Kannattaa ne vetaritkin käydä klapit läpi
Meillä mk1 S60 vetarit resonoi, tutisi ja vapisi noin 100km/h, ylöspäin, mitä enemmin kuluivat sitå alempaa alkoi ilmetä. Lopussa etenkin cruisella ylämäkeen hakkasi, vapisi, tutisi ja vatkasi nopeudesta riippumatta rattia ja kaasupoljinta myöten kuin karusellissä.
Molemmissa sisämurrokset entiset, oikealta kun aut niin tukilaakeri kaput ja ulommatkin murrokset melko finito.
Nyt on kyllå kiva ajella.
Muuta mitä voi tsekata tärinän takia on esim pyöränlaakerit, eivät välttämättä ulvo kuten normaalisti mutta voivat olla rutikuivia vain ravistaen tai pompottaen joista on yksi omakohtainen kokemus. Pyörittää kulma ilmassa pyörää sormi jousella, jos tuntuu sormessa pyörittäessä tärinää on laakeri kohta menossa.
Jos ei volvon omat vaan tarvike niin erikokoinen reikä ilman keskitysrenkaita tekee tärinää. Näissäkin volvon on orkkisvanteita myös eri keskireiällä vuosimallista riippuen joten onko v70 mk1 omat vai jostain muusta..