Moro kaikille! Ollut vähän heikonlaista tänne kirjoittelu mutta parempi edes joskus kun ei ikinä. Auton rakentelu ei silti ole jäänyt yhtä niin vähälle ja kesällä 2023 tuli paljon ajeltuakin.
Viime postauksessa kerroin tulevista päivityksistä ja kaikki toteutui ja auto saatiin kevääksi taas ajoon ja penkin kautta muutoskatsastukseen. Katsastus hyväksytysti läpi ja nyt on turbokone otteessa. Samaan muutoskatsastukseen meni BC alustasarjakin jonka 22-23 talvella ruuvasin paikalleen.

Ahtopaine jäi hitusen alas koska hukkaportti hiipi auki löysän kellon takia ja näin ollen osa hevosvoimista jäikin dynoon. Uusi aftermarket kello hommattu joka löytyi täältä foorumilta mutta ei ole vielä asennettu.
Syyläri otti ja halkesi penkin jälkeen ylälähdöstä. Nesteet tuli kadulle ja huomasin vasta kotipihassa että pellin alta tulee höyryä. Auto sammuksiin ja uutta jäähyä keulalle. Ei ehtinyt käydä moottorille mitään.

Kardaanin tukilaakeri jumpankin teetti, sekä moottorin vasempi tukikumi halkesi kahtia kesän alussa. Jälleen näiden muutaman "sulakkeen" vaihdon jälkeen auto näytti toimivan niinkuin kuuluukin, ja päätin hitsata avoimen perän lukkoon loppukesäksi että päästäisiin vähä sudittelemaan. Ja ihan kivaahan meillä oli! Toki tehoja se vielä luisutteluhommiin kaipaisi, mutta kyllä kumi palaa vähemmälläkin.

Vesivehmaalla kiihdytys tapahtumassa elokuussa kokeiltiin kiihtyvyyttä varttimaililla ja parhaaksi ajaksi jäi 14,79sek ja 151km/h. Ihan kiva päivä oli koko perheen voimin ja sää suosi.

Talvella 23-24 jälleen päivityksiä luvassa joista suurimpana taka-akselin peruskorjaus. Autossa ollut akseli paljastui 1031:ksi ja siitä päätin tehdä uudenveroisen. Akseli itseasiassa on jo nipussa ja osin jo asennettukin takaisin. Akseli on puhallettu ja maalattu, uudelleen laakeroitu, uudet pölysuojat ja stefat ja kemppilukko väistyi tässä kohtaa pois torsenin tieltä.

Lisäksi kaikkea pienempää puuhasteltavaa on tehty pitkin syksyä ja alkutalvea sitä muka kun aikaa on mm. laajakaista seosmittaria ja konepellin pikalukkoa ym.


Suunnitteilla on vielä ainakin uudet etuistuimet ja ehkä moottorille jotakin pientä jos budjetti jälleen kerran sallii. PU moottorin tyynyt olisi kans kova sana, sillä kumiset Motonet kumit tuntuu niin löysiltä jo uutena.
Lopuksi vielä kuva viime kevään ekoilta ajoilta. Puskuri puuttuu koska hajotin kiinnikkeet sivuilta enkä saanut uusia siihen hätään ja kylille oli päästävä.

Hyvää uuttavuotta kaikille ja pidetään autot elossa!