Kulkukoira  Proturbo

AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)

  • 123 Vastauksia
  • 44507 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #75 : 05.04.2023, 02:27:21 »
Katotaan niitä harrastetiloja sitten joskus myöhemmin, jos nyt saisi autot parkkiin edes saman maakunnan sisälle missä omistaja asuu, niin olisin tyytyväinen.  :2funny:

Tänään vuorostaan purin AKI-10:n lattiaverhoilut ja jätin ne koristamaan äiteen terassia. Kaikesta päätellen tuo oli vuotanut jo pidemmän aikaa. Osaako joku valaista tätä, siellä pyyhkijöiden alla kun on se matkustamon ilmanottoaukko, josta vedet ovat luultavasti päätyneet sisään, niin sen välittömässä läheisyydessähän on se pienempi kolo/ränni vedenpoistoa varten, niin meneekö tuo ränni suoraan auton ulkopuolelle vai kiertääkö tämä virallinen vedenpoistoreittikin auton sisälle ja sieltä sitten letkua pitkin vasta ulos? Huomasin, että raitisilmasuodatinkotelon välittömässä läheisyydessä on putki joka yhdistyy korin läpivientiin, niin liekö näillä jokin yhteys?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #76 : 28.04.2023, 03:43:21 »
Tämä tuli vihdoin eilen huollettua (öljyt, suodatin, ilmansuodattimet), kun mukamas ei ole aiemmin löytynyt aikaa. Viime öljynvaihdosta oli kulunut 1 vuosi ja lähes 4 kuukautta. :D Onneksi kilometrejä ei ollut tullut kuin 5 500km tuona aikana. Torstaina vuorossa vierailu Debiliin, jossa vaihtavat vaihteistoöljyt sekä uusivat jarrunesteet ainakin.

Kilometrejä taulussa 448 000km.


Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #77 : 10.05.2023, 03:01:23 »
Viikko sitten vaihtui tosiaan polttoainesuodatin, jarrunesteet ja vaihteistoöljyt. Vaihteiston läpi huuhdeltiin noin 13 litraa Mannolia. Vaihteisto tuntui pelaavan vanhoilla öljyillä kuten kuuluu ja sama jatkuu nyt uusilla öljyillä. :) Ainoa "vika" mitä olen havainnut vaihteistossa liittynee turbiinilukon säätelyyn. Joskus satunnaisesti 50-60km/h nopeudessa tasaisesti ajaessa saattaa tuntea pikkuriikkisen "nykäyksen", nykäys on sitä luokkaa, että rohkenen epäillä ettei sitä valtaosa ihmisistä edes huomaisi. Nykäyksen sattuessa vaihde ei vaihdu tai mitään muutakaan isoa tapahdu. Tuossa nopeudessa tämä 6-lovinen aski tykkää vaihdella turbiininlukituksen "osa-" sekä täysilukituksen välillä, joten olen kehittänyt teorian että tuon pienen nykäyksen sattuessa, turbiini vedetään täysin lukkoon mutta venttiilipöytä on sen verran kulunut, että turbiinin lukitusta säätelevä solenoidi ei pääse liikkumaan täysin "kitkattomasti", vaan jumittaa jossain kohtaa hetkeksi kunnes menee haluttuun asentoon ja tästä seuraa turbiininlukon "ei-niin-sivistynyt" kytkeytyminen. Joku viisaampi voi arvuutella, onko tässä teoriassa perää...

Emännän kanssa heitettiin viikonlopun aikana tuhannen kilometrin lenkki Kalajoelle ja takaisin. Taisi olla ensimmäinen pidempi reissu AKI-10:llä....MINUN omistusaikana. :D

Matka jatkuu ja uusia muistoja syntyy! 8)



Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #78 : 27.05.2023, 03:02:58 »
Kesä lähestyy ja kalenteri täyttyy sitä mukaan. Päätettiin tuossa juuri, että vajaa viikko V90:llä tehdyn Eurooppa-reissun jälkeen, AKI-10 lähtee viikon "budjettimatkalle" minun, emäntäni ja hänen velinsä seurassa. Kaksi yötä Vilnassa, kolme yötä Varsovassa, yksi yö jossain pohjoisosassa Puolaa ja viimeinen yö vielä etelä-Latviassa, hotellissa jossa AKI-10 on ollut viimeksi 15 vuotta sitten. :smitten: 8)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #79 : 30.06.2023, 03:10:07 »
Maanantaina toteutuu tämä unelma, eli lähdetään AKI-10:llä kohti Puolaa. 8) Ennen reissua ajattelin kissasaippuoida sisustan vielä, kun en ole sitä tänä kesänä tähän autoon vielä tehnyt. Teknisesti auto tuntuu toimivan, mutta kokemus on osoittanut, että aina näillä Eurooppa-reissuilla jokainen Volvo tuppaa kehittämään jotain vikaa, ikään, kilometreihin tai huoltohistoriaan katsomatta. :D Jäädään siis mielenkiinnolla odottelemaan, että mikä osa tästä leviää kesken matkan. Tai ehkä AKI-10 yllättää vanhoilla päivillään ja suoriutuu matkasta ilman mitään dramatiikkaa, onhan hän jo nuoresta pitäen matkustanut pitkin Eurooppaa. 8)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #80 : 02.07.2023, 20:29:46 »
Vähän sohasin arpea painepesurilla ja hupsista keikkaa. :D


Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5520
  • Volvo V70
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #81 : 02.07.2023, 21:07:59 »
Vähän sohasin arpea painepesurilla ja hupsista keikkaa. :D



Taitaa kohta olla edessä maalauksen osalta yliveto, eli niitä pelimerkkejä kannattaa pistää sivuun  ;) ;)
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #82 : 02.07.2023, 21:16:51 »
Totta turiset. Alkaa olla vähissä ne edustavat kuvakulmat tästä autosta. S* Surullista ja samalla omalla sairaalla tavallaan kiehtovaa, kun vierekkäin ovat nämä mun kaksi XC70:stä. Näkee todella karulla tavalla eron minkälainen ero syntyy pitkässä juoksussa kun autoa ylläpidetään aivan eri tavoilla.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #83 : 15.07.2023, 05:18:05 »
Tasan 7 päivää, 4 maata ja 2300 kilometriä takana AKI-10:llä. Vaikka tämä reissu oli todella lyhyt, niin oli se vaan kertakaikkisen fantastinen tunne lähteä tällä autolla huristelemaan Via Balticalle, samalle tielle mitä tämä auto on nuorempana sahannut eestaas allekirjoittanut takapenkillä. Tämä kyseinen reissu taisi olla järjestyksessä kahdeksas matka Eurooppaan tälle autolle, olettaen ettei edellinen omistaja ole autolla tälläsiä reissuja harrastellut. :D

Lähtö tapahtui perinteitä kunnioittaen EckeröLinellä aamulla klo 9, perinteitä kunnioittaen söimme siellä aamupalaksi puuroa... :D Perinteet saa väistyä nyt hetkeksi. Tallinnaan saavuttiin klo 11.15 ja laivasta ulostautumisen jälkeen havaitsimme, että liikenne on Tallinnan satama-alueella täysin tukossa. Lehdistä olin toki lukenut näistä Tallinnan tietyömaista ja V90-reissulla Tallinaan palatessa menikin aika tiukille, että kerettiin laivaan. Satama-alue oli niin tukossa, että lopulta meillä meni reilusti yli tunti, ennenkuin olimme päässeet keskustasta ulos, normaalisti tähän menee ehkä 20 minuuttia. Heti keskustan ulkopuolella kävimme luonnollisesti tankkaamassa AKI-10:n täyteen, dieselin hinta on pysynyt muuttumattomana jokaisella asemalla havaintojeni mukaan kesäkuun alusta saakka, 1,499€/L oli hintaa tuotteella.

AKI-10 Länsisatamassa jonossa, valmiina kohti seikkailuja!



Se on aina tämä aamupala, joka aloittaa nämä reissut :D




Ensimmäiset kaksi päivää oli tarkoitus viettää Vilnassa, joten lähtöpäivänä ajoa oli luvassa aika tarkalleen 600 kilometriä, ajallisesti tuo paisui pysähdyksineen kaikkineen yhdeksään tuntiin ja allekirjoittanut oli aika "valmis" perille päästyämme. Nuorempana jaksoi paahtaa päivässä 1200km/17 tuntia, nyt tämä 600km/9h oli jo tarpeeksi.  :2funny: Matkaseuralaisten mielenterveys oli varmasti koetuksella, kun tarinoin pitkin päivää kuinka AKI-10 on nuoruudessaan käynyt siellä ja tuolla Via Baltican varrella hotelleissa ja ravintoloissa. :D Luonnollisesti useissa nostalgiapaikoissa piti pysähtyä, ihan vain ottamassa kuvia. Vilnaan saavuttiin tosiaan siinä klo 21-22 välissä. Olin ulkoistanut majoituspaikkavalinnat emännän harteille, koska olin itse aiemmin menettänyt toivon Vilnan suhteen: Tuntui että Vilnassa ei löydy kohtuuhinnalla mitään säädyllistä majoituspaikkaa ja itse olin jo väläytellyt Vilnan korvaamista esim. Riikalla, mistä tuntui nopealla selauksella löytyvän enemmän valinnanvaraa. Emäntä oli kuitenkin varannut meille huoneiston keskustasta ja hän vakuutti, että tärkein kriteeri täyttyy, eli AKI-10:lle on turvallinen parkkipaikka maan alla. Hyvä parkkipaikka todentotta löytyikin ja huoneistokin oli varsin edustava. Ja mikä parasta, huoneistossa oli NELJÄ ilmalämpöpumppua. :D


Ensimmäisen päivän ensimmäinen lounastauko Ainazissa, Latviassa. Tämä kyseinen Hesburger on muodostunut näiden matkojen ensimmäiseksi taukopaikaksi lähtöpäivänä pitkälti sijaintinsa takia, tänne ajaa Tallinnasta vajaa kolme tuntia, joten juuri oikea aika pitää pieni tauko. Tähän kyseiseen puljuun liittyy kuitenkin myös tietty nostalgia. Vuonna 2006, kun olimme lähdössä ihka ensimmäiselle Eurooppa-matkalle kolme kuukautta vanhalla AKI-10:llä, pysähdyimme tähän kyseiseen Heseen, kun allekirjoittanut 9-vuotiaana ilmoitti tahtovansa Heseen . Harmikseni tätä Heseä ei oltu keretty silloin vielä avata, vaikka kyltit olivat paikallaan. Tästä eteenpäin tässä Hesessä on pysähdytty aina, ja nimenomaan lähtöpäivänä! :D




Tämä kuva puolestaan on otettu etelä-Latviassa, lähellä Bauskaa erään hotellin pihassa. Varmaan osaattekin jo tässä vaiheessa arvata, että myös tähän paikkaan liittyy nostalgiaa. Täällä ollaan yövytty useita kertoja 2006-2010 vuosien aikana, joten piti käydä ottamassa taas kuva.





Täällä yövyttiin myös vuosi sitten, kun oltiin ITV-4:lla liikkeellä. :)



Tässä kohtaa ollaan päästy jo vahvasti Liettuan puolelle, kun näin edessä tutut ilma-alukset. Taustalla näkyvä museorakennus toimitti aikanaan hotellin virkaa, jossa yövyimmekin ainakin kerran sillon joskus.



Tässä AKI-10 vietti kaksi ensimmäistä yötä Vilnassa



Tämän näköisessä mestassa vietimme itse kaksi ensimmäistä yötä



Toisena päivänä suuntasimme herättyämme Vilna-päivää viettämään. Ensimmäisenä suuntasimme etsimään intialaisen ravintolan ja tämän jälkeen haahuilimme ympäriinsä. Merkittävä osa päivästäni kului ns. miesparkissa kauppakeskuksissa, kun tuo toinen oli omien sanojensa mukaan tekemässä "huippulöytöjä", ja toi välissä pussukoita minulle vartioitavaksi. Noh, suotakoon se hänelle, olihan emäntä edellisenä päivänä kuunnellut koko päivän omia höpinöitäni intialaisen musiikin säestämänä täysin tyytyväisenä. :D Vaikka Vilna onkin hyvin lähellä Suomea, niin täällä ei ole tullut käytyä kovin usein, yleensä etelään ajaessa on hirveä vauhti päällä ja Vilna ikäänkuin jää sivuun. :D 2020 koronakesänä olin käynyt täällä Volvoilemassa, mutta sitä edeltävä käynti meneekin sitten yli vuosikymmenen päähän. Vilna nyt ei lopulta mitään maata mullistavaa tarjonnut, emmekä sitä tainneet odottaakaan, kun olimme varanneet tälle kaupungille vain yhden kokonaisen päivän.


