Aika monella ihmisellä on satunnaisessa käytössä peräkärry. Syksyisin ja keväisin viedään puutarhajätettä pois. Näille ei nämä eco-mallin sovellus kun ei saa kärryä.
Aika monella omakotitalossa asuvalla on käytössään kaksi autoa.
En nyt sinua syytä, mutta näissä keskusteluissa tuntuu yksi hybridien vastustus argumentti juuri tuo perävaunun vetäminen tai sen puute. Vastavasti sähköautoja vastustetaan ankarasti sillä, ettei niiden toimintasäde riitä mökkimatkalle.
Tottahan nuo argumentit ovat, mutta melko käsittämättömiä siltikin. Auto on tähänkin asti pitänyt valita käyttötarkoituksensa mukaan ja sama pätee näihin uusiin käyttövoimaratkaisuihinkin.
Olen omistanut myös pari Mazda MX-5 roadsteria eli rättikattoa ja kaksipaikkaista autoa. Ei niilläkään peräkärryä saanut vetää ja tavaratilakin oli hyvin minimaalinen. Lisäksi kaksipaikkaisuus rajoittaa perhekäyttöä. Pakettiautossani oli puolestaan tilaa ja kärryäkin sai vetää, mutta istuimia oli vain kolmelle.
Noista selvistä puutteista huolimatta olin kuitenkin tyytyväinen noihinkin ajopeleihin ja palvelivat
käyttötarkoitustaan vähintäänkin hyvin.
Nyt sitten pitäisi olla ajamatta Priuksella, kun se kerran Top Gearin hemmojen mukaan se on kelvoton rata-ajoon.

Onneksi minullakin on toisena autona ´96 kasipätkä. Kunnon manne-Volvo, jolla kehtaa ajaa minne tahansa. Prius on monelle liian metroseksuaalinen ajopeli, eikä sovi härmäläisten sikaniskojen ajatusmaailmaan.