Musta-/harmaakoppa viittaa moottoriversioon, eli suojakopan väriin. 2007 oli kaikki jo harmaakoppaisia 185hv malleja hiukkassuodattimella ja näissä on ollut venttiilinostimien vikoja jonkun verran.
163hv mustakoppainen D5 on erittäin lujan koneen maineessa ja itsekin sellaisella ajelin vielä hetki sitten tyytyväisenä 500tkm mittarissa.
Oma valinta oli automaatti, mutta nyky polttoainehinnoilla manuaalilla saat nipistettyä edes vähän kuluista, siksi ääni sille, kunhan kytkin ja kaksoismassa on kunnnossa.
Geartronic ja "tavallinen" automaatti ovat samoja laatikoita eri ohjelmalla ja kepillä. Ihan ok laatikko, tosin takkuileva venttiilikoneisto on suht. yleinen vaiva, joka lievimmillään tarkoittaa vain pientä hidastelua suunnan vaihdoissa ja toisinaan vaihteiden vaihtumisessa.
04-06 ehkä vähiten vikaherkkiä ylipäätään, kun on jo parempaa mittaristoa ja cem-yksikköä, mutta vielä vanhemmalla tekniikalla. -05 alkaen facelift paremman näköinen, mutta muoviset umpion linssit voivat vaatia ehostusta. Uudet umpiot tosin saa jo kolmensadan pintaan tarvikkeena halogeenivalolliseen.