Aamupala meikäläisen makuun



Kolmantena päivänä jatkettiinkin sitten matkaa ns. pääkohteeseen eli Varsovaan. Kun matkaa suunniteltiin, niin emäntä olisi halunnut palavasti päästä etelämmäksi, mutta koska aikaa oli melko rajallisesti käytettävissä, niin ei olisi ollut mitään ideaa tykitellä vauhdilla etelään ja sitten hirveällä kiireellä takaisin Suomeen. Ja myönnettäköön, että vaikka Volvojen ratissa viihdynkin, niin tässä on reilussa kuukaudessa ajeltu 10 000km, joten pientä puutumista on ehkä havaittavissa kuljettajassa. :D Olemme muutenkin tykästyneet erittäin palavasti Puolaan maana useamman seikan takia. Miellyttävä hintataso, ihmiset yleisesti mukavia, yleisilme siisti, hyväkuntoinen tieverkosto, jotenkin tuo maa vain vetoaa. :D Vertailun vuoksi taas esim. Liettuassa asiakaspalvelijat tuntuivat olevan järjestään asenteella "Mä oon vaan töissä täällä".

Varsovaan oli Vilnasta vain 500km / 6h matka, joten mikään kovin pitkä ajopäivä ei ollut luvassa. Vähemmän yllättäen myös tämän päivän reitille osui yksi nostalgiahotelli, jonka edessä piti päräyttää kuva jos toinenkin.

Joskus 2007-2008 täällä on vietetty yö, siis silloin kultaisina aikoina kun AKI-10:n maalipinta oli vielä hyvässä kunnossa. :D




Varsovaan saavuttiin iltapäivästä, emäntä oli täältä varannut meille kolmeksi yöksi Hilton-hotellin. Hotelli oli sopivasti hiukan ydinkeskustan ulkopuolella, mutta julkinen liikenne liikennöi aivan hotellin vierestä. Ja mikä tärkeintä, Volvolle oli taas hyvä parkkipaikka maan alla.

Täällä AKI-10 vietti seuraavat kolme päivää



Vähän huvittaa, mutta minä ja emäntä odotettiin Varsovalta eniten niinkin ihmeellistä asiaa kuin erästä intialaista ravintolaa. Olimme löytäneet kyseisen paikan vuosi sitten, kun olimme Varsovassa ITV-4:lla, huhtikuussa kun kävimme Varsovassa lentäen, kannatimme paikkaa ja nytkin suuntasimme kyseiseen ravintolaan ensimmäiseksi. :D Kolme päivää sujahti melko nopeasti, kauppoja tuli kierrettyä, vanhassa kaupungissa pyörittyä ja hyvää ruokaa syötyä. Mitään superihmeellisiä kuvia ei tullut otettua Varsovassa muuten.

Varsovan "kohokohta" :2funny:



Kolmen Varsovassa vietetyn päivän jälkeen oli aika suunnata takaisin kohti pohjoista, mutta koska halusimme ottaa paluumatkan rauhallisesti, niin ensimmäinen paluumatkan yö vietettiin Bialystok-nimisessä kaupungissa Puolassa. Sinne ajoi Varsovasta vain alle kolme tuntia ja tarkoitus olikin keretä se loppupäivä kierrellä Bialystokissa. Bialystok menee vähän samaan kategoriaan Vilnan kanssa. Kaupungin nimi on ollut tiedossa iät ja ajat sekä sijainti, mutta ikinä täällä ei ole pysähdytty, saatika vietetty yötä, koska aina on ollut kiire ajaa etelämmäs tai pohjoiseen takaisin. Täältäkin oli varattu Hilton-hotelli parkkipaikkakriteeri edessä, hotelli sijaitsi aivan ydinkeskustassa, mutta mitään varsinaista suurkaupunkimenoa ei kyllä ollut havaittavissa tässä paikassa. Paikka muistutti vahvasti Kaunasia, kartasta katsottuna miehekkään kokoinen kaupunki, mutta paikalle päästyä huomasi, että aika uinuva kylä oli kyseessä. Noh, vähän tepastelua kaupungilla, syömistä, kuvia ja nukkumaan.

