Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

kkk 24 ostamassa

  • 35 Vastauksia
  • 18709 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #15 : 30.12.2011, 18:24:57 »


kiva tieto olisi myös että mitä muuta koneelle oli tehty  ?
volvoja - onhan noita.

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #16 : 31.12.2011, 01:30:42 »
ei ole jätkät uusia ja vanhoja koneita. on vain koneita.
Terminen hyötysuhde painelee tyyliin 20-25% akselilla, kaikki mekaaniseen virittämiseen liittyvä tiedettiin ko 2 maailmansodan aikaan (tuolloin materiaalit oli rajoittava tekijä).
Ainoa, mikä on oleellisesti kehittynyt, on moottorinohjaus.
Eli kyllä se sama K24 tuuttaa punamoottorissa saman kuin tinakoneessakin, koska ei ole mitään vinokone hevosvoimia. On vain (rpm x Nm)/7121.
Röödmotoriin maks joku vaparin tjsp nokka, limitteriä tonkkonen ylemmäs (jos siltä tuntuu), isommat ruikkimet, bensa ja sytkäkartat uusiksi ja jo syöttää. Kova jannu laittaa vaikka MS3:n, ni ei tarvi softata kahta purkkia.

Tais olla OT :2funny:

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #17 : 31.12.2011, 23:44:52 »
ei ole jätkät uusia ja vanhoja koneita. on vain koneita.
Terminen hyötysuhde painelee tyyliin 20-25% akselilla, kaikki mekaaniseen virittämiseen liittyvä tiedettiin ko 2 maailmansodan aikaan (tuolloin materiaalit oli rajoittava tekijä).
Ainoa, mikä on oleellisesti kehittynyt, on moottorinohjaus.
Eli kyllä se sama K24 tuuttaa punamoottorissa saman kuin tinakoneessakin, koska ei ole mitään vinokone hevosvoimia. On vain (rpm x Nm)/7121.
Röödmotoriin maks joku vaparin tjsp nokka, limitteriä tonkkonen ylemmäs (jos siltä tuntuu), isommat ruikkimet, bensa ja sytkäkartat uusiksi ja jo syöttää. Kova jannu laittaa vaikka MS3:n, ni ei tarvi softata kahta purkkia.

Tais olla OT :2funny:

Mahtaakohan ihan samat tehot kuitenkaan saada esim. 16v tai 8v 4-syl. moottorista samalla TD04 tai K24 ahtimella taikka sitten 5-syl 20v moottorista?
Nuo moottorithan ovat aikalailla erilaisia hengitykseltään jne..?
Tietty jos koneet ovat vain koneita niin sitten niistä saa sen 200hv tai jotain?
Kumma kun kiihdytyskäytössä ei sitten ole noita K24 tai TD04 ahtimia jos moottorilla ei ole mitään merkitystä ahtimen toimintaan.
Holset siellä lukee..

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #18 : 01.01.2012, 17:57:18 »
ei ole jätkät uusia ja vanhoja koneita. on vain koneita.
Terminen hyötysuhde painelee tyyliin 20-25% akselilla, kaikki mekaaniseen virittämiseen liittyvä tiedettiin ko 2 maailmansodan aikaan (tuolloin materiaalit oli rajoittava tekijä).
Ainoa, mikä on oleellisesti kehittynyt, on moottorinohjaus.
Eli kyllä se sama K24 tuuttaa punamoottorissa saman kuin tinakoneessakin, koska ei ole mitään vinokone hevosvoimia. On vain (rpm x Nm)/7121.
Röödmotoriin maks joku vaparin tjsp nokka, limitteriä tonkkonen ylemmäs (jos siltä tuntuu), isommat ruikkimet, bensa ja sytkäkartat uusiksi ja jo syöttää. Kova jannu laittaa vaikka MS3:n, ni ei tarvi softata kahta purkkia.

Tais olla OT :2funny:

Ei ollenkaa ot. ja kiitos tiedosta. mega tulossakin ohjaamaan.
volvoja - onhan noita.

