Autoracing  KL-varaosat

Äänestys

Mikä (plugin)malli XC60 on/oli? Ruksi 1 tai useampiakin vaihtoehtoja mikäli tarvitsee...

XC60 T8 TwinEngine 407hv 10.4 kWh
13 (27.1%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 10.4 kWh
5 (10.4%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 11.6 kWh
6 (12.5%)
XC60 T8 Recharge 390hv "normiakkuinen"
2 (4.2%)
XC60 T8 Recharge 455hv "isompiakkuinen" long range
8 (16.7%)
XC60 T6 Recharge 340hv "normiakkuinen"
2 (4.2%)
XC60 T6 Recharge 340hv "isompiakkuinen" long range
4 (8.3%)
XC60 jokin muu bensamalli
1 (2.1%)
XC60 jokin muu dieselmalli
6 (12.5%)
XC60 jokin muu malli mitä tässä ei ole laitettu...  :-)
0 (0%)
EX60 tulee heti talliin, kun julkaistaan ja sillä sipuli!!!
1 (2.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 44

Äänestys päättyy: 20.10.2025, 19:55:40

XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!

  • 206 Vastauksia
  • 55767 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #105 : 11.10.2023, 19:43:14 »
Kuulostaa kyllä V90 T8 (sama vuosimalli muuten meilläkin!) kulutuslukemat todella maltillisilta! Meillä kovin kulutus "normaaliajossa" viime kevättalvelta Rukan reissu mennen tullen suksiboksi päällä ilman mitään latauksia n. 7,8-7,9L molemmat matkat ja pakkastakin oli -15-20C eli kyllä tuossa Volvon hybridissä on itselataavakin systeemi. Ei menis muuten noin tavallisen bensa-auton lukemiin. Vasta oli Kia Sorento etuveto itselataava testi ja siinä olivat maantieajossa n. 100-120kmh nopeuksissa mitanneet kesäkelissä jopa +9L kulutuksia eli ei noissa muissakaan se kulutus mitenkään erityisen parempi ole. Kaverilla ladattava Toyota RAV4 plugin ja suunnilleen samoja kulutuslukemia vedellään. Saattaa meillä jopa kokonaiskulutuksetkin olla aika samaa tasoa. Niclashki meillä edellinen V90 CC D4 awd vei matkalla joskus jopa alle 5L, mutta yleensä matka-ajossa jotain 6-7L pintaan. Kokonaiskulutus oli n. 6,9L ja ajettiin autolla aika tasan 71000 km. Veiskö nykyinen T8 matka-ajossa ehkä 0,5-1L enemmän akut tyhjänä kuin aiempi dieseli D4 ja käyttövoimaverossa on joku 550-600€ ero ja sillä ostaa aika monta tankkia bensaa. Joskus laskin, että tuolla erotuksella ajelee meidän profiililla jotain 7-8000 km eli käytännössä 1/3 vuoden ajoista.

Kyllähän tämä itselataava on myös, ottaa kaiken jarrutuksen talteen. Hyvin huomaa joskus että range on 0 ja kun tulet 120km/h vauhdista motarilta ramppiin, niin kerkiää siinä generoida sen 1km matkaa jo talteen. Hyvin nopeasti lataa sitä energiaa jarruttaessa ja rullatessa.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #106 : 11.10.2023, 19:46:11 »
Tänään aamulla -3 ja ajoin 16km työmatkan tyhjällä akulla. Kiitos lumen, ajoin awd asetuksella. Koko matkan kulutus 9.4l/100km. Vastaava kulutus D5 mallilla oli 8l luokkaa.

