaan aikaan facelift (?), eli vuonna 2013 ja näitä on vuosimalleina -13 ja -14. Vanhemmissa malleissa D3 viisimukinen oli 163hp. Mutta faceliftin jälkeen hetki tehtiin viisimukisena D3 136 heppaisena ja tuo 163 heppainen oli D4. Nämä sitten muuttui nopeasti VEA- koneisiksi.

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #50 : 25.11.2021, 12:17:58 »
En nyt vetäisi kaikkia D4 VEA-koneita samalla kammalla.
2016 lähtien on D4 VEA moottorimerkinnällä D4204T14 190 hp.

Sama D4204T14 on vielä tänäpäivänäkin D4 S90/V90 ja 60-sarjalaisissa, enkä ole kuullut, tai lukenut ongelmista näissä.

Poissa Jameson73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 234
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #51 : 25.11.2021, 12:20:46 »
Ja kuten aiemminehkä epäselvästi ilmaisin, niin ainakin XC60:n oslta 2014-17 mallin 5-sylinterinen 2,4-litrainen on sama mylly huolimatta siitä, lukeeko perässä D3, D4 vai D5. Tehoja on vaan kutkuteltu osasta vähemmän, osasta enemmän. Nämä pitää "tietää" ei onnistu päättelemällä.
XC60 AWD 2,4 D4 Momentum -14  a.k.a "Konjamiini"
"Mutta älä huolehdi äläkä valvo, rahat on loppu, mutta rahat on loppu, mutta myydään Volvo."

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #52 : 25.11.2021, 13:10:35 »
Ja kuten aiemminehkä epäselvästi ilmaisin, niin ainakin XC60:n oslta 2014-17 mallin 5-sylinterinen 2,4-litrainen on sama mylly huolimatta siitä, lukeeko perässä D3, D4 vai D5. Tehoja on vaan kutkuteltu osasta vähemmän, osasta enemmän. Nämä pitää "tietää" ei onnistu päättelemällä.

Pitää nelivetoisena paikkaansa jokaisessa näistä. Etuvetoisena ainakin loppupään XC60 D4 -mallit on jo VEA -koneella. En muista tuliko jo peräti 2015. Nelivetoisissa ei VEA -myllyä ollut.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Stail

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #53 : 25.11.2021, 13:15:49 »
Apropoo..
Tuli mieleen, oiskohan mahdollista että volvon oman lisälämmittimen sais modattua edes kauko-ohjatuksi?
Löytyisikö kokemuksia tästä?
Eli, VOC ei oliskaan ehkä ehdoton edellytys, jos et halua autollesi kävellä laittamaan lämppäriä päälle..?
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8819.570

Ilman VOC:ia pystyisin varmasti elämään.. mutta Webasto (se volvon oma) olisi nasta saada etäältäkin päälle.

VDD tai jos autossa on pcc avain (6-nappinen, keyless jne..) niin siihen saa  ohjelmoitua webaston käynnistyksen.
Kantama parempi kuin normiavaimessa ja osaa jopa kertoa menikö webasto päälle.
V90 2017 D4 ja S90 2018 D3

Poissa Jamppa95

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #54 : 25.11.2021, 13:38:52 »
Haha!!  ;D ;D
No jos yksi asia on varma, niin se on aivan varma!
Oon kyllä nyt motittanut itseni näillä kriteereillä niin tehokkaasti, että alkaa pikkuhiljaa mieli muuttumaan..

Apropoo..
Tuli mieleen, oiskohan mahdollista että volvon oman lisälämmittimen sais modattua edes kauko-ohjatuksi?
Löytyisikö kokemuksia tästä?
Eli, VOC ei oliskaan ehkä ehdoton edellytys, jos et halua autollesi kävellä laittamaan lämppäriä päälle..?
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8819.570

Ilman VOC:ia pystyisin varmasti elämään.. mutta Webasto (se volvon oma) olisi nasta saada etäältäkin päälle.

