Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

V60 T8 -19 moottorin automaattinen käynnistyminen

• 2 Vastauksia
  • 1338 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa opono

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Minulla on vuoden verran ollut otsikon auto ja varsin kiva pelihän se on. Yksi asia kuitenkin näin pakkaskeleillä ärsyttää. Kun käynnistän auton kylmänä, käynnistyy saman tien myös polttomoottori vaikka akku olisi täynnä. Aiemmin on käynnistänyt sen n. minuutti käynnistyksestä, mutta silloinkin vain kun lisälämmitin on käytössä. Ilman lisälämmitintä olen päässyt nollakeleillä ilman moottorin käynnistymistä. Nyt jos haluaisin esim. 6,5km työmatkan ajaa vain sähköllä, niin ei se oikein onnistu ja kulutus on helposti aika isokin, kun kylmä moottori käy 1/3 matkasta (eikä varmaan tee hyvääkään moottorille). Onkohan 12v akku huonossa kunnossa ja auttaako jos sitä manuaalisesti lataa?

Poissa JJJ

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 T8 -19 moottorin automaattinen käynnistyminen
« Vastaus #1 : 15.12.2022, 09:07:22 »
Oiskohan joku softapäivitys muuttanut tilannetta, olen ollut havaitsevinani että omakin T8 käyttää polttomoottoria nyt herkemmin kuin viime talvena. En ole ottanut tuosta stressiä, ajan sähköautolla jos haluan ajaa pelkällä sähköllä.

Poissa Rytkonen

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 T8 -19 moottorin automaattinen käynnistyminen
« Vastaus #2 : 15.12.2022, 21:03:13 »
Minulla eka talvi vasta T8:lla ja kyllä tuo nyt -15 pakkasilla on suoraan käynnistänyt moottorin ainakin pari kertaa. Olen sitten tovin ajellut noin ja vaihtanut Purelle jonka jälkeen sitten mentykin sähköllä loppumatka.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Samppasport  Futurez