Tämä on jopa maltillinen kun ottaa huomioon että auto kokoajan lataa kun AWD asetus on päällä. Power- asetus on sitten omaa luokkaansa kulutuksen suhteen. Sen voi hyvin todeta kun ajaa vaikka motarilla 90km/h vakkarilla ja seuraa hetkellistä kulutusnäyttöä. Se voi pyöriä siellä 5-7L/100km, mutta kun pistät "power" asetuksen päälle niin vaikka et kaasuun yms koske, niin kulutus pyörii helposti 10-14L/100km...
V90 T8 2020 Inscription

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #107 : 11.10.2023, 19:52:34 »
Kyllähän tämä itselataava on myös, ottaa kaiken jarrutuksen talteen. Hyvin huomaa joskus että range on 0 ja kun tulet 120km/h vauhdista motarilta ramppiin, niin kerkiää siinä generoida sen 1km matkaa jo talteen. Hyvin nopeasti lataa sitä energiaa jarruttaessa ja rullatessa.
Kyllä näin on ja tänään ajelin töihin (työmatka n. 12-13km) melko vajaalla akulla, kävin kaatopaikalla/kierrätyspisteellä mutkan ja ajoin yli puolet matkasta charge päällä ja annoin paikallaan ollessa tyhjäkäynnilläkin ladata akkua. Töihin tullessa kulutus oli tuolta matkalta vain 3,5L pintaan. Omasta mielestä aika kätevä ajaa pure pohjalla ja välillä käyttää charge ajotiloja. Charge päällä tuo B-vaihde on heti aika voimakas (ei siis purella heti jarruta kovin tehokkaasti) ja D:lläkin rullaa mukavasti ja ottaa sähköä talteen sekä lataa kohtuukulutuksella myös akkua. Melko äkkiä työmatkallakin tuli 4-5km lisää rangea sähkölle ja ajelin sitten töistä kotiin ihan sähköllä. En ole tarkkaan pystynyt tekemään vertailua akku tyhjänä että ajaisiko koko aikaa hybrid vai pure + charge. Motarilla tuo charge vie tasaisella ajolla vain jotain 7-8L muttei sitä koko aikaa varmaan kannata käyttää... Pari viimeistä tankkia mennyt 2,5L tuntumaan ja kokonaiskulutus 4,44L. Sensus näyttää aika samaa eli bensa + sähköt kaikki ajot n. 15-16000km nyt 4,5L. Onhan tuo kuitenkin melkein 2,5L vähemmän kuin edellisellä dieselillä. XC60 T8 on auton painoon nähden yllättävän taloudellinen ja ketterä ajaa sekä kitkoilla tosi hiljainen ja mukava ajeltava. Voi että kun kesärenkaatkin olisivat yhtä miellyttävät ajaa kuin kitkat... :P
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #108 : 11.10.2023, 19:58:56 »
Tänään aamulla -3 ja ajoin 16km työmatkan tyhjällä akulla. Kiitos lumen, ajoin awd asetuksella. Koko matkan kulutus 9.4l/100km. Vastaava kulutus D5 mallilla oli 8l luokkaa.
Sulla oli Ribbe varmaan se webasto kans siellä taustalla päällä, kun kulutus +9L? (Ilman webastoa olis ehkä ollu 8L.) Olen tutkinut tuota webastoa, että se nostaa näin syyskeleillä kulutusta jotain 1,1-1,5L. Jos ajais hybridi-moodilla myös liukkaalla (tyhjä akku), niin kyllähän se automatiikka sitten awd:n myös ottais viiveellä tosin mukaan taakse avuksi. No talvella pitää sitten testailla mikä/mitkä asetukset kulloinkin kelin mukaan ovat parhaita. Liikenneympyräthän ne ovat yleensä pahimmat liiraajat ja viime talven ajelin siten, että laitoin aina vähän ennen liikenneympyröitä B-vaihteen päälle ja "sähköjarrutin" siihen mutkaan ja siinä en painanut juuri yhtään kaasua, sitten varovasti D päälle ja hyvin kevyt kaasu. Ei juuri ajonvakautus hakannut päälle. Kaverilla oli taannoin kans tämä sama malli -18 vm eli vissiin ihan ensimmäisiä ja valitteli juuri tuota liikenneympyröissä ajelua ja sitä, että AWD kytkettynä oli yllättävän janoinen. Olisko nuo myöhemmät softapäivitykset tuoneet sitten ajoon mukavuutta ja vähän taloudellisuuttakin. Aika monet softapäivityksistä kun ovat olleet voimansiirtoon liittyviä.
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #109 : 11.10.2023, 21:10:30 »
Sulla oli Ribbe varmaan se webasto kans siellä taustalla päällä, kun kulutus +9L? (Ilman webastoa olis ehkä ollu 8L.) Olen tutkinut tuota webastoa, että se nostaa näin syyskeleillä kulutusta jotain 1,1-1,5L. Jos ajais hybridi-moodilla myös liukkaalla (tyhjä akku), niin kyllähän se automatiikka sitten awd:n myös ottais viiveellä tosin mukaan taakse avuksi. No talvella pitää sitten testailla mikä/mitkä asetukset kulloinkin kelin mukaan ovat parhaita. Liikenneympyräthän ne ovat yleensä pahimmat liiraajat ja viime talven ajelin siten, että laitoin aina vähän ennen liikenneympyröitä B-vaihteen päälle ja "sähköjarrutin" siihen mutkaan ja siinä en painanut juuri yhtään kaasua, sitten varovasti D päälle ja hyvin kevyt kaasu. Ei juuri ajonvakautus hakannut päälle. Kaverilla oli taannoin kans tämä sama malli -18 vm eli vissiin ihan ensimmäisiä ja valitteli juuri tuota liikenneympyröissä ajelua ja sitä, että AWD kytkettynä oli yllättävän janoinen. Olisko nuo myöhemmät softapäivitykset tuoneet sitten ajoon mukavuutta ja vähän taloudellisuuttakin. Aika monet softapäivityksistä kun ovat olleet voimansiirtoon liittyviä.

Webasto jos huutaa täysillä kokoajan, niin kulutus on noin 0,6L/tunti, eikä se kokoajan täydellä teholla pyöri. Se on melko pieni kulutus siellä lisänä. Ennemmin itse esim annan sen webaston huutaa omissa ajoissa kuin moottorin. Eli sähkö+webasto on hyvä combo lähes päivittäisessä ajossa ja monenä päivänä edes moottori ei edes käynnisty koko päivänä. Moottorin käynnistys vie monesti sen useamman desin bensaa jo per kerta, kun siinä on rikastus yms päällä.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2023, 21:17:30 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #110 : 11.10.2023, 21:11:30 »
Kyllä näin on ja tänään ajelin töihin (työmatka n. 12-13km) melko vajaalla akulla, kävin kaatopaikalla/kierrätyspisteellä mutkan ja ajoin yli puolet matkasta charge päällä ja annoin paikallaan ollessa tyhjäkäynnilläkin ladata akkua. Töihin tullessa kulutus oli tuolta matkalta vain 3,5L pintaan. Omasta mielestä aika kätevä ajaa pure pohjalla ja välillä käyttää charge ajotiloja. Charge päällä tuo B-vaihde on heti aika voimakas (ei siis purella heti jarruta kovin tehokkaasti) ja D:lläkin rullaa mukavasti ja ottaa sähköä talteen sekä lataa kohtuukulutuksella myös akkua. Melko äkkiä työmatkallakin tuli 4-5km lisää rangea sähkölle ja ajelin sitten töistä kotiin ihan sähköllä. En ole tarkkaan pystynyt tekemään vertailua akku tyhjänä että ajaisiko koko aikaa hybrid vai pure + charge. Motarilla tuo charge vie tasaisella ajolla vain jotain 7-8L muttei sitä koko aikaa varmaan kannata käyttää... Pari viimeistä tankkia mennyt 2,5L tuntumaan ja kokonaiskulutus 4,44L. Sensus näyttää aika samaa eli bensa + sähköt kaikki ajot n. 15-16000km nyt 4,5L. Onhan tuo kuitenkin melkein 2,5L vähemmän kuin edellisellä dieselillä. XC60 T8 on auton painoon nähden yllättävän taloudellinen ja ketterä ajaa sekä kitkoilla tosi hiljainen ja mukava ajeltava. Voi että kun kesärenkaatkin olisivat yhtä miellyttävät ajaa kuin kitkat... :P

