Jotenkin vaikuttaa lapsukselta säädöksissä jos ns. J-liitteen mukaiset kaaret ei kelpaisi enää katsastuksessa! Akk säädökset kuitenkin pohjautuu Fian säädöksiin, kun turvakaarien mitoitusta mietitty niin oletettavasti turvallisuusnäkökulma ollut vahvasti mukana.
Vai onko taas Suomalaiset virkamiehet päässeet yllättämään, ja ovat viisaudessanne sitä mieltä, että Fian turvamääräyksistä on vikaa? 5-6 vuotta sitten kun katsastettu meidän siviilikilpuria, siinä j-liitteen mukaiset kaaret ns. wrc-putkella. Konttorilla olivat suorastaan ilahtuneita jotta kaarien osalta otteeseen voidaan kirjata, että ne ovat akk j-liitteen mukaiset.
Itse ainakin varmistaisin useammalta konttorilta ja trafista saakka asian. Vanha tosiasia on, että lait ja asetukset on kaikilla konttoreilla samat. Tulkinnat vaan vaihtelee, joku juttu on jossakin ja jollekin katsurille ylitsepääsemätön ongelma, toisaalla asia ei tuota mitään ongelmia kirjata jopa otteeseen saakka.
Mutta siviilikäyttöön ajatellen kaaret on syvyydestä, jos autoa meinaa käyttää arkiajoon niin kyllä kaaret alkaa äkkiä ahdistamaan. Mekin on monesti mietitty jotta muokataan kaaria wrc- ja oviputkien osalta, näiden välistä kun pujottelee kuppipenkkiin niin mielellään istuu tovin paikallaan