Seuraava päivä koitti, ja koska paluumatka haluttiin yhä tehdä rauhakseltaan, niin yksi yö päätettiin viettää vielä Bauskassa (Latvia). Ajomatkaa oli noin 440 kilometriä edessä ja ajallisesti kuutisen tuntia. Tylsähkö ajopäivä ilman mitään sen suurempaa dramatiikkaa. Puolassa vastaan pamahti kirkko, jonka edessä muistelen minusta otetun kuvan AKI-10:n kanssa. Luonnollisesti tänne piti pysähtyä ottamaan uusi kuva. :D Liettuan puolella käytiin vielä hypermarketissa ostamassa kontti täyteen kaikkea yleishyödyllistä, jonka nyt sai Liettuasta halvemmalla hamstrattua mukaan. Yö vietettiin Hotel Mikelis -nimisessä hotellissa, joka osoittautui varsin nätiksi paikaksi. Hotellin yhteydessä sijaitsi jonkin valtakunnan automuseo, johon pääsi 2€ investoimalla, siispä kävimme vielä illalla ihmettelemässä sen.

Muutama räpsy automuseosta




16 vuotta välissä. Ei ole enää kirkko, mies eikä auto entisensä. :D




Seuraavana päivänä sitten ajoimmekin vain Tallinnaan ja siitä sitten laivaan. Jos joku tämän tähän asti luki, huomasi varmaan, että mitään maata mullistavaa eksotiikkaa tämä reissu ei tarjonnut. Henkisesti tämä oli meikäläiselle silti iso juttu päästä viemään AKI-10 vihdoin itse ulkomaille, kaikkien näiden vuosien jälkeen.

Sillon vuosi sitten ITV-4 levisi sinne Kroatiaan. Kuukausi sitten V90:stä hajosi Serbiassa vetonivelen kumi, joten odotin, että mikä AKI-10:stä hajoaa matkalla. Kaikeksi yllätykseksi AKI-10 ei osoittanut matkalla mitään ongelmia, onhan hän jo nuoresta asti ollut tottunut ulkomaanmatkaaja! 8)

Matkan lasketuksi keskikulutukseksi tuli tasan 6 litraa sadalle kilometrille. Yllätyin, että meni noin pienellä.

Poissa Volvocars97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #84 : 15.07.2023, 13:29:32 »
Koska esim Amerikkaan jollain näiden kolmen auton kanssa? :D

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #85 : 15.07.2023, 19:35:52 »
Taitaa olla turhan mahtipontinen reissu sellainen, maksanee omaisuuden jo pelkkä auton laivaus rapakon taakse.  :D Tuollainen USA-roadtrip oli silloin vanhoina aikoina erittäin vahvasti suunnitelmissa, mutta se jäi jostain syystä toteuttamatta. Vielä hullumpi idea oli ajaa tällä autolla Pakistaniin.  :2funny: Sekään reissu ei (onneksi) ikinä toteutunut.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6399
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #86 : 15.07.2023, 23:48:46 »
Jenkkilässä kuuluu ostaa käytetty auto ja ajaa länsirannikolta itärannikolle!
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3362
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #87 : 17.10.2023, 19:22:07 »
Sellainen pieni ongelma alkaa olla käsillä, että talven ensimmäiset pakkaset ovat näköpiirissä ja molempien autojen tankit ovat täynnä kesälaatuista dieseliä.

https://www.motonet.fi/tuote/liqui-moly-dieselin-jaatymisenestoaine-1-l?product=60-03409

Onko kenelläkään kokemusta yllä olevasta litkusta?  ;D

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 14937
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #88 : 17.10.2023, 19:35:23 »
Sellainen pieni ongelma alkaa olla käsillä, että talven ensimmäiset pakkaset ovat näköpiirissä ja molempien autojen tankit ovat täynnä kesälaatuista dieseliä.

https://www.motonet.fi/tuote/liqui-moly-dieselin-jaatymisenestoaine-1-l?product=60-03409

Onko kenelläkään kokemusta yllä olevasta litkusta?  ;D
Otat kotimaan matkailun kannalta ja ajat tankit vajaiksi.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • 940 230FT -98
Vs: AKI-10:n paluu kotiin (Tuomarilin XC70 D5)
« Vastaus #89 : 17.10.2023, 20:33:20 »
Sellainen pieni ongelma alkaa olla käsillä, että talven ensimmäiset pakkaset ovat näköpiirissä ja molempien autojen tankit ovat täynnä kesälaatuista dieseliä.

Ei nykydiesel ihan heti jämähdä tankkiin, ainakin Neste ja St1 -10/-20 pakkasrajat kesälaadulla :)
https://www.neste.fi/yksityisasiakkaat/tuotteet/polttoaineet/neste-futura-diesel

 

Samppasport  Futurez