Se on just tää, TA ja keskinäyttö laskee mukaan myös webaston, mittariston kulmassa näkyvä l/100 km ei. Webasto alkaa heräillä jo jossain 16-17 asteessa jos pyyntö on 21. Riippuu ihan keskinopeudesta näkyykö taulussa 0,5 l vai 2,5 l/100.
OK hyvä jos joku komppaa tätä omaa havaintoa!

Kun kävin tosiaan joskus vuosia sitten koeajamassa V60 T6 tai T8, niin surffailin siellä Sensuksessa ja huomasin tuon, että aivan uusissa autoissakin on tosiaan oletus, että se ajonaikainen webasto on oletuksena päällä ja jos sitä ei ota pois, niin siellähän se tohottaa osin tarpeettomana ja ainakin osallistuu siis matkustamon lämmityskuluihin vaikkei tarvitsisikaan

Jos/kun moottori hörähtää päälle, niin tuleehan sieltäkin sitä lämpöä. Keväisin olen hokannut ainakin itsellä, että jopa pienillä pakkasilla tai ainakin nollakeleissä tuota webastoa en käytä, koska itelle se ei ole niin tarpeellista pikkupätkillä laittaa sitä lämmitintä aina päälle. Ja joskus vaihtelen päälle/pois ajon aikana vähän perstuntuman mukaan. Tuolla olen saanut jopa sitä TA-kulutusta pysymään jopa 3-4L tuntumassa trippimittarinkin mukaan. Eilen kävin vajaalla akulla ja chargekin välillä päällä kaupungissa mutkan, latailin välillä akkua ja sen pätkän TA-kulutus jäi 4,2L:aan. Trippi nyt vähän isompi 2,4L kun viime viikonloppuna oli kärryn vetoa vajaa 100km. Talvella mulla pysyy tuo tripin kulutus kaupunkiajossa jossain 3L tuntumassa. Webaston kanssa saattaisi siis helpostikin olla joku 4-5L.