Talvirenkaiden vaihdon jälkeen peräpää meni levottomaksi ja syypää oli oikeanpuoleinen takatukivarren ristikkäishela. Koska olen säätänyt kulmia takaa, hela on paljon lähempänä toista tukivartta kuin vakiona ja sen takia helan rungon hajotessa tukivarren pää pääsee liikkumaan vähemmän. En tiedä miten porukka ajelee paljon enemmän liikkuvien tukivarsien kanssa ilman että huomaavat mitään kun tuokin pieni liike aiheutti kunnon koukkauksia

Katsastus loppuu ensi kuun alussa ja tuumasin etten ala hankaamaan päästöjä kisakatin kanssa vaan laitoin vakion takaisin. Pikku paikko pitää tehdä tankin poikittaiskoteloon vasemmalla taka-akselin päällä. Koko alue on sen verran ruosteessa, että tulevaisuudessa saa korjata enemmänkin.
Kävin eilen kokeilumielessä Viitikon luona penkissä. Paikallaan nyt siis vakiokatti ja tankissa E85:ttä. Kahden eri vedon tuloksena 158-160hv moottorista. Eli lähelle samaa pyöritään kuin napadynossa ajettuna ja käppyrät on samanmalliset. Äänenvaimentimen voisi vielä toki vaihtaa jos se kuristaa enemmän kuin alkuperäinen, mutta eipä mehupillin suurentamisellakaan ollut pahemmin vaikutusta. Oishan se kiva saada edes tehtaan ilmoittamat lukemat pihalle


Vähän miettinyt mitä tämän kanssa tekis. Pihaan ilmaantui -01 XC70 josta saisi keulalle 2.4T:n. Se menisi perus muutoskatsastuksella ilman alustan todistelua, koska teho kasvaa alle 20%. Toisaalta varaosa-850:ssä on parempi kori eli se olisi jatkoa ajatellen parempi aihio jolloin tämä jäisikin varaosiksi. Ja toki XC70:n voisi myös kunnostaa takaisin ajoonkin, mutta olisi manualisoitava tai vaihdettava manuaaliin

On tähän kilsojakin tullut. Napadynon jälkeen näköjään ajotietokoneen trippiin pyörähtänyt 3050km vaikka D5:lläkin on tullut ajeltua.