Valk D24 perän stefan vaihto:
Porasin metriseen lattarautaan kaksi reikää ja laitoin toisen pään lattiaa vasten. Räikkään metrinen pakoputki niin sillä sai väännettyä mutterin irti. Ja laippaan (VIDAN mukaan vääntiö

) ulosvetäjä kinni niin sillä napsahti irti. Lujassa kyllä oli, että molemmat lähti irti.


Kannattaa hankkia orkkis tiiviste kun ei maksa Bililalla kun 16e ja on rasvattukin osin valmiiksi.
https://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/13022008-35531/Products/9143287

Pitää huomenna hakea lisää laakerirasvaa ja alkaa laittaa palikat takaisin kiinni. Tässä vielä VIDAn vinkkejä:
Pikkuvetopyörän tiiviste, vaihto
Vihje:
Taka-akselit 1030, 1031, 1041
Irrotus
1. Merkitse nivelakseli suhteessa vääntiöön.
2. Merkitse vääntiö suhteessa pikkuvetopyörän päähän.
3. Irrota vääntiö.
4. Irrota tiiviste.
Puhdista ja tarkasta tiivistyspinnat. Vaihda vääntiö, jos tiivistyspinta on kulunut.
Asennus
4. Rasvaa tiivistehuuli Volvon laakerirasvalla, osanro 1161241-3.
5. Asenna tiiviste
6. Asenna vääntiö tiivistepinta öljyttynä käyttäen puristustyökalua, aseta vääntiö merkinnän mukaisesti.
7. Kiristä vääntiö momenttiin. Käytä uutta, öljyttyä mutteria.
Huom! Älä käytä mutterikonetta.
Ilman puristusholkkia oleva pikkuvetopyörä: 200-250 Nm (148-184 ft.lb)
Puristusholkilla varustettu pikkuvetopyörä: Kiristä vääntiö momenttiin 180-200 Nm (133-148 ft.lb). Päittäisvälystä ei saa olla.
Huom! Kiristysarvoa 200 Nm (148 ft.lb) ei saa ylittää. Muutoin pikkuvetopyörän laakeriesijännitys voi tulla liian suureksi, mikä johtaa laakerin vaurioitumiseen.
Asenna nivelakseli merkinnän mukaisesti. Käytä uusia ruuveja ja muttereita. Kiristä mutterit ristikkäin momenttiin 50 Nm (37 ft.lb). Tarkasta öljymäärä.