Poissa antonmies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • Mestareille Mastereita
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #19 : 01.01.2012, 20:12:44 »
Mahtaakohan ihan samat tehot kuitenkaan saada esim. 16v tai 8v 4-syl. moottorista samalla TD04 tai K24 ahtimella taikka sitten 5-syl 20v moottorista?
Nuo moottorithan ovat aikalailla erilaisia hengitykseltään jne..?
Tietty jos koneet ovat vain koneita niin sitten niistä saa sen 200hv tai jotain?
Kumma kun kiihdytyskäytössä ei sitten ole noita K24 tai TD04 ahtimia jos moottorilla ei ole mitään merkitystä ahtimen toimintaan.
Tietty koneen eri kokonaisuus vaikuttaa asiaan, mutta x-määrään voimaa tarvitaan x-määrä ilmaa ja polttoainetta. Maksimi teholukemat ovat hyvin lähellä toisiaan, jos rundialue on sama ja hengityskyky samaa luokkaa tyyliin, ettei toinen tarvi 2,5bar ahtoa missä toinen tekee homman kilolla. Jälkimmäisen kohdalla jää potentiaalia ahtojen noston tiimoilta, mutta tuolloin tarvittaneen jo isompi ahdinkin, että potentiaali saadaan käyttöön. Vimekädessä kyse on siis massavirroista.
En tiedä mitä haet tuolla kiihdytysasialla? Että reilu 300hv turbolla tulisi vaikka 550hv, jos moottori sallisi?

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #20 : 03.01.2012, 10:31:20 »
kiva tieto olisi myös että mitä muuta koneelle oli tehty  ?
Lainattu Juhan tekstistä.

""Tekniikkana oli b23e, ET:n männillä, 531:n, ~8:1, d-nokka, BASS:n tekemä peltisarja, TTR:n Flowpreppaama R:n K24:n, kiinacooleri, 630cc suuttimet sekä Megasquirt 2,2 suorasytkän kera.
Erinäisten asennus ja megamokien jälkeen päästiin ajamaan ja Turbo huomattiin heti kärkeen onnettoman pieneksi. Pakopainetta enenmän kuin ahtoja. Maksimi ahdot mahtoivat olla 1,3b, tosin ei huomannut eroa oliko 1 vai 1,3b. *Laiska, hengetön*""

Eli ihan peruskamaa. Nokan arvoja voi kaivella netistä, ihan vaparin nokka.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #21 : 04.01.2012, 13:16:36 »
Lainattu Juhan tekstistä.

""Tekniikkana oli b23e, ET:n männillä, 531:n, ~8:1, d-nokka, BASS:n tekemä peltisarja, TTR:n Flowpreppaama R:n K24:n, kiinacooleri, 630cc suuttimet sekä Megasquirt 2,2 suorasytkän kera.
Erinäisten asennus ja megamokien jälkeen päästiin ajamaan ja Turbo huomattiin heti kärkeen onnettoman pieneksi. Pakopainetta enenmän kuin ahtoja. Maksimi ahdot mahtoivat olla 1,3b, tosin ei huomannut eroa oliko 1 vai 1,3b. *Laiska, hengetön*""

Eli ihan peruskamaa. Nokan arvoja voi kaivella netistä, ihan vaparin nokka.

Noni, eli tälläistä ei minulle tule jos tollasella kokoonpanolla alkaaa turbo jo ahdistelemaa.. kiitos tiedoista.
volvoja - onhan noita.

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #22 : 05.02.2012, 13:25:38 »
Lainattu Juhan tekstistä.

""Tekniikkana oli b23e, ET:n männillä, 531:n, ~8:1, d-nokka, BASS:n tekemä peltisarja, TTR:n Flowpreppaama R:n K24:n, kiinacooleri, 630cc suuttimet sekä Megasquirt 2,2 suorasytkän kera.
Erinäisten asennus ja megamokien jälkeen päästiin ajamaan ja Turbo huomattiin heti kärkeen onnettoman pieneksi. Pakopainetta enenmän kuin ahtoja. Maksimi ahdot mahtoivat olla 1,3b, tosin ei huomannut eroa oliko 1 vai 1,3b. *Laiska, hengetön*""

