Carcom Oy  Elekma

Äänestys

Mikä (plugin)malli XC60 on/oli? Ruksi 1 tai useampiakin vaihtoehtoja mikäli tarvitsee...

XC60 T8 TwinEngine 407hv 10.4 kWh
13 (27.1%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 10.4 kWh
5 (10.4%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 11.6 kWh
6 (12.5%)
XC60 T8 Recharge 390hv "normiakkuinen"
2 (4.2%)
XC60 T8 Recharge 455hv "isompiakkuinen" long range
8 (16.7%)
XC60 T6 Recharge 340hv "normiakkuinen"
2 (4.2%)
XC60 T6 Recharge 340hv "isompiakkuinen" long range
4 (8.3%)
XC60 jokin muu bensamalli
1 (2.1%)
XC60 jokin muu dieselmalli
6 (12.5%)
XC60 jokin muu malli mitä tässä ei ole laitettu...  :-)
0 (0%)
EX60 tulee heti talliin, kun julkaistaan ja sillä sipuli!!!
1 (2.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 44

Äänestys päättyy: 20.10.2025, 19:55:40

XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!

  • 206 Vastauksia
  • 55810 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #165 : 25.07.2024, 19:16:20 »
Tuo 430e jakopään vaihosta on jo järjellä käsitettävä hinta. Mutta onko tuon rakenne jotenkin vaikea kun hinnat on aika kovia?
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #166 : 25.07.2024, 19:42:52 »
Tuo 430e jakopään vaihosta on jo järjellä käsitettävä hinta. Mutta onko tuon rakenne jotenkin vaikea kun hinnat on aika kovia?
No ei sen kai pitäis rakenteen vaikea olla, omamekaanikko sanoi soittaessa, että aika "nätti laittaa" eli siinähän T8ssa ei ole edes vesipumpun vaihtotarvetta (ja liekö edes öljypumpun vaihdon tarvetta?) kun ovat molemmat vissiin T8ssa sähkötoimisia! Eli siihen nähden on kyllä aika kallista lystiä...
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7098
  • Kaikkee sitä...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #167 : 25.07.2024, 22:01:42 »
Onhan tuo 430€ suorastaan ilmainen, varsinkin marmorilla...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • Volvo XC60 T8 2019
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #168 : 28.07.2024, 19:51:35 »
Jostakin kumman syystä on autonvaihtokuume päällä vaikka mitään hengenhätää nykyiselläkään ole.

Mitäs tuollaisessa XC60T6 ostossa olisi hyvä katsella. Hakusessa olisi 2018-20 välillä oleva n. 80-100 000km ajettuna. Mitä noita olen katsellut, niin hyvillä varusteilla varustettuja malleja olisi myynnissä, taitavat olla enimmäkseen ruotsinuittoja.

Olisi ensimmäinen hybridimalli, joten mitä noissa olisi hyvä tietää. Mitkä ovat näiden akilleen kantapäät, varsinkin kalliit sellaiset. Miten noiden akkujen latauksen kanssa, onko näissä ainoa mahdollisuus ulkoiseen lataukseen vai lataavatko ne myös ajaessa. Mitä muuta olisi hyvä tietää, mitä tässä ei osaa etukäteen ajatella.
Volvo XC60 T8 2019
Entiset Volvot:
Volvo XC60 D4 2014, Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #169 : 31.07.2024, 13:26:41 »
Jostakin kumman syystä on autonvaihtokuume päällä vaikka mitään hengenhätää nykyiselläkään ole.

Mitäs tuollaisessa XC60T6 ostossa olisi hyvä katsella. Hakusessa olisi 2018-20 välillä oleva n. 80-100 000km ajettuna. Mitä noita olen katsellut, niin hyvillä varusteilla varustettuja malleja olisi myynnissä, taitavat olla enimmäkseen ruotsinuittoja.

