https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?action=post;quote=1061652474;topic=136345.15Erittäin tyylikäs XC70, onnittelut!

Piti oikein tutkia ja tarkistaa.. Kyllä tässä pitäisi jonoaputoiminto olla.
Tarkoittaako se jonoaputoiminto tässä mallissa sitä, että sen lisäksi, että auto osaa pysähtyä jonon pysähtyessä, se osaa myös itse jatkaa matkaa, kun jono lähtee uudestaan liikkeelle? Vm. 2014 V60 D6-hybridi osasi, vm. 2012 XC70 D5 AWD Driver Assist Packilla ei. Vm. 2016 Land Rover Discovery ei myöskään osaa, jos siihen ei päivitä Range Rover Sportin adaptiivisen cruisen softaa.
Mitä BLIS:iin tulee, niin ainakaan itse en kokisi sen puutetta miinuksena, sitähän ei 70-sarjaan saanut ikinä kuin kameraversiona. Ainakin tuon vm. 2012 XC70:n kamera-BLIS ei toiminut nollakelillä luotettavasti, vaan meni varsin usein vikatilaan, josta sitä ei saanut pois kuin pysähtymällä, sammuttamalla auton ja käynnistämällä uudestaan. V60-faceliftin tutkalla toteutettu BLIS toimi luotettavasti eikä sekoillut sinä aikana, kun kyseisen auton omistin.
Sama tosin päti adaptiiviseen cruiseen räntäsateella ajaessa: kun herja "tutkatunnistin peittynyt" tms. tuli, herja oli ja pysyi siihen asti, kun auton sammutti, vaikka loska olisi ehtinyt jo sulaa pois. Jos tuossa olisi edes mahdollisuus jatkaa cruisen käyttöä tavallisena cruisena tutkatunnistimen peityttyä, niin isompaa ongelmaa ei olisi, mutta sopivalla kelillä ajaessa tunnistin peittyy jo hyvin lyhyen ajamisen jälkeen ja vaihtoehdot ovat pysähtyä vähän väliä, sammuttaa auto, kaapia tunnistimen päältä loskat pois ja jatkaa matkaa, tai olla pysähtymättä ja jatkaa loppumatka ilman cruisea. Käsittämätöntä, ettei toteutuksessa ole mietitty ruotsalaisessa autossa talvikeliä lainkaan ja laitettu systeemiin lämmitystä.