Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Xc60 geartronic ongelma

• 75 Vastauksia
  • 18149 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JonPPa123

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Xc60 geartronic ongelma
« Vastaus #60 : 01.03.2022, 15:53:26 »
Mitäs jos kokeilet siirtää N----> D:n kautta vauhdilla sinne manuaalipuolelle, vaikuttaako mitenkään.
Tai sitten esim. P asennosta D:lle niin että pysähdyt hetkeksi N asentoon.

Ei mitään eroa?

Ei minun mielestä mitään vaikutusta.

Poissa Jaritur

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #61 : 02.03.2022, 15:48:53 »
En nyt huomaa nopeasti, että onko laatikko uudelleensopeutettu huuhtelun jälkeen. Jos ei, se kannattaa tehdä ensin ja jos ei auta, niin sitten kuulostaa tiivistejumpalta. Sopeutuksessa ohjainlaite opettelee uudet anturiarvot ja alkaa elämään niiden mukaan, jolloin saadaan poissuljettua säätöjen osuus.
Merkkitiski toimii myös näin, eli ensin sopeutus ja muutaman viikon seuranta ja jos ei auta, niin tiivarit vaihtoon.
Itselläni se tehtiin ja nykäisyt jäivät sinne, nyt tullut tuon jälkeen noin 120tkm ilman yhtään nykyä.

Mitä tuohon aiempaan keskusteluun kiihtyvyydestä tulee, niin näissä tuntuu olevan varsin sivistynyt luistonesto.
Ei sudi nimeksikään liukkaallakaan pinnalla ja tuntuu menevän verkkaisesti, kuten mainittu purkka tukasta, mutta onpahan turvallinen.
Ihmettelin tätä joskus itsekin, kun peilijäisellä pinnallakin sai huoletta oikaista koiven ja pitää pohjassa huoletta.
DSTC Sport ja vaihteisto sportilla saa vähän enemmän kiukkuista sudintaa aikaiseksi, mutta rajoittaa silti.
Nämä kaikki kokemukset nyt reilun 4v/140tkm aikana tuosta omasta XC60 D5 AWD 2012-mallista.
XC60 D5 AWD -12

Poissa jak900

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #62 : 02.03.2022, 20:20:19 »
Sopeutus ajolla on moni laatikko alkanut pelaamaan niin kuin kuuluukin. Vidan vaatii ja itse suorittanut nuo ajot sopivan hiljaisella tiellä niin saa ajettua ohjelman mukaisesti sopeutuksen läpi.

Poissa JonPPa123

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #63 : 03.03.2022, 19:52:47 »
Sopeutus ajolla on moni laatikko alkanut pelaamaan niin kuin kuuluukin. Vidan vaatii ja itse suorittanut nuo ajot sopivan hiljaisella tiellä niin saa ajettua ohjelman mukaisesti sopeutuksen läpi.
Ei oo tehty sopeurusta

Ei oo tehty sopeutusta
« Viimeksi muokattu: 03.03.2022, 19:54:26 kirjoittanut JonPPa123 »

Poissa JonPPa123

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #64 : 05.03.2022, 13:07:46 »
En nyt huomaa nopeasti, että onko laatikko uudelleensopeutettu huuhtelun jälkeen. Jos ei, se kannattaa tehdä ensin ja jos ei auta, niin sitten kuulostaa tiivistejumpalta. Sopeutuksessa ohjainlaite opettelee uudet anturiarvot ja alkaa elämään niiden mukaan, jolloin saadaan poissuljettua säätöjen osuus.
Merkkitiski toimii myös näin, eli ensin sopeutus ja muutaman viikon seuranta ja jos ei auta, niin tiivarit vaihtoon.
Itselläni se tehtiin ja nykäisyt jäivät sinne, nyt tullut tuon jälkeen noin 120tkm ilman yhtään nykyä.

Mitä tuohon aiempaan keskusteluun kiihtyvyydestä tulee, niin näissä tuntuu olevan varsin sivistynyt luistonesto.
Ei sudi nimeksikään liukkaallakaan pinnalla ja tuntuu menevän verkkaisesti, kuten mainittu purkka tukasta, mutta onpahan turvallinen.
Ihmettelin tätä joskus itsekin, kun peilijäisellä pinnallakin sai huoletta oikaista koiven ja pitää pohjassa huoletta.
DSTC Sport ja vaihteisto sportilla saa vähän enemmän kiukkuista sudintaa aikaiseksi, mutta rajoittaa silti.
Nämä kaikki kokemukset nyt reilun 4v/140tkm aikana tuosta omasta XC60 D5 AWD 2012-mallista.

Ei oo tehty Sopeutusajoa

Poissa JonPPa123

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #65 : 18.03.2022, 20:19:12 »
Viikolla tuli noin 1400km ajua ja matkan aikaan ei nykässyt kuin kerran semmosessa tilanteessa että auto oli hetken pysähdyksessä alamäkeen p asennossa ja käsijarrulla ja siitä liikkeelle lähtiessä vaihdettaessa D nykäsi jonka jälkeen ajettu joku 500km  seuraavaan pysähdykseen jonka jälkeen taas kytkiessä D auto ei nykässyt jos tiiviste vika olisi ni kai tuo nykäiseis aina lämpimänä?

