Vika korjattu. Vika oli vilkkuviiksessä. Tai oikeastaan sen maadoituksessa.
Releeltä akun vierestä tulee viikselle ruskea johto jota käytetään viiksen avulla maihin ja näin valitaan pitkät/lyhkäset/vilkautus.
Jouduin purkamaan yhden viiksen niin näin oiken tarkalleen miten tuo maadoitus toimii vaikka kyllä sen nyt saattoi arvata. Alkoi vaan epäilyttämään kun oli kolme eri vilkkuviikseä käsillä ja yksikään ei toiminut suorilta vaikka mittarilla näytti että viiksen runko kyllä maadoittuu. Mutta eipä tuo olematon kuparilipare ottanut kontaktia tuohon runkoon.
Sitten kunnon puhdistus niin että viiksi varmasti maadottuu kunnolla kun se ruuvataan rattipylvääseen. Ja puristi tuota muovikantta ja terävällä piikilla rapsutteli tuota kuparilirpakkeen reunaa mikä vähän näkyy kun viiksi on kasassa.
Nyt toimii. Seisominen vaan tehnyt hapettumaa ja nuo 2viikseä oli myös pitkään seisseistä purkuautoista.
Alla olevasta kuvasta näkee tuon mitä kautta viiksestä vedettäessä virta kulkeutuu viiksen runkoon ja siitä maihin.
