Auto : Volvo c70 2,4l turbo bensa
Tosiaan ongelma alkoi kun ajossa meni öljynlauhduttimen jäähdytysletku rikki, eli reikä letkussa. Auto hinattiin kotio ja vaihdoin sen letkun. Samalla kävin motonetistä hakemassa uudet nesteet sinne koneeseen (
https://m.motonet.fi/fi/tuote/609883/Glysantin-BASF-G48-Pakkasneste-20l-sinivihrea)
Nyt auto tekee semmosta että: kun käynnistän ja sitten kun termari vetää niin hirveä paine tulee järjestelmään jossa korkista tulee höyryä ja lopulta kierroksia nostamalla lentää vedet ulos. Jäähdytin neste on sen väristä kun kuuluukin. Paisarin Korkkia jos avaan niin paine katoaa ainakin syylärin alueen letkuista, kiinni kun laitan niin veden pinta laskee ja paine kohoaa hirveäksi kunnes korkki päästää höyryjä läpi. Huomasin tossa että melkeen jokaisen letkun juuressa nyt tullut vihreä jälki kun paineen alla hikoilee nestettä klemmareitten alta.
Onkohan kannen tiiviste, ei ainakaan nopeasti testissä haissut pahalle jäähärin neste, mutta en muuta keksi.
Ja vielä mainitsen sen että paisariin ylös tuleva pieni letku siihen korkin juureen. Sieltä roiskuu vettä koko ajan ja jos sen sulkee ja korkki raollaan niin paine lisääntyy huiman nopeasti ja vesi nousee yli heti . Kun ei kai nyt sen letkun pitäisi koko jäähdytys järjestelmää kantaa