Poissa JonPPa123

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #66 : 09.06.2022, 09:11:04 »
Jatketaan pitkästä aikaa tätä keskustelua. Pistäny merkille että melko harvoin tekee tuon nykäyksen kytkiessä Deelle ja enimmäkseen kaupunki ajon jälkeen ja sillonki vaatii ajua enemmän. Ja jos nykysee ni seuraavalla kerralla kytkiessä ei nykäise.ei ole haitaksi asti ollut mutta kuulostaako normaalilta TF laatinolta?

Poissa belarus

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #67 : 25.08.2024, 09:40:21 »
Onko kukaan vaihtanut itse tuohon laatikkoon akselintiivisteitä?

Poissa Minä ja Volvo

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #68 : 25.08.2024, 18:37:05 »
Onkohan tässä nyt puhetta samasta vaihteistosta kun minulla s80 mallissa, vuoden 2007, vaikka ostettu 2006 puolella. Vaihteisto vaihtaa nätisti, mutta yksi pieni ominaisuus siinä on erikoinen. Kun hiljentää vauhtia vaikka punaisiin valoihin, ja sitten valo vaihtuukin vihreäksi niin, että en ehdi täysin pysähtymään, niin jos tässä vaiheessa painaa kaasua huolettomasti, niin joskus tässä vaiheessa tulee sellainen nykäisy että hyvä ettei hampaiden paikat irtoa suusta, ja eniten pelottaa auton puolesta ettei mitään mene rikki. Nykäisy on voimakkaampi kun mitä saisin aikaseksi edes manuaalisella vaihteistolla kytkintä väärin käyttäen. Nyt sitten kun tämän ominaisuuden kanssa on jo eletty aika monet vuodet, niin olen oppinut vähän aavistamaan tilanteet joissa tämä nykäys voi tapahtua, niin painan kaasua erittäin harkitusti ja rauhallisesti, useimmiten nykäys jää sitten tulematta. Vaihtamiset P asennosta D:lle, menevät aina pehmeästi kyllä.

Poissa kestosippi

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #69 : 25.08.2024, 21:01:49 »
Minun vaihteisto nykäisee liikennevaloista lähtiessä tai jos paikaltaan lähden ylämäkeen siirtäen jalan jarrulta liian nopeasti (manuaalivaihteiston tyylillä). Kun olen opetellut tässä tilanteessa rauhallisiin kaasujalan liikkeisiin ei nykäystä synny. Eli kun päästän jarrun enkä kiirehdi sitä kaasua painamaan niin lähtö alkaa pehmeän miellyttävästi.
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa jak900

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #70 : 25.08.2024, 21:57:26 »
Ei tuo normaalille kuulosta, resetit ja opetus laatikolle niin todennäköisesti muuttuu käytös. Öljyt tietenkin on jo kunnossa.

Poissa tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
« Vastaus #71 : 26.08.2024, 02:41:15 »
Minun vaihteisto nykäisee liikennevaloista lähtiessä tai jos paikaltaan lähden ylämäkeen siirtäen jalan jarrulta liian nopeasti (manuaalivaihteiston tyylillä). Kun olen opetellut tässä tilanteessa rauhallisiin kaasujalan liikkeisiin ei nykäystä synny. Eli kun päästän jarrun enkä kiirehdi sitä kaasua painamaan niin lähtö alkaa pehmeän miellyttävästi.
Ominaisuus on nimeltään Neutral Control, eli toiminnon alkuperäinen idea on siis vapauttaa vaihde esimerkiksi juuri liikennevaloissa seistessä, jotta A) matkustamoon välittyvät tärinät pienenevät ja B) polttoainekulutus laskee. Oikein toimiessaan, toiminto toimii hyvin huomaamattomasti, mutta vanhemmiten kun vaihteiston toiminta on muuttunut hitaammaksi, oletettavasti kuluneen venttiilikoneiston takia, vaihteen takaisinkytkeminen tapahtuu viiveellä ja jos kuljettaja on jo ehtinyt nostamaan kierroksia, niin vaihde kytkeytyy päälle kuvaamallasi tavalla. Ei varmasti tee pidemmän päälle hyvää vaihteistolle. Omista Volvoista tuo toiminto on lentänyt pellolle (onnistuu Vidalla), vaikka onkin toiminut säädyllisesti. Toiminnon saa myös estettyä tilapäisesti sillä, että tökkää liikennevaloissa manuaalipuolen aktiiviseksi, niin vaihde pysyy kytkettynä.

Poissa jak900

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #72 : 26.08.2024, 07:46:05 »
Lisenssi vidalla neutraalin poisto onnistuu tai vdashillä, piraatti vidalla ei.

Poissa kestosippi

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #73 : 26.08.2024, 08:12:05 »
Tämä sama nykäys ilmenee myös tilanteessa jossa saavun risteykseen jossa on palaa punaiset ja ne auton vielä rullatessa vaihtuukin vihreiksi. Tässä tilanteessa pitääkin siis yllättäen alkaa kaasuttamaan.

Pitänee tuotaa "neutralcontrollin" pois säätöä alkaa funtsaamaan kuka sen osaisi tehdä.
« Viimeksi muokattu: 26.08.2024, 08:25:47 kirjoittanut kestosippi »
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa belarus

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #74 : 08.09.2024, 10:26:27 »
Onko kukaan vaihtanut itse tuohon laatikkoon akselintiivisteitä?
Olisiko hyvää paikkaa vinkata akselitiivisteen vaihtoon?

Autoracing  KL-varaosat