Auton tarina alkaa vuoden 2012 hujakoilla kun kävin Tampereelta hakemassa useamman nelikon (S3:n, Golfin ja A4:sen) sekä muutaman C30 koeajettuani. Neliveto piti saada ja sopivassa suhteessa sporttisuutta sekä auto joka toimii käyttöautona. Auto palvelikin useamman vuoden käyttöautona sellaisenaan. Mitä nyt teräksinen pohjapanssari tuli hankittua, KoniSport Coiloverit käytin Motoralilla huollossa sekä päivitin etujarrut Brembon Junior GT setillä ja Downpipe vaihtui 3" rosteritorveen ja 3" 200CEL kattiin. Debil:in pihassa eräs nykyään ilmojen halki kulkeva huithapeli turppasi Revon softan päälle hieman toimivamman version, loppui ärsyttävä nypytys.
Auto ostaessa

Homma lähti ensimmäisen kerran eskaloitumaan kun alkuperäinen pakosarja halkesi. Pakosarjan purkuoperaation yhteydessä totesin että ahtimen irrotus nelikosta on sen verran työläs projekti että se kannattanee huoltaa. FinTurbo huolti ahtimen eli teki uuteen runkoon hybridin TFSI:n imusiivellä ja leikatulla pakosiivellä sekä TDI:n laakeroinnilla paksummalla akselilla. Lahdessa PowerByte vaihtoi suuttimet Bosch:in 444cc ruuttiin ja hieroi softan kohdalleen. Tulos taisi olla n.245hv / 340-350Nm.
PowerBytellä tuli tämän jälkeen rampattua jokusen kerran milloin minkäkin muutoksen vuoksi. Tällä paketilla päästiin 260hv ja 360Nm tietämiin. Pidemmälle ei vakio kangilla uskaltanut. Jossain näillä main välijäähdytin vaihtui OEM henkeen sopivasti SeatSportin keulan kokoiseen kennoon.
2015 Kesällä ratapäiviltä tullessa motarilla päätti elämänsä supersankari vaihtaa kaistaa sillä seurauksella että Leonin keula otti kipeää. Tässä kohtaa alkoi pallottelu auton vaihdosta vai että repäistäänkö ja rakennetaan edes yksi auto reilummalla kädellä.




Lopputulos oli että repäistiin kunnolla, tekniikka irti, kori hylsyksi ja tekemään. Kone laakeroitiin, kansi kävi Kansisetillä vaihdettiin H-profiili veivit, SRE:n kytkinpaketti, turbo lähti FinTurbolle pikku muokkaukseen (edelleen se miniatyyri K03) ja maailmalta tuli tuubipakosarja. Varsin intensiivisen urakan jälkeen ja tästä iso kiitos muutamalle kaverille joiden apua ja tiloja sain käyttää, auto oli nipussa ja jälleen säädettävänä. Suuttimet vaihtuivat varmuudeksi isompiin ja heti kerrasta sellaisiin että voi ajella viinallakin jos siltä tuntuu (940cc @ 3Bar). Päädyttiin 285hv ja 465Nm.
ACS muutama puoli vuotta valmistumisen jälkeen.

Tällä setupilla ajeltiin reilu vuoden päivät ja sitten iski aivopieru, kaveri haaveili hybriahdinta RS Ocuun ja minulla oli GT28R ylimääräisenä kotona ollut vuosia. Viimeinen niitti oli että yhdeltä kaverilta löytyi Eliminator adaperisarja jolla GT garretti menee "vakiopakosarjaan" ja DP:hen kiinni. Tästä se taas lähti

Seat Leon TopSport4 2004
- Cupra R korisarja (OEM)
- Brembo Junior GT 4 mäntäiset satulat ja 323mm etulevyt
- Koni Coilover setti, (kustomi säädetyt iskarit huollon yhteydessä)
- Seat Sport FMIC
- SRE Kytkinpaketti
- 940cc Suuttimet
- Ko3s - Ko03s Hybrid v1 - K03s hybrid V2 - GT28R - Garrett GTX
...
Tarina jatkuu (joskus)