Olisi ensimmäinen hybridimalli, joten mitä noissa olisi hyvä tietää. Mitkä ovat näiden akilleen kantapäät, varsinkin kalliit sellaiset. Miten noiden akkujen latauksen kanssa, onko näissä ainoa mahdollisuus ulkoiseen lataukseen vai lataavatko ne myös ajaessa. Mitä muuta olisi hyvä tietää, mitä tässä ei osaa etukäteen ajatella.
Mielestäni T6 plugin-mallia ei XC60ssa ole ollut vielä saatavilla 2018-2019 ainakaan, ehkä myös 2020 ei ole vielä ollut, mutta voin olla osin väärässäkin. Muistaakseni T8 oli aluksi ainoa plugarimalli n. 2017-2018 alkaen valmistetut. 2018 alkaen T6 (310hv) on ns. perusbensa kaksoisahdettu eli sama moottori kuin T8 mutta ilman hybridivoimalinjaa ja siinä "aidossa" T6 on kait ollut haldex-neliveto. Tästä voi tarkistaa :
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/xc60/2021/specifications
Elikä siis lyhennettynä XC60 T6 plugin hybridi (340hv voimalinja) on tullut mallistoon 2021. Plugareissa on siis neliveto toteutettu "hybridinä" eli etupäässä polttomoottori ja takana on sähkömoottori. Perusajossa sähköllä siis takaveto.
Omasta kokemuksesta XC60 T8:ssa 2020 vuosimalli on jo vähän isompi akusto eli jos T6 pluginia hakee, niin sen vuosimallit ovat 2021 tai siitä eteenpäin. Vaikuttaa myös hintaan...
ERAD voimansiirto on kallein huoltojuttu, jos tulee eteen. Mutta aika luotettavia nuo yleisesti ovat ja ruoåttintuonneissa ehkä hieman yleistäen on paremmat varusteet. Hinnat ovat tulleet vajaassa 2v aika paljonkin alaspäin ja tarjontaa kyllä on... Auto on ulkoisesti ladattava, mutta akuston tyhjennettyäkin on jonkinlainen itselataava systeemi tai ainakin melko hyvä sähkön talteenotto, koska itselläni sekalaisessa ajossa tai lähinnä matka-ajossa akuston tyhjennettyä kulutukset eivät juuri 6-7L enempää ole olleet. Akkuja voi ladata myös ajaessa eli pakottaa sen generaattorin toimimaan akustolle, mutta silloin kulutus kyllä nousee. Jonkin verran olen sitä käyttänyt. Eilettäin ajelin vähän matkaa kaupungissa "power" ja "constant awd" ajomoodeissa ja aika hämmästyttävästi latasi akustoon lisää virtaa n. 5-6km eikä kulutus juurikaan noussut. Kotiin pääsi sitten taas pelkällä sähköllä. Eli hyvinkin jännä systeemi Volvolla vs. Toyota esim. jossa on ehkä aidompi ja parempi se "itselataava hybridisysteemi". Mutta, kyllä Volvollakin voi ajella tosi taloudellisesti, kun järjestelmät oppii tuntemaan. Erittäin hyvä talviauto eli lämpöä piisaa ja awd tulee apuun melko viiveettä ainakin perusajotilassa "hybrid" ja sitten voi pakottaakin nelivedon. Itse ajellut pari talvea ihan kitkarenkailla takavetopainotteisesti ja hyvin pysyy tiessä, koska takasähkömoottori (87hv) on hyvin maltillinen eli ei liian äkäinen kiihtymään joten juuri oikein omasta mielestä toteutettu tuohon käyttötarkoitukseen ajatellen.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2024, 13:28:54 kirjoittanut volvoandy »
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #170 : 31.07.2024, 13:37:45 »
Nyt on autoa käytetty "huoltotarkistuksessa" ja ERAD suhteen ei pitäisi olla mitään huolta. Reilu 15tkm nyt ajeltu "vaihtopaketilla". Kattoivat aika kattavasti autoa läpi ja oli myös ilmastointihuolto.
Koko homma kustansi vain 136€ eli pidän tuota aika edullisena (pelkkä ilmastointihuolto maksaa 90€). Testasivat ERAD, automaattivaihteisto ja jopa alustaa iskarit jne sekä vikakoodit luettu.
Seuraava huolto n. 120-130tkm väli 4-5kk päästä ja sen jälkeen melko pian pitää jakohihna muistaa vaihdattaa. Mutta pääasia, että nyt toimii ja kaikki katottu mistä ollut vähän huolta eli nyt
vaan kovaan ajoon ::) Kulutus ollut kyllä tosi maltillinen ja kesällä ainakin pääsee vähintään 1000km joka tankilla ajoi miten vaan, vaikka ilman latauksiakin. Pikkureissun kulutus tässä :
Oulu-Muhos-Utajärvi-Hepoköngäs-Ukkohalla akusto täynnä ja matka-ajossa "hold" toiminnolla suurin osa matkaa ja taajamat sähköllä kulutus oli 6,6L. Akkua käytettiin ehkä puolet. Ilmastointi päällä koko ajan.
Ukkohalla-Suomussalmi-Kuusamo-Ruka -väli vajaa 190km 96kmh keskinopeudella akusto melkein tyhjillä kulutus 7,6L. Akkua jäi Rukalle Oulusta saakka ladattuna n. 5-6km. Kulutus oli 7,6L. Keskiarvo siis 7,1L
Rukalla oli mahdollisuus ladata pari kertaa ja ajella täysin sähköllä esim. Ruka-Juuma ja takaisin.
Paluumatka peräkärry perässä pieniä kinttupolkuja Riisitunturin ja Livojärven kautta melkoisessa sateessa paluu Ouluun päin 7,1L. Kiimingistä Ouluun ajeltiin pelkällä sähköllä. Matkan aikana ei ladattu ajossa akkuja.
Eli koko reissun n. 730km ajojen keskikulutus oli siis 7,1L ja tosiaan tullessa jopa peräkärry perässä.
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • Volvo XC60 T8 2019
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #171 : 31.07.2024, 19:41:50 »
Mielestäni T6 plugin-mallia ei XC60ssa ole ollut vielä saatavilla 2018-2019 ainakaan, ehkä myös 2020 ei ole vielä ollut, mutta voin olla osin väärässäkin.

