Mekaanisesti toimiva säädettävä rajapainevena
https://www.race.fi/fi/product/44949a/turbosmart-bc-boostee
Omaan ex audi a4 b6 koriin 1.8t koneella laitoin kiinan turbo smart ruuvin.
Sama tuote näyttää toi olevan. VAG'eis on tyyppivikana se n75 joka on turbon ohjausventtiili. Sen tilalle turbo smart ni taas toimii.
Onko näis 2.0t volvois imusarjas jossain lähtö letkua varten vai pitääkö alkaa porailemaan imusarjaan ja kierteitä tekemää et saa lähdön mittarille?
Noita mittareita ja venttiileitä on ajan saatossa tullu jokunen varastoon ni kaipa sinne sellasen voi laitta.
Tosiaa en ole vielä tutkinu et mitä todellisuudessa ahtaa mutta lussulta vaikuttaa matalil kierroksilla.
0.65bar on sellanen turvalline raja ahtopaineelle jos mekaanisella ruuvilla lähen leikkimään? vai uskaltaako laittaa vielä lisää?
Mutta takaisin aiheeseen tai ainakin melkein. Nyt kun autol ajettu jonkin verran enemmän niin tosiaan ei oireile enää lainkaan mutta nyt lakkas ilmastointi pelittämästä.
Ennen mitään "korjaamista" se toimi vielä hienosti ja nyt on täysin sama asia onko ilmastointi päällä vai ei. Puhaltaa ulkoilmaa kylmimmäl asetuksella.
En omista enää mitään yleismallin vikakoodin luku vehkeitä. Ainoastaan vcds VAGgeille ja inpa/ista bemarille.
Joten live dataa ei ole iha just käytettävis.
Onko jotain kikka kolmosta millä testata onko kylmäaine yhtäkkiä loppunut?
Onko kompura magnettikytkimellä? Saako sen pakotettua päälle testauksen ajaksi?