Lopultakin pääsi tämän kimppuun.
Muovit pois pohjasta ja eipä se kovin kaunista katsottavaa ole.
Ihan sama homma kuin vanhemmassa XC:ssä ja V70:ssä, vaikka kori on hieman eri.
Paksu pintaruoste kohdissa, joissa ei ole massaa vaan ilmeisesti vain pohjamaali.


Muutama tunti töitä ja irtoruoste poissa




Sitten pölyt pois ja pesu cleanerilla. Pintaan eka kerros siveltävää ruosteenmuuntoainetta + kuivumisen jälkeen Dinitrol RC 900. Menee varmasti kaikki huokoset kiinni.


Työlästä hommaa vaikka loppujenlopuksi ruoste ei ole isolla alalla.
Ahdasta kun ei ole nosturia, niin menee aina kikkailuksi.
Kuitenkin suunnitelma on se että kaikki irtonainen ruoste poistetaan ja käsitellään muuntoaineella pinnat.
Sen jälkeen happomaali ja metallimaalia, että saadaan mahdollisimman tiivis pinta.
Sitten Dinitrol ML joka koloon, niin se pysäyttää ruosteen paikoissa joita ei voi mekaanisesti käsitellä.
Pari päivää kuivumista ja sitten Dinitrol Metallic + alustamassaa kohtiin jotka on alttiita kulutukselle.
Eiköhän näillä saada muutama lisävuosi

Nyt on jo kolmas kerta kun sanon että en enää ikinä tee tätä

Pitäsköhän seuraavaksi ostaa se uusi auto...