Siteetataan Paavo Väyrystä tähän. Saattaa olla, että kirjoitin T6, mutta tarkoitin T8. Sen verran innosiossan, ettei edes suora kopiointi onnistu.

Kiitoksia tiedoista, eiköhän näillä päästä alkuun.

Vielä noista akuista. Ymmärsin, että on jokin testi jolla voidaan testata akuston kuntoa. Mitä tuollaisesta testituloksesta pitäsi osaa lukea, jos myyjällä on sellaista näyttää.

Mitä tuossa kävin kylmätestit tekemässä, niin mitä pidemmälle autoliikkeestä pääsi sen varmempi on päätös, että nyt vaihtuu auto uudempaan.
Volvo XC60 T8 2019
Entiset Volvot:
Volvo XC60 D4 2014, Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #172 : 31.07.2024, 22:22:34 »
Volvon jälleenmyyjät tarjoavat Select vakuutusta myös uudemmille vaihtovolvoille.
Vahva suositus neuvotella 12-24kk, se antaa turvaa eka vuosille jos jotakin ilmenee.
Omassa 2019 mallissa oli hupiakku heikossa hapessa mikä alkoi oireilla vahvemmin kylmillä keleillä. Käynnisti polttomoottorin useasti kevyessä ajossa ilman näkyvää syytä. Myös takaovien lukkojen kanssa monilla ongelmia. Ne vaihdettiin takuuseen viime talvena.
ERAD kannattaa vaihdattaa öljyt 60tkm välein. Halpa hinta vähentämään riskiä.
Itse olen ollut enemmän kuin tyytyväinen T8 vaihtoon 2016 mallin D4 disukasta. Joka oli tosi hyvä auto myöskin.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa JorkkiKorkki

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #173 : 20.08.2024, 20:41:42 »
Volvo XC60 T8 käytettyä ostamassa, vaakakupit kahden auton kesken hyvin tasan, ja päätöksen teko vaikeaa.

Toinen paremmin varusteltu vm.2018, toinen vähemmän ajettu 2019 malli. Vuosimallin 2019 tehty uudistuksia, mm 50L polttoainesäiliö kasvanut 70L vetäväksi, mutta onko muuta mikä selkeästi tekee 2019 mallista houkuttelevamman/paremman/järkevämmän?

