Kulkukoira  Proturbo

K-Jetin korkea kylmäkäynti

  • 12 Vastauksia
  • 1635 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
K-Jetin korkea kylmäkäynti
« : 01.04.2022, 21:23:04 »
Mahtaako löytyä kokemuksia tai vinkkejä kohonneisiin kylmäkäyntikierroksiin? Kun B200E normaalisti pyörii lisäilmaluisti levällään sen abaut ~1500 rpm, niin hiljattain on alkanut kylmiltään kiertämään jopa päälle kahdentuhannen. Ehkä myös hitaammin pudottaa kierroksia lämmetessään, mutta ei ole tullut kelloteltua tyhjäkäynnillä, ajoon lähdettyähän tuota ei niin noteeraa.

Toinen ilmiö on, että lauhemmalla ilmalla tai roikassa oltuaan nostelee satunnaisesti tyhjäkäynnillä kierroksia, niin kuin kävisi kaasua pilkkimässä.

Lämpimänä käy normaalisti ja päästöt on tikissä. Imuvuotoa olen kliinerillä metsästänyt, mutta ei ole mitään vaikutusta. Voiko tuo edes nostaa varvejaan määräänsä korkeammalle ilman ylimääräistä ilmaa, jatketaanko vain vuodon jäljestämistä?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6658
  • Global alligator
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #1 : 01.04.2022, 22:48:25 »
Siitä nyt on noin puol miljoonaa vuotta kun noiden kanssa tappelin mutta eikös se ollu aika yleinen vikapaikka se letku mikä lähtee lisäilmaluistilta alas.
Halki tai jopa irti.

Ei tuu ny muuta mieleen.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #2 : 01.04.2022, 23:02:23 »
Siitä nyt on noin puol miljoonaa vuotta kun noiden kanssa tappelin mutta eikös se ollu aika yleinen vikapaikka se letku mikä lähtee lisäilmaluistilta alas.
Halki tai jopa irti.

Ei tuu ny muuta mieleen.

Jos irti olisi, niin olisi todennäköisesti aika sekaisin kautta linjan. Tuli joskus laitettua varoiksi klemmarit noihin.

Joku pieni halkeamahan voi jossain olla, jännä vaan kun ei tunnu missään vaikka kyllästää letkut ja imusarjan bräkleenillä...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #3 : 02.04.2022, 17:00:37 »
Jos irti olisi, niin olisi todennäköisesti aika sekaisin kautta linjan. Tuli joskus laitettua varoiksi klemmarit noihin.

Joku pieni halkeamahan voi jossain olla, jännä vaan kun ei tunnu missään vaikka kyllästää letkut ja imusarjan bräkleenillä...
Eihän ole sitä palamatonta bräkleeniä?  8)

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #4 : 02.04.2022, 17:35:06 »
Eihän ole sitä palamatonta bräkleeniä?  8)

Ei, käytin samaa tavaraa starttipilottina, kun op-säädin lakkasi rikastamasta.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #5 : 02.04.2022, 18:08:31 »
Jumittava virranjakaja voisi tehdä tuota. Vanhemmissa autoissahan ilmastoinnin päällekytkeminen antoi sinne jotain 5 astetta lisää ennakkoa, sitten kun se kylmästöinti ei toiminutkaan, niin nosti kierroksia jotain 500-700rpm normaalista ja aiheutti myös hyvin hitaasti laskevat kierrokset, vähän kuin ilisi kaasu kokoajan pikkuisen päällä.

Oletko muistanut aina öljynvaihdossa lisätä myös jakajaan öljyä?

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #6 : 02.04.2022, 21:14:44 »
Jumittava virranjakaja voisi tehdä tuota. Vanhemmissa autoissahan ilmastoinnin päällekytkeminen antoi sinne jotain 5 astetta lisää ennakkoa, sitten kun se kylmästöinti ei toiminutkaan, niin nosti kierroksia jotain 500-700rpm normaalista ja aiheutti myös hyvin hitaasti laskevat kierrokset, vähän kuin ilisi kaasu kokoajan pikkuisen päällä.

Oletko muistanut aina öljynvaihdossa lisätä myös jakajaan öljyä?

Kylmästöintiä ei ole, esivalmius kylläkin.

Jakajaa en ole erikseen öljynnyt...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #7 : 02.04.2022, 22:40:27 »
Kylmästöintiä ei ole, esivalmius kylläkin.

Jakajaa en ole erikseen öljynnyt...
Joo, en meinannutkaan että olisi kylmästöintiä, vaan sitä että tuolla muutamalla ylimääröisellö asteella ennakkoa on aika iso vaikutus.

Jostain vanhasta volvon huolto-ohjeesta luin tuuon jakajan öljyämisen, mutta koski tietysti perinteistä lohkojakajaa.  Pyörijän kun nostaa ylös siellä on pala huopaa johon pitäisi laittaa tippa öljyä, se öljy sitten tihkuu pikkuhiljaa jakajan koneistoon ja pitää sen rasvattuna.

Mä en tiedä miten kansijakaja pysyy notkeena, mutta kyllähän se ajan kanssa alkaa jumittamaan jos se ei saa mitään voitelua.

Ajoituskellollahan tuon saa tarkiatettua missä se ajoitus heiluu.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #8 : 02.04.2022, 22:47:27 »
Veikkaan, että jakaja saa muutaman tipan öljyä ihan automaattisesti. :D Rehellisesti sanottuna en vaan ulkomuistista keksi, mikä osa tuosta päätyjakajasta tarvitsisi varsinaista voitelua. ???

Ajotuslampun vois kyllä lainata jostain, kun näyttää jonkinmoisia pakkasia vielä pitelevän.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1915
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #9 : 03.04.2022, 09:38:20 »
Eikös k-jetin kanssa ole aina mekaanisesti ennakot säätävä jakaja, se mekaaninen säätö vaatii jonkintasoista voitelua tai alkaa ennenpitkää jumittamaan. 

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8041
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #10 : 03.04.2022, 10:16:42 »
Eikös k-jetin kanssa ole aina mekaanisesti ennakot säätävä jakaja, se mekaaninen säätö vaatii jonkintasoista voitelua tai alkaa ennenpitkää jumittamaan.
Kansijakajassa ei ole kuin anturi. 700:ssa sytkäboksi hoitaa säädöt.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #11 : 03.04.2022, 19:22:52 »
Liekkö sitten mahdollista, että pakkanen sotkisi boksin toimintaa...?

Pakokaasuarvoista, pari viikkoa sitten 10 minuutin ajon jälkeen CO 3,29 %, HC 104 ppm ja happi parilla tuoreella putkiliitoksella 1,75 %. Lambdakin menisi tuoreempien mallien haarukkaan, 0,980. Tyhjää käy tasasesti 990 rpm.

Toki imuvuodot tuppaa lämmetessä pienenemään, mutta...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: K-Jetin korkea kylmäkäynti
« Vastaus #12 : 02.10.2022, 17:26:36 »
Eilen oli vissiin taas riittävän koleaa, että alkoi oireilemaan.

Kierrokset ei olleet mitenkään järjettömän korkeat, mutta heittelivät aika hervottomasti ja summittaisesti, sen aikaa mitä kuulostelin ennen ajoonlähtöä. Ajossa ja lämpimänä ei mitään poikkeavaa.

Tänään en taaskaan löytänyt kylmästä koneesta minkäänlaista imuvuotoa, ei tosin reistaillutkaan. Ja alkaa tuntumaan, ettei tuontyyppinen heittely pysty tässä laitteessa johtumaan sen enempää ilman kuin bensansäännöstelystäkään, joten mites tuo sytkä...?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron