Täytyypä herätellä tätäkin.
Viimekesän loppu meni näissä merkeissä.
Alkoi ihan viattomasti pikku rapsuttelusta sen takaikkunan alla olevan listan poiston jälkeen.

Joka eskaloitui sitten viimein tähän.

Lopputulosta en viitti näyttää, kun ei siitä kunnon kuvia ole, mutta kohtuullisen hyvän lopputuloksen sain aikaan paskoilla välineillä paskoissa olosuhteissa.
Enivei, nyt kun katsoin talven jäljiltä uudestaan, niin jovain se ruskea kukkanen sieltä ikkunan alasaumasta alkaa taas hiipimään. Sinänsä sillä nyt ei ole mitään väliä, kun koko auto pitäisi joka tapauksessa saada uuteen maaliin. Täytyy vaan seuraavalla kerralla ottaa lasi pois, että saa kaikki ruosteet poistettua.
Talvihan meni muuten aika hyvin.
Keskikulutus vähintään sen 12l.
Sivuluisuista päätellen takapääkin työnti.
Tyyppivikana olevia bensalinjoja paikkailtiin pohjolan tiloissa pariinkin kertaan.
Lopputalvesta sitten mittariston valot välkähti kerran, jättäen osan varoitusvaloista palaaman. Pikainen googlettelu kertoi mahdollisesti olevan laturissa häikkää.
Kotona sitten yeismittarointi oli myös samaa mieltä asiasta, näyttäen 11,5v kone tyhjäkäynnillä.
Onneksi autojen tilanne taloudessa oli riittävä, niin volvo jäi sitten seisonnalle odottamaan aurinkoisia päiviä.
Tänään sitten rakennettiin volvolle telakka.

Syy tähän on pakoputkiston uusinta, jonka kuntoa syynäilin jo viime kesänä.
Näytti jo silloin aika happamalta ja talvella sitten alkoi sauhua tulemaan auton alta niin, ettei tyhjäkäynnillä voinut juurikaan ovia auki pitää.
Katin takimmainen sauma jo varmaan kertaalleen hitsattu.

Ja paistoihan se päivä tuonne downpipeenkin. Joku kiinnityskorvake, mistä revennyt.

Orkkis katti lähtee nyt kierrätykseen ja mahdolliset tulot sijoitetaan uuteen torveen.
Sen verran siinä kardaaniankin kopeloin, että saattaapa senkin joutaa huoltaa, kun putki on pois tieltä.
Jolloinka homma saattaa levitä kulmavaihteen irroitukseen

olishan se booriholkkikin hyvä tarkastaa vaikka nelkku toimiikin.
Ja sitten se laturi tarvis jotenkin saada irti. Ahdasta on.