Biliat ja Autosalvat soiteltu, ei tietoa taikka kiinnostusta, joten jos täältä löytyy niin kiitän etukäteen vastauksista!
« Viimeksi muokattu: 20.08.2024, 21:28:11 kirjoittanut JorkkiKorkki »

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #174 : 20.08.2024, 21:07:20 »
Volvo XC60 T8 käytettyä ostamassa, vaakakupit kahden auton kesken hyvin tasan, ja päätöksen teko vaikeaa.

Toinen paremmin varusteltu vm.2018, toinen vähemmän ajettu 2019 malli. Vuosimallin 2019 tehty uudistuksia, mm 50L polttoainesäiliö kasvanut 70L vetäväksi, mutta onko muuta mikä selkeästi tekee 2019 mallista houkuttelevamman/paremman/järkevämmän?

Villat ja Autosalvat soiteltu, ei tietoa taikka kiinnostusta, joten jos täältä löytyy niin kiitän etukäteen vastauksista!

Ainakin V90 mallissa kun tuli pikkuisen isompi akku, niin tuli samalla isompi polttoainetankki. Eli olisiko tuossakin 2019 mallissa kasvatettu myös samalla se akun koko kun polttoainetankkikin on suurentunut. Ainakin V90 oli näin 2020 mallissa.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #175 : 21.08.2024, 00:06:39 »
Volvo XC60 T8 käytettyä ostamassa, vaakakupit kahden auton kesken hyvin tasan, ja päätöksen teko vaikeaa.
Toinen paremmin varusteltu vm.2018, toinen vähemmän ajettu 2019 malli. Vuosimallin 2019 tehty uudistuksia, mm 50L polttoainesäiliö kasvanut 70L vetäväksi, mutta onko muuta mikä selkeästi tekee 2019 mallista houkuttelevamman/paremman/järkevämmän?
Biliat ja Autosalvat soiteltu, ei tietoa taikka kiinnostusta, joten jos täältä löytyy niin kiitän etukäteen vastauksista!
Ite valitsisin tuon 2019 mallisen mikäli varusteissa tai hinnassa ei ole kauheasti eroja sekä tietenkin molempien ajokilometrien eron myös huomioisin. 2019 muistaakseni just tullut "facelift" päivityksiä tai ainakin siis bensatankin koon muutos 50L -> 70L sekä akusto vähän isompi 10,4Kwh -> 11,6kWh (tässä voin olla kyllä väärässäkin eli oliko sittenkin vasta 2020siin tuo akuston koon kasvatus? tai ihan loppuvuodesta 2019...?) sekä muistaakseni myös bensamoottorin tehoja laskettu "maltillisemmaksi" 320hv -> 303hv. ERAD-takasähkömoottori kait ollu aina samat ennen noita uusimpia long rangeja eli noissa molemmissa 87hv (65kW). Long range mallistoon sitten kasvatettu sitäkin 65kW -> 107kW eli suunnilleen 87hv vs. 145hv muistaakseni... 2019 vm. on saatettu tehdä ohjelmistopäivityksiä valmiiksi enemmän, mutta senhän selvittää kyllä huollossa ja kaikkiin ne uusimmat softat silti saa voimansiirtopuolelle, kun merkkihuollossa käyttää.
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/xc60/2018/specifications 2018 speksit
https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/xc60/2019/specifications 2019 speksit
Meillä 2020 just alkuvuodesta valmistettu 02/2020 käyttöönotettu https://www.media.volvocars.com/global/en-gb/models/xc60/2020/specifications mutta hyvin vähän noissa 2018-2019 noita eroja silti on eli kokonaisuus kai ratkaisee ja pystyyhän 50-litraisella tankilla myös ajelemaan ihan ok, kun saman verran ne kuluttaa ajotavasta riippuen tietty, mutta on tuo 70L tankki ollut sikäli hyvä ettei kauhean tiheään tarvi tankilla ajella... Harvoin sitä on tullut aivan alusta loppuun saakka 1 vedolla ajeltua loppuun (kärrynvedossa tosin 2023 kesällä meni parissa päivässä parikin tankillista hörps hörps). Meillä menee kesät talvet matka-ajossakin sen 5,5-7,5L eli isompi tankki aina parempi pitkillä reissuilla. Ite kattelisin sitä kokonaishintaa ja varusteitakin sekä tosiaan ajokilsat. Jos 2019 olis paljonkin vähemmän ajettu, niin ottaisin sen mikäli ei kauheasti ottais takapakkia varusteiden suhteen... Mielipideasioitahan nuo loppupeleissä ovat, että kumpi kannattaisi valita. Mitä oleellisia eroja niissä varusteissa sitten olisi?!? Ja paljonko ajokilometrien ero? Värikin toki saattaa vaikuttaa joillekin eli ite en ainakaan valkoista en ottais :P
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Ei kyllä suoraan liity XC60 keskusteluun tämä, mutta tiedä vaikka samalla periaatteella olis vieläkin "pidempirangeinen" XC60 plugari tulossa tuon 2025 XC90n jälkeen?!?
https://www.is.fi/autot/art-2000010639195.html
Saattaa tulla EX90sen tyyppinen keula eli uutta designia ja perä vissiin vähän erityyppinen kuin täyssähkö EX90. Ihan hyvä veto Volvolta ja toivotaan,
että tulisi myös +100km jossain vaiheessa vielä XC60seenkin. Aiemmin lueskelin, että nimenomaan XC60sen kehitystyö lopetettaisiin vuoden 2025 jälkeen
eli ens vuonna ehtii vielä isompiakkuisiakin plugareita tulla! Jäädäänpä mielenkiinnolla kuolaamaan :P Swedespeed-forumilta löytyy lisää tietoa...
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa allpro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #177 : 22.08.2024, 18:20:28 »
Minulla early My19 XC60 T8, akku siinä vielä 10,4 kWh.
Eroista My18 malliin ei ole tarkkoja speksejä.
Volvo XC60 T8 TwE MY19 aut Inception

