KL-varaosat  Race.fi

V50 Pakettiautoksi muutos

  • 4 Vastauksia
  • 2698 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
V50 Pakettiautoksi muutos
« : 01.02.2022, 23:16:04 »
Mikäs tällä hetkellä tilanne pakumuutoksen vaatimuksille. Pitäs V50 2.0D muutta ja pakuksi ja pikainen käynti konttorilla ei valaissut kaikkea:

-Takavyöt paukulliset ja kiinni korissa iskaritolpan päässä-> saanee jäädä paikoilleen eikä siten tarvitse modailla vastuksia tai tarvitse Volvolta todistuksia oikein tehdystä poistosta?
-Keskivyö kiinni selkänojssa, mutta en löytänyt piuhoja eikä otteessa mainintaa 5.:stä paukusta = poistosta ei tule ongelmaa?
-vöiden lukoissa kaikissa 3:ssa tunnistin, saako nämä lukot jäädä paikoilleen?
-Saako istuinosan ja selkänojan kiinnitysruuvin reikiä hyödyntää lattiavanerin kiinnityspisteinä, kunhan pultit ei ole aukaistavissa "tavaomaisin työkaluin"?

Kankikari

  • Vieras
Vs: V50 Pakettiautoksi muutos
« Vastaus #1 : 01.02.2022, 23:44:09 »
Ite vastustanu auton rikkomista, jos konttorin setä on kysyttäessä vaatinu esim kierteiden hitsaamista umpeen oon vaihtanu suosilla toiseen konttoriin. Ihan sillä et entäs jos tuolleen hitsatessa tapahtuukin jotain muuta mitä ei ollut tarkoitus tehdä esim polttaa jonkun piuhan ja sit onki murheita siitä jne..

Nyt mun autossa on penkit pois lukot pois ja ruuvin reiät ruuveilla täytetty eivätkä ole mitään erikoisia ruuveja.

Luulis ny riittävän kun omistaja tietää millanen kymmenien tuhansien lasku tulee jos penkit ruuvaa takasin et riittäis pelkkä penkkien poistaminen ja otteeseen merkintä.

Kauto

  • Vieras
Vs: V50 Pakettiautoksi muutos
« Vastaus #2 : 02.02.2022, 12:03:59 »
Älä mene tuhoamaan kiinnityspaikkoja tai muuttamaan valmistajan rakennetta. Autot kun voi halutessaan katsastaa takaisin kaikille penkeille johon se on suunniteltu ja rakennettu. Varsinkin jos aikomus myydä auto.

Penkkien ja vöiden kiinnityspaikat on erittäin tärkeitä turvallisuudelle. Niitä ei saa muokata.

Jos kierteessä on kierretangon pätkä jossa ei ole avaimelle paikkaa tai niitti joka ei tuhoa kierrettä niin riittää. (Nämäkin on tarpeettomia mielestäni kun jokainen vastaa jos tulee tilanne jossa katsotaan tai katsastetaan )





Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Pakettiautoksi muutos
« Vastaus #3 : 03.02.2022, 11:14:00 »
Rälläkkää eikä miggiä ei ollut tarkoitus käyttää tai mitään kiinnityksiä tuhota. Kuusiopulttien kannat poralla pyöreäksi tai katkopultit. Reikänauhaa popniitilla lukkoihin.

Lähinnä olisi kiinnostanut miten turvalaitteiden kanssa on viimeaikoina asemilla toimittu ja trafin ohjetta tulkittu.onko tarvittu volvolta todistuksia ja missä tilanteessa.

Saako vyöt ja niiden lukot jäädä autoon alkuperäisille paikoille, paitsi keskivyö joka lähtee selkänojan mukana?

 Mikäli turvalaitteita ei tarvitse poistaa ei pitäisi tulla ongelmia V70:sen tapaan:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=83199.0

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Pakettiautoksi muutos
« Vastaus #4 : 25.03.2022, 21:15:57 »
Vastaillaan tämän projektin kuulumiset, jos joku muukin sattuu olemaan pakumuutosta tekemässä.

Elikkäs kaverin pirssi kävi about kuukausi sitten Oulussa konttorilla ja homma meni jouhevasti seuraavan kaavan mukaan:
-Istuinosat 2kpl pois (muistaakseni 4kpl M8 pulttia irti)
-Selkänojat 2kpl pois (2Kpl M10 pulttia, keskivyö lähtee toisen selkänojan mukana)
-Reunapaikkojen vyöt ja ja kaikki vöiden lukot piuhoineen sai jäädä paikalleen.
-Selkänojien lukkomekanismien U-lenkkeihin ja keskisaranan reikään pätkä reikänauhaa pop-niitillä kiinni.
-Istuinosien pulttireikiin kuumaliimaa. Tämän ehdottivat ja tekivät konttorilla! :D
-Sähköihin kun ei tarvinnut koskea niin mitään vikakoodeja ei tule tai lappuja tarvii.

Nyt alkuviikosta tuli tehtyä levytys 12mm vanerista, johon lattiamattoa päälle, levylle kiinnitysrunko syntyi kulmalevyistä ja 40x40mm puusta, jotka kiinni penkkien alkuperäisissä kiinnityspisteissä. 175cm ainakin saa suoraa lattiaa takaluukusta eteenpäin. Iskaritolpan kohilla tais olla kapein kohta n. 97cm

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy