Minulla on saman ikäinen AWD volvo, vain moottori on D5. Tuo sama vika on minulla edelleen vaikka paineanturi vaihdettiin. Volvo huollossa kävivät koeajolla ja sanoivat että vika tuli kuntoon. No, itse kyllä huomasin heti ettei tullut. En vienyt autoa takaisin kun oli reissu edessä ja olen vain yrittänyt pärjätä sen "paukahduksen" kanssa. Nyt käytin sitä paikallisella korjamolla kun huoltomies epäili että se on se kuuluisa kulmavaihteen holkki joka paukkuu. Nosti auton ilmaan, veti kaikilla pyörillä eikä käsijarrua saanut niin tiukalle että takarenkaat olisi pysähtynyt. Mutta kun ei paukahdustakaan kuulunut niin päätteli ettei se voi siinä holkissa olla vika. Nyt vika on sillä mallilla että täysillä kiihdyttäessä varmasti jossain vaiheessa jysähtää ja varsinkin käännöksen jälkeen paukahtaa tosi helposti. Oisko kellään ideoita
??
Kuvailemasi oireet ei sovi paine-anturin vikaan, koska etupään täytyy ensin hetken aikaa sutia, ennen kuin se paukahdus tulee, jonka seurauksena sitten takapää tulee mukaan vetoon.
Eihän se paukahdus voisi tulla vaihteenvaihdon yhteydessä ja vika olisi vaihteiston suuntaan viittava.. jos siis kyseessä automaatti.
Mutta en kyllä enempää osaa arvailla, kun pitäisi ihan itse kuulla ja tuntea se ääni.