RallyBaron  Samppasport

[KORJATTU] V70 D5 2002 automaatti "Vaihteisto vaatii huollon"

  • 54 Vastauksia
  • 6896 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silppuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • Kemisti
    • Grilliwiki - Kaikki Suomen grillit yhdessä paikassa
Vs: V70 D5 2002 automaatti "Vaihteisto vaatii huollon"
« Vastaus #45 : 17.04.2022, 21:32:42 »
Hyvä tieto kyllä jos eri mallin laatikko toimii noin helpolla! Odotetaan lisää kokemuksia. Onko se kitkalevyjen uusinta kovin vaikeaa?
Ei se ymmärtääkseni kovin hankala homma ole; pitää avata vaihteisto ja sitten vain edetä osa osalta. AW55-50SN:n entisöintiosapaketti on jotain muutaman satasen luokkaa (ei sisällä venttiilipöytää).

Avaan lootan sitten kun on aikaa. Nyt kaikki aika menee taloremonttiin ja väitöskirjan tekemiseen.
Vähän itse itseni tuntien loota menee tallinperälle odottelemaan ja seuraava löytäjä onkin sitten perikunta ;D

Niin joo ja piti myös sanoa, että vuosien 2001 ja 2002 laatikot sopivat noiden vuosien autoihin ihan suoraan elektronisesti. 2003 tuli joitain muutoksia (venttiilipöydän rakenne), minkä vuoksi TCM ei enää ymmärrä laatikkoa. Näitä vuosihaarukoita on muistaakseni kolme eli 2001–2002, 2003–2004, 2005–2007.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2022, 22:10:52 kirjoittanut Silppuri »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5174
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: V70 D5 2002 automaatti "Vaihteisto vaatii huollon"
« Vastaus #46 : 17.04.2022, 22:48:37 »
Eikö se rotevampi korjaaja nosta toisella kädellä lootan paikoilleen ja toisella ruuvailee pultit paikoilleen  ;D
Hienoa jos tuli kuntoon  :)
Ai se on Mentula alkanu näitä tekeen sivuhommina. :2funny:
Mulla oli tekemistä takavedon kanssa kun auton etupää rampeilla ja pudotin M47 laatikon rinnan päälle kytkimen vaihdon takia ja samaa reittiä takas. Teki mieli huutaa apua mutta ei luonto antanu periks. :-[

Juu, mukavahan se on vollella ajella, oliko vaihtoloota paljon rullattu, varmaan jos 2001 mallista mutta minkäs teet..
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016

Poissa Silppuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • Kemisti
    • Grilliwiki - Kaikki Suomen grillit yhdessä paikassa
Vs: V70 D5 2002 automaatti "Vaihteisto vaatii huollon"
« Vastaus #47 : 18.04.2022, 06:42:49 »
Juu, mukavahan se on vollella ajella, oliko vaihtoloota paljon rullattu, varmaan jos 2001 mallista mutta minkäs teet..
Siitä ei myyjän kanssa ollut puhetta. En ehkä haluakaan tietää; kestää sen minkä kestää ja sit vaihdetaan taas ;D

Poissa svolvo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Hyvä että tuli kuntoon! Mitä öljyä meni sisään?
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

Poissa Silppuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • Kemisti
    • Grilliwiki - Kaikki Suomen grillit yhdessä paikassa
Hyvä että tuli kuntoon! Mitä öljyä meni sisään?
Lakkapäältä tilattu "Mannol ATF Multivehicle vaihteisto 20L (L23) JWS 3309, 8218, Korkealaatuinen", hinta 99 €.

Ajelin äsken 20 km ja koukkasin motarinkin kautta. Kiihtyy reippaasti eikä mitään ihmeellisyyksiä S*
« Viimeksi muokattu: 18.04.2022, 13:13:32 kirjoittanut Silppuri »

Poissa Silppuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • Kemisti
    • Grilliwiki - Kaikki Suomen grillit yhdessä paikassa
700 km ajettu ja nyt tuli ensimmäinen outo juttu.

Lähdin eilen Helsinki–Vantaalta takaisin kohti Turkua ja kun liityin Kehä III:lle, niin auto ei meinannut ollenkaan vaihtaa ylöspäin. Nopeus näytti 40 km/h, vaikka todellisuudessa nopeutta oli jotain 60–70 km/h. ABS- ja ajonvakautusvalot menivät päälle. Viesteinä "JARRUASSISTENTTI VAATII HUOLLON" ja "ABS/AJONVAKAUTUS EI TOIMI".

Vähensin nopeutta ja yritin uudelleen, niin sitten vaihtoi ylös ja sain ajettua kotiin ihan normaalisti, kojelautavalot paloivat toki.

Käynnistin auton uudelleen ja sitten nuo vikavalot lähtivät pois.

Löysin foorumilta samaan oireiluun sopivan viestiketjun:

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=81835.0

Eli taitaa mennä ABS-anturi vaihtoon. Pitää lukea Vidalla, että mitäs mitäs.

Mutta helvetti että oli pelottava hetki siinä, kun oot jossain Vantaalla pitkän matkan päässä kotoa ja Volvo saa tuollaisen kohtauksen. Menomatka meni ihan ilman ongelmia.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6051
Mites napapulttien kireys ja abs-hammaskehien kunto(poikki/likaisia). Vikakoodilla pitäisi näkyä mistä pyörästä vikailmoitus tulee.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Silppuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • Kemisti
    • Grilliwiki - Kaikki Suomen grillit yhdessä paikassa
Mites napapulttien kireys ja abs-hammaskehien kunto(poikki/likaisia). Vikakoodilla pitäisi näkyä mistä pyörästä vikailmoitus tulee.
Täytyy tässä viikonloppuna katsoa, että mikä homma.

Poissa Silppuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • Kemisti
    • Grilliwiki - Kaikki Suomen grillit yhdessä paikassa
Lähdetäänpä ratkomaan tätä uuteen ketjuun.

Poissa Silppuri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • Kemisti
    • Grilliwiki - Kaikki Suomen grillit yhdessä paikassa
Päivitys: autolla ajettu nyt vaihdon jälkeen 22 000 km eikä mitään ongelmia. Laatikko vaihtaa pehmeästi ja auto nielee kilometrejä iloisesti.

 

Samppasport  Futurez