Futurez  Kulkukoira

Volvo v70 d5 turbo-ongelma?

  • 8 Vastauksia
  • 2561 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Janikael

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Volvo v70 d5 turbo-ongelma?
« : 09.08.2022, 18:52:53 »
Mystistä vikaa, lähes aina ensimmäisessä kiihdytyksessä ilmantuuva. Teksti pamahtaa tauluun "moottori vaatii huollon" ja kierrokset ei nouse yli 3t. Lähtee auton sammuttamalla veks tai sitten yleensä lähtee kesken ajon yhtäkkiä pois ja auto toimii taas normaalisti. Ja saa kiihdytellä kuinka tykkää mutta ei palaa takaisin, paitsi sammuttamisen jälkeen taas ekassa kiihdytyksessä. Kaverin vanha vikakoodinlukija osoitti vian olevan jokin turboon liittyvä, eilen vaihdettu ahtopaineen säädin jonka jälkeen toimi testiajossa. Muttei enää tänään... Kysynkin ennen mahdollista korjaamokäyntiä, onko jollain ollut vastaavaa vikaa, mistä kannattaa lähteä seuraavaksi etsimään vikaa?

Poissa Mk2D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 d5 turbo-ongelma?
« Vastaus #1 : 09.08.2022, 20:41:56 »

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6462
Vs: Volvo v70 d5 turbo-ongelma?
« Vastaus #2 : 09.08.2022, 23:25:11 »
Näin ainakin jos 1. sukupolven d5, 2006 alkaen tais turbon ohjaus muuttua sähköiseksi.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3450
Vs: Volvo v70 d5 turbo-ongelma?
« Vastaus #3 : 10.08.2022, 00:49:54 »
Kokeile antaa kenkää ihan huolella, jos tokenisi sillä.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1129
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 d5 turbo-ongelma?
« Vastaus #4 : 10.08.2022, 07:55:51 »
Itsellä on satunnaisesti tuota samaa, jatkunut vuosia ('02 D5 520.000km)  Vika pysyi poissa pitkään kun eräällä työmatkalla ajettiin vähän reippaammin. Muuttuvasiipinen turbo, siivet ei liiku ihan auton ohjauksien tahtiin ja paineet pääsee rajojen yli.
Nykyään minulla jo tulee silloin tällöin "lappu lattiaan" tilanteessa sellainen metallinen ääni josta voisi päätellä turbon kuluneen sen verran, että siivet ottaa kiinni pesään. Ehkä olisi aika vaihtaa uusi? Suosituksia ja mikä turbo? Janikael saa samalla ;)

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: Volvo v70 d5 turbo-ongelma?
« Vastaus #5 : 10.08.2022, 08:46:10 »
Suosittelen pistämään alipainemittarin kiinni alipainejärjestelmään rinnankytkennällä, eli T-haaralla. Alipaineet on kunnossa ollessa noin 0,8-0,9bar ns.mittari pohjiin. Jos ei ole niin jossain on alipainevuoto. Hyvin mahdollisesti etu mootorityynyssä. Se selviää sillä kun painaa etutyynyn letkun lyttyyn ja silloin alipaineet pitäisi nousta em.arvoihin.



Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6811
  • Global alligator
Vs: Volvo v70 d5 turbo-ongelma?
« Vastaus #6 : 10.08.2022, 09:05:44 »
On tuokin muuten keksintö tuo alipainetyynyhomma.
Sillä on varmaan mietitty että miten saadaan enemmän vikakohteita jotka vaikuttaa yllättävän laajasti toimintaan.
Homma se on sekin, siellä se insinööri kyykkii nyt helvetin perimmäisen sopukan kuumimmassa loukossa eikä hiilihankoa edes rasvata päivittäistä tarkistusta varten. >:D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Poissa Ralliantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
    • Atakyselyt
Vs: Volvo v70 d5 turbo-ongelma?
« Vastaus #7 : 10.08.2022, 09:44:53 »
On tuokin muuten keksintö tuo alipainetyynyhomma.
Sillä on varmaan mietitty että miten saadaan enemmän vikakohteita jotka vaikuttaa yllättävän laajasti toimintaan.
Homma se on sekin, siellä se insinööri kyykkii nyt helvetin perimmäisen sopukan kuumimmassa loukossa eikä hiilihankoa edes rasvata päivittäistä tarkistusta varten. >:D

Ei nyt sentään. Kyllä tuo on parempi kuin sähköinen vastine, meinaan omistajan kannalta. Tuon vianselvitystä voi tehdä paljon helpommin ja aika halvalla ja loogisen ymmärrettävästi. Ei tarvitse kuin 15e alipainemittarin, pihdit ja mieluusti yhden T-kappaleen.
Sähköisiin säätimiin tarvi herkästi "oskun", hyvän testerin, eli käytännössä osaavan korjaamokäynnin. Sellainen maksaa aika paljon enemmän kuin alipainemittari.. ;)

Niin vai tarkoititko vain tuota alipainetyynyä? No juu, ne ei kyllä ole mitenkään maailman tärkeimmät. Itsellä kun tyyny oli puhki ja ahdot sen johdosta pois, niin ihan hienosti toimi kun pisti lukkopihdeillä tyynyn letkun lyttyyn ja maantie on kuuma.. 8)
Entinen 850 2,5 10v -93 kartanowagon
Nykyinen V70 mk2 D5 -2002

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6811
  • Global alligator
Vs: Volvo v70 d5 turbo-ongelma?
« Vastaus #8 : 10.08.2022, 09:48:11 »
Sitä tyynyä itessään... :P
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo