Suuttimet kytketty kaikki yhteen, eli jos maadoitat yhden liittimen koriin ja kaikki naksuvat niin se on normaalia, suutinten ja ecun välinen toiminta pitäisi olla:
Suuttimilla 12V virrat päällä.
Suuttimien maat kytketty yhteen ja yksi johto ECUlle.
ECU maadoittaa kaikki suuttimet samaan aikaan kun haluaa koneeseen bensaa.
Itse selvittäisin onko ECUn ja suutinliittimen välillä johto ehjänä.
Joku fiksumpi ottaa kantaa tähän ennenkö kusetan ihan omiani mut eikös suutin rele ohjaa tuota 12V puolta? Eli jos virrat päällä maadoittaa yhden liittimen ja silloin sumut sumuttaa niin voisi olettaa ettei ole rele kyseessä?
Jeeestä, voisin kokeilla seuraavaks vetää johtosarjan rinnalle suoraan eculta suuttimelle maan niin tietää varmaksi jos vika on johtosarjan sisällä..
Ei välttämättä tähän nyt liity millään tavalla mutta sen verran keksin kertoa lisää vikoja että sisäpuhallin on täysin mykkä. Ei toimi millään asennolla ja vitos asentoon kun laittaa puhalluksen niin nro. 16 sulake palaa muutamassa sekunnissa että joku tuolla kojelaudan sisällä ainakin on oikosessa. Koputtelin pikasesti siiliä ja puhallin moottoria mutta ei mitään vaikutusta
Edit: kokeiltu heti alussa myös toisella isolla valkoisella releellä sulakeboksille eikä paranna toimintaa. Eli rele paikalla E
Edit2: Ja alussa ecu vikaa jo suljettu pois, imm 5pinniin tulee virta.
Ekassa viestissä mainitsemani iskaritolpan rele (radio suppression relay) kokeiltu vaihtaa viereinen tilalle ja kummallakin kytkee virran päälle kun kääntää avainta. Tähän tulee eculta kelt-sin johto ja tästä lähtee suuttimille puna-vihr johto eli virta tulee tätä kautta. Kaavion mukaan suuttimien maa menee ecun pinniin 18 yhdellä harmaalla johdolla ja ecu maadoittuu mustalla johdolla pinnistä 17....