Hieman taas puuhasteltu ja tehty hankintoja Smurffiin.
VE kartta on aika lähelle totuutta säädetty porttipaineille ~1bar luokkaa. Aloin nostelemaan paineita mutta törmäsin ongelmiin, ei tuntunut nousevan vaikka mitä teki. Heräsi epäilys että joku asetus ECUsta on jäänyt puolitiehen tai jotain vastaavaa. Selvittelyn jälkeen vaikutti että ecun puolesta kaikki on ok, eli joko ahdin, portti, hukkiksen kello tai ahtopainesäädin reistaa. Kello on tuore ja käsipumpulla paineistettuna toimii eikä vuoda, eli ei muuta kun varastosta kaivelemaan uusi käytetty N75 ahtopainesäädin, eikä mitään mainittavaa vaikutusta. Tässä kohtaan rupesi epäilyttämään ja vielä kertaalleen testaamaan ecun output testillä että naksuttaako N75, ja kyllähän se toimi. Muistin että Rallicross autosta jäi mulle yksi Apex:in 3-tie MAC ja ei muuta kun muokkaamaan sen johtosarja VAG yhteensopivaksi.
Nyt löytyi ahtoja mutta ei vieläkään pidä paineita ylhäällä. Tässä kohtaan meni hermot ja purin imupuolen pois, tulppasin kaasuläpän päästä ahtoputken ja aloin paineistamaan kompuralla järjestelmää. Vuotokin löytyi, ensimmäistä kertaa ikinä törmään että mäntämallin Forgen Bypass alkaa vuotamaan kun paine nousee riittävästi. Ei muuta kuin hyllystä joku kalvomallin säädettävä dumppi kiinni ja säätö kiereällä. Jo löytyi kadonneet paineet


Välillä myös lapsettaa niin piti tilata venakoppaan uudet mutterit. Päädyin jahkailun jälkeen tilaamaan setin titaanisia, pitänee maalauttaa toinen venakoppa ennen kuin asentelee noita

Muitakin hankintoja saapui odottelemaan asennusta, josko hieman paranisi vaihteiston tarkkuus


Uusi ecu kun osaa skaalata isotkin suuttimet kulutusnäytölle piti palauttaa Ori-tiedosto mittaristoon. En jaksanut uudelleen skaalata vielä lämpömittaria niin kuin viimeksi tein, mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa tule tehtyä.

Ensimmäistä kertaa tänä vuonna kotipihassa, ja taitaa olla viimeinen

ahdistaa liikaa puskurin raapiminen pihamäkeen ajaessa.