Volvooncall -sovelluksesta näkee ajopäiväkirjasta hyvin, paljon on matkaan käytetty sähköä, polttoainetta ja paljon on energiaa aina otettu talteen. Monesti on lyhyilläkin matkoilla jopa useampi kilowatti mitä se on saanut jarrutuksissa takaisin.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #111 : 11.10.2023, 22:43:42 »
Webasto jos huutaa täysillä kokoajan, niin kulutus on noin 0,6L/tunti, eikä se kokoajan täydellä teholla pyöri. Se on melko pieni kulutus siellä lisänä. Ennemmin itse esim annan sen webaston huutaa omissa ajoissa kuin moottorin. Eli sähkö+webasto on hyvä combo lähes päivittäisessä ajossa ja monenä päivänä edes moottori ei edes käynnisty koko päivänä. Moottorin käynnistys vie monesti sen useamman desin bensaa jo per kerta, kun siinä on rikastus yms päällä.
Näinhän se varmaan loogisesti ajatellen on ja sanoin väärin tuossa omassa aiemmassa kommentissa/webaston infosta, että sehän n. 1,1 - 1,5L mitä nyt vienyt syyskeleillä pätkäajossa on tietenkin per/100km se TA-kulutus eikä matkan koko ajon litroina... Volvo On Call -ohjelmaa tulee seurailtua viikottain ja vaikka chargeakin käyttäis välillä, niin ei mene kuin litra pari noilla pidemmilläkin pätkällä sen ohjelman infon mukaan. Joskus vaan "pakko" höräyttää moottori päälle, että öljytkin pääsee kiertämään ja on se nyt vähän harmillisesti akku täynnäkin tai auton seistyä parkista liikkeelle lähdettäessä höräyttänyt muutaman kerran eradin korjauksenkin jälkeen bensakoneen päälle, mutta tuo on varmaan vaan Volvon ominaisuus. Jostakin haistelee, että vähän aikaa pitää koneen käydä, lämpötila tai 12V akun varaus tms... Ei ole pitkään moottori päällä ja erad B-vaihteen vinkunasta kyllä kuulee, että oikein se nyt toiminee.
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Rytkonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 201
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #112 : 11.10.2023, 22:51:07 »
Joo eiköhän Volvolla ole vaan koodattu softa silleen ettei ole niitä ruostuneita moottoreita kuten BMW:llä.
Volvo V70 2.4 144hv 1998 --> Volvo V50 D3 Classic 2012 --> Volvo XC60 Ocean Race D5 AWD 2015 --> Volvo XC60 T8 Inscription 2018

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #113 : 11.10.2023, 23:03:18 »
Joo eiköhän Volvolla ole vaan koodattu softa silleen ettei ole niitä ruostuneita moottoreita kuten BMW:llä.
Jep, tästä olikin tuossa keväällä puhetta autouutisissa joten kyllä sitä bensamoottoria kannattaa hörskytellä ja öljytkin vaihtaa ajoissa...!
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/asiantuntija-vaittaa-70-prosenttia-lataushybridien-moottoreista-karsii-ruostumisongelmista-markon-3-vuotiaan-bmwn-moottori-kayttokieltoon/
Toyotan moottorissakin melkoista "suklaakiisseliä" kun ei 3 vuoteen ollut joku laiskiainen öljyjä vaihdattanut, vaikka tosi hyvä mallihan tuo RAV4 silti on... Kertoo vaan öljynvaihdon ja huolto-ohjelman tärkeydestä!  8)
https://www.youtube.com/watch?v=Q_VPHLrip9Q
Tuossa viime viikolla ajelin yhdellä Voortilla, josta ei oltu öljyjä vaihdettu 3,5 vuoteen. Saattaapi olla melkoiset soosit siellä venttiilikoneistossa ja öljypohja olis kans kiva nähdä, mutta ei ollu mun auto...  :buck2:
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #114 : 12.10.2023, 07:00:23 »
Joo eiköhän Volvolla ole vaan koodattu softa silleen ettei ole niitä ruostuneita moottoreita kuten BMW:llä.
Tästä en tiedä, mutta sen huomannut että jos hybrid asennossa moottori käynnistyy niin auto käyttää moottoria jonkun aikaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #115 : 12.10.2023, 07:40:32 »
Tästä en tiedä, mutta sen huomannut että jos hybrid asennossa moottori käynnistyy niin auto käyttää moottoria jonkun aikaa.

