0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Kyllähän maskisuojasta hyötyä on jos on hirmu pakkaset ja joutuu heti lähtemään matkanopeuteen.Nopeuttaa moottorin lämpeämistä.Pikkupakkasilla ja taajamassa en oo merkittävää hyötyä havainnut, ehkä sitten kun mennään reilusti alle -10°C lämpötiloihin. Ne kiinnikkeet joita noissa käytetään https://www.motonet.fi/fi/haku?q=Maskisuojan+kiinnike on kyllä hävyttömän hintasia, toki muitakin tapoja on.
Minun autossa on syylärin edessä jonkinlainen säleikkö joten jäähdytintä ei edes näe maskin läpi katsoessa. Ilmeisesti tuo säleikkö avautuu kun jäähdytystarvetta on?Ohjekirjasta en löytänyt mitään tietoa moisesta.Autona XC60 2016
V60 CC - 16 maskisuojasta on tuntunut olevan hyötyä. Olen kyllä ihmetellyt asiaa, että eikö Volvolla ole ollenkaan käytetty sulkeutuvaa säleikköä? Bemareissa tainnut olla iät ja ajat sellaiset.
Mulla oli -66 mallin datsun bluebirdissä semmonen rullakaihdin nokalla syylarin edessä, ei siis näkynyt ulos.Sitä kabiinista ohjattiin ketjusta vetämällä niin sai lukittua haluamaansa korkeuteen.
XC70 -16 taas löytyy sulake no 41 moottoritilasta ja ohjekirjassa lukee: Jäähdyttimen kaihtimenohjausyksikkö (5-syl. bensiini)Dieseleissä sillä taas on eri toiminnot riippuen koneesta.