Eli ihan peruskamaa. Nokan arvoja voi kaivella netistä, ihan vaparin nokka.
"TTR:n Flowpreppaama R:n K24:n" Mitäs tollate toimenpide pitää sisällään ja millainen hyöty/hinta ja nimen omaa tähän kkk24?
S60 T5

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #23 : 08.02.2012, 12:23:28 »
"TTR:n Flowpreppaama R:n K24:n" Mitäs tollate toimenpide pitää sisällään ja millainen hyöty/hinta ja nimen omaa tähän kkk24?
Ei tietoa mutta lienee jotain samaa kuin Mitsuihin tehtävät muutokset siivissä/ hiomiset jne.
Mitä noita koneen speksejä kattoo,niin turha homma ollut, ainakin tavoitteeseen nähden.

Poissa JuhaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Team Caravan
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #24 : 08.02.2012, 15:25:15 »
"TTR:n Flowpreppaama R:n K24:n" Mitäs tollate toimenpide pitää sisällään ja millainen hyöty/hinta ja nimen omaa tähän kkk24?

Pesiä oli hifistelty, sorvattu sisääntuloa, siistitty purseista, hukkaporttia avarrettu ja siipiä muokattua. Ostin silloin ahtimen TTR Jompalta valmiina pakettina, oli käynyt johonkin 1,8t audiin pieneksi. Ihan passeli ahdin katukäyttikseen, mutta muuten oli liian hengetön minun makuun.


« Viimeksi muokattu: 08.02.2012, 19:54:14 kirjoittanut JuhaK »
Volvo 240DL 11,13@203  Tarvikemotti

Drag Race Cortina B230 8V 8,51@256 Suomen Toiseksi Nopein 8v ;)
Rollover Motorsport

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #25 : 08.03.2013, 08:25:15 »
Mistä KKK K24-7400 ahtimeen pakopesä?

Poissa ravolta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • alumiinihitsaus palvelua
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #26 : 08.05.2013, 23:11:42 »


vinokoneessa ajossa muuten toimi näppärästi katuvehkeeseen, kauppakassiin. hereä jo melko alhaaltaki.  isompaan viritykseen ehkä ei

« Viimeksi muokattu: 19.09.2014, 20:02:52 kirjoittanut ravolta »
s80 t5 -00, v70 d5 -02 purkuosaa , kysy

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #27 : 16.05.2013, 08:39:01 »
Tuohon juttuun, ettei moottorilla olisi väliä ja sama ahdin riittäisi samaan tehoon yksi kommentti. Yleensä turbon lisäämisellä saatavaa tehoa voi arvioida kertomalla koneen vapaastihengittävä teho käytettävällä absoluuttisella paineella. Otetaan kaksi hyvin erilaista 100 hv tuottavaa vapaastihengittävää, pieni kaksiventtiilinen tappiinsa viritetty reippaalla nokalla ja iso neliventtiilinen hyvin maltillisilla nokilla. Näistä koneista isokokoisempi pienellä viritysasteella oleva moottori tulee tuottamaan paremmin tehoa pienellä ahtimella, koska maltilliset nokat sallivat suuremman pakopaineen. Toisesta moottorista on luultavasti mahdollista saada sama teho, mutta se vaati avarampaa pakopuolta ahtimeen.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #28 : 06.09.2014, 21:29:06 »
Mistä KKK K24-7400 ahtimeen pakopesä?
Tietääkä kukaan? Kiinnostaisi myös käykö pienellä muokkauksella mikään muu pakopesä tuohon ahtimeen?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: kkk 24 ostamassa
« Vastaus #29 : 06.09.2014, 21:41:34 »
Tietääkä kukaan? Kiinnostaisi myös käykö pienellä muokkauksella mikään muu pakopesä tuohon ahtimeen?

90luvun alun 2,2 S4 koneista löytyy sorvaamalla sopiva portiton pesä. Pakosarjanlaippa on sama kuin volvoissa.

Tuo vois liittyä aiheeseen.
http://www.audiworld.com/forums/audi-original-s-cars-25/oe-k24-7000-rs2-k24-7200-turbo-info-input-welcomed-2836186/
« Viimeksi muokattu: 06.09.2014, 21:44:46 kirjoittanut j_tapio »

 

Samppasport  Futurez