Noin, taas on vietetty nelisen tuntia mitaten ja kyöräten pellin alla ja jalkatilassa. Tulos laiha nolla.
Nyt siis uusitty tulpanjohdot, kansi ja pyörijä. Puolan johto on vielä vaihtamatta saatavuusongelman vuoksi.
Ledipurkista saatiin vihdoin ulos 2-2-1. Kahta käytettyä ja yhtä uutta IAT -anturia kokeiltu ja johdotukset mitattu ECU:n kampaan asti sekä IAT, että MAP -anturilta.
MAP -anturin signaali sammuksissa ~5V, Tyhjäkäynnillä ~3V ja kierroksia nostettaessa seikkaileva, mutta kuitenkin pienenevä.
Tällä hetkellä siis todennäköisesti edelleen väärä lambda paikallaan koska tuo Bendixin vaatiman titaanisen hankinta ei vaikuta olevan ihan helpoimmasta päästä.
Mutta lambdan johto kiinni tai auki, moottori suoraan pakkasesta herätetty tai lämmin, niin ei vaikuta käyntiin.
(Pyörittelin sellaista ajatusta että jos mikään muu ei auta ja korvaavaa lambdaa ei saa, niin laittaisi jonkun huokean pään laajakaistalambdamittarin, jossa mahdollisuus generoida kapeakaistasignaali ECU:lle)?
Tyhjäkäyntimoottori vaihdettu putsattuun VDO:hon, kara liikkuu omin voimin.
Suutinten rele vaihdettu toiseen. Rikastinsuuttimen töpseli käytetty irti -ei vaikutusta. Vikakoodi tästä jäi kummittelemaan nollausyrityksistä huolimatta.
Jäähdytysnesteen lämpöanturin johto ECU:lle testattu, itse anturi antoi jonkun vastuslukeman, eli ei ainankaan täysin rikki ja auki jättäminen ei vaikuta käyntiin.
Kaasuläpän asennon tunnistin vaihdettu taas ja mitattu toiminta ECU:lle asti. (tyhjäkäynti kärjet NO ja täyskaasu NC, tai toisinpäin, en enää muista)
Kampuran asentotunnistin uusi.
Puola vaihdettu toisesta autosta.
Sytytysboksi sinne jalkatilaan vaihdettu toisesta autosta, mutta mitään sille purkille meneviä johtoja ei ole mitattu. Nakuanturin johtoa käytettiin irti, ei vaikutusta.
ECU vaihdettu toiseen.
ECU:n maadoitukset mitattu.
b-paineet kuulemma mitattu muutama kk-sitten, tarkistan nekin vielä uusiksi kun käyn seuraavan kerran paikalla.
Puristuspaineet mitattu ja ~10 nurkissa kaikissa mukeissa.
Jako tarkistettu jo kahdesti.
Volle siis käynnistyy "ihan ookoo", käy tyhjää, mutta saattaa satunnaisesti sammua. Hitaasti kaasua nostettaessa jää kierrokset pomppimaan ~2krpm, ja jos pitää kaasun paikallaan tai nostaa hitaasti, pääsee siitä ohi ja sitten kiekaisee ylös asti, reilun/täyskaasun antaminen kyykkää koneen sammuksiin asti.
Ja ymmärsin että käynti on huonontunut askeleittain useampien kuukausien aikana ja nyt käytännössä ajokelvoton. Eli ylämäkeen ei voimaa enää riitä millään kikkailulla.
Tää alkaa taas olla niitä kuuluisia...