Saa niihin ainakin sinisen toimesta webaston oman kaukosäätimen. Sahhilla tais hinta olla jotain 600e luokkaa. Jostain muualta voi saada halvemmalla tai sitten asentaa itse. Siihen tulee se webaston oma kaukosäädin boksi johonkin liittimeen tai joutuu haaroittaa tietyt johdot en ole ihan varma. Mondeoissa ainakin osassa on liitin valmiina ja osassa joutuu haaroittaan johtoja ja nuo mk3 v70 on hyvin pitkälti fordin tekeleitä. Kannattaa ottaa selvää ensin ennenkuin ostaa että saako juuri siihen autoon sitä.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 791
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #55 : 25.11.2021, 14:55:04 »

Pahoin pelkään että teen parhaillaan hommaa itselleni ihan helvetin vaikeeksi, kun kriteerejä alkaa olla jo;
+ Manuaali

Miksi manuaali? Olen miettinyt pääni puhki, mitä etua on hammaspyörien järjestelemisestä ja kytkyttimen polkemisesta ajosuoritteen aikana, mutta en ole toistaiseksi keksinyt yhtään hyvää syytä. Kertokaa, minkä lisäarvon se antaa? :o

Poissa Volvo-Wilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #56 : 25.11.2021, 15:34:26 »
Miksi manuaali? Olen miettinyt pääni puhki, mitä etua on hammaspyörien järjestelemisestä ja kytkyttimen polkemisesta ajosuoritteen aikana, mutta en ole toistaiseksi keksinyt yhtään hyvää syytä. Kertokaa, minkä lisäarvon se antaa? :o

Henk koht preferenssi lähinnä.. oon aina ajanu manuaalilla ja tykkään ajaa manuaalilla.
Olen myös itse tähän mennessä saanut paremmat kulutus-lukemat ajettua manuaalilla vs. automaatti

Ja tämäkin huom vain henk.koht. fiilikseni:
Automaattejen hajoamisista (alkuperäinen aihe tälle keskustelulle) olen kuullut enemmän kauhutarinoita kuin manuaalien. Omasta vanhasta kiesistä vaihdettiin tosiaan se kytkin, ja maksoi n. 900€.
Powershiftiin kun esim. vaihdetaan kytkin sisälle, niin puhutaan ihan eri hintalapuista.

Omassa päässäni päädyin tähän ajattelumalliin:
Mitä sellaista lisäarvoa automaatti minulle tuo, jonka perusteella olisin valmis ottamaan sen taloudellisen (ja edes teoreettisen) riskin että laatikko laukeaa mulle käsiin..

Mutta en halua lähteä automaatti vs. manuaali -keskusteluun, koska kaikilla on ihan varmasti omat preferenssinsä asian suhteen
V70 D3 Momentum -13

Poissa VolvoVector

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #57 : 25.11.2021, 17:27:56 »
.. VOC:kin saisi olla..


Korvaa " gsm boksilla " tai vastaavalla, Remuc ohjain toimii varmasti lämmityksen osalta
XC60 D5 AWD 2010

Poissa Volvo-Wilho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #58 : 25.11.2021, 23:07:04 »
.. VOC:kin saisi olla..


Korvaa " gsm boksilla " tai vastaavalla, Remuc ohjain toimii varmasti lämmityksen osalta

Kiitos vinkistä! Ehdottomasti tsekkaukseen tämä vaihtoehto! Olettaen tulee halvemmaksi kuin volvon oman kake-systeemin asentaminen!
V70 D3 Momentum -13

Poissa makekin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, vm-13, D2 Summum & Geartronic - kestääkö?
« Vastaus #59 : 26.11.2021, 07:49:03 »
Moi.
Tämmöistä keskustelua käyty Volvon omasta kauko-ohjain asiasta Webaston kauko-ohjauksesta:

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=70239.msg1060997099#msg1060997099

Käy siis joihinkin vuosimalleihin. Ja hinta on varmaan muuttunut monta kertaa.
Kannattaa kysyä suoraan Siniseltä.
 
T. Make

 

Futurez  Kulkukoira