BMW ja Mersukin teki mielestäni tähän muutoksen moottorin ohjelmaan. Mitä omamekaanikolta sain käsityksen niin Volvossa on kokoajan öljynpaineet valmiina ylhäällä koneessa käynnistystä varten ja tämä ehkäisisi tehokkaasti ainakin laakerivaurioita kun kone lähtee kylmänä käyntiin esim moottoritien rampissa. Itsekin ajelen enimmäkseen hybridi tilassa ja kyllä se auto välillä sitä moottoria käyttää ja milloin se käynnistyy, niin useamman minuutin se käy.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 998
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #116 : 12.10.2023, 08:50:25 »
Volvossa on kokoajan öljynpaineet valmiina ylhäällä koneessa käynnistystä varten ja tämä ehkäisisi tehokkaasti ainakin laakerivaurioita kun kone lähtee kylmänä käyntiin esim moottoritien rampissa.
Miten tuo esipaineistus on toteutettu? Onko näissä paineakku vai sähköinen boosterpumppu?

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #117 : 30.11.2023, 20:47:45 »
Miten tuo esipaineistus on toteutettu? Onko näissä paineakku vai sähköinen boosterpumppu?
Paineakusta (ohjaus?) en osaa sanoa XC90 se vissiin löytyy, mutta sähköinen vesipumppu ja öljynkierto/lämmitys solenoidilla tms eli lämpeää kyllä varsin nopeasti moottori?
https://www.motordoctor.fi/paineakku/volvo/xc-90/xc90-ii
https://volvofi.s3.amazonaws.com/esitteet/T8%20Twin%20Engine%20teknologiaesite_1%5B2%5D.pdf
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #118 : 30.11.2023, 20:52:12 »
Onko muilla ollut vastaavaa T8ssa?
- peruuttaessa "hybrid" ajotilassa auton edestä moottoritilasta alkaa kuulua napsumista ja jarrun toiminta menee jotenkin oudoksi? Pakki haluaisi mennä vähän lujempaa :P
- jarru ei ota kovin tehokkaasti ja napsumista kuuluu tasaisesti kun peruuttaa?
- napsuminen jatkuu ja jarrua joutuu painelemaan enemmän tai tulee poljettua ("sähköinen jarruvaihde") ikään kuin jarruteho olisi pienempi tjsp
- tuo loppuu kyllä, kun auto on paikallaan ja laittaa D-vaihteen päälle
Yleensä tuota ei siis tule kuin tuossa hybrid-ajotilassa eli purella en ole samaa aina havainnut.
Purella saattaa tehdä silti kans joskus, peruutin ja laitoin hetkeksi P parkin päälle ja kokeilin uudestaan, niin hävisi saman tien... Yleensä kun pysäyttää ja laittaa hetkeksi P päälle, niin ei tule enää...
Mihin tuo voisi liittyä ja onko jotain mennyt/menossa rikki? Taisi olla tuo sama jo ennen erad-huoltoa ja sama jatkuu nyt sen jälkeenkin... Ei vissiin mitään kovin isoa sentään?
« Viimeksi muokattu: 03.12.2023, 12:16:55 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa coach

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #119 : 11.12.2023, 17:57:54 »
Morot kaikille.

Kuukauden ajan olen tutustunut tähän itselle uuden Volvon tekniikkaan. Täytyy sanoa on voimavaroilta todella tehokas ja hieno laite tämä T8 hybridinä. Kulutus sahaa noin 10L korvissa sekalaisessa ajossa. Talvi kyllä syö tuota akun apuja sähköllä ajaessa.
Ei tällä tarvii Tesloille paljoo kumarrella.

Ainut mikä huolettaa on tuo eradin kestävyys...

 

Elekma  Autoracing