Volvo XC60 D4 Summum AWD aut -16, Rica 275hp 536Nm
Volvo V70  2,4t aut -01

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #178 : 02.09.2024, 21:45:26 »
Eilen kattelin ihan piruuttani Volvon plugin-hybridiakkujen ja kennojen hintoja jostain netin syövereistä. Volvon koko akustossahan noita yksittäin vaihdettavia moduuleita on 6kpl. Taannoin kyselin merkkihuollossa, että onko noita yksittäisiä moduuleita pitänyt vaihtaa, niin vastaus oli, että jonkin verran ollut ainakin ihan alkupään T8 XC90sten osalta elikä siis varsin kestäviä ovat muuten. Yksittäisen moduulin hintaa en Suomen sivuilta mistään löytänyt, mutta esim. tässä noin suuntaa-antavasti kai 1 moduulin hinta :
https://www.volvowholesalepartsdirect.com/p/Volvo_2020_XC60/Cell-Module-TIE-Support-Needed-Vehicle-Report-must-be-sent-prior-to-Ordering-this-Component-Hybrid-Battery-and-Installation-Components-See-TJ-34295-Fo/73149327/32223919.html
https://www.volvodealerparts.com/oem-parts/volvo-battery-assembly-36010558?c=Zz1oeWJyaWQtY29tcG9uZW50cyZzPWJhdHRlcnkmbD0xJm49QXNzZW1ibGllcyBQYWdlJmE9dm9sdm8mbz14YzYwJnk9MjAyMCZ0PXQ4LWluc2NyaXB0aW9uJmU9Mi0wbC1sNC1lbGVjdHJpYy1nYXM%3D Jenkkihintana koko akusto...
Purkaamoiltakin löytyy jo ainakin mällättyjen Volvojen long range akkuja 5-6t€ hintaan. Melko rusinaksi nuokin molemmat ajeltu, mutta "akut lienee kunnossa" :P :
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/pb/Hae/Autonosat/s1/Volvo/VOLVO-XC60/2018_2025/S%C3%A4hk%C3%B6laitteet-&-Anturit-&-Ohjausyksik%C3%B6t-&-Tunnistimet/Ajovoima-Akku/_/ID-57153677/36013042 ja
https://www.varaosahaku.fi/fi-fi/pb/Hae/Autonosat/s1/Volvo/VOLVO-XC60/2018_2025/S%C3%A4hk%C3%B6laitteet-&-Anturit-&-Ohjausyksik%C3%B6t-&-Tunnistimet/Ajovoima-Akku/_/ID-53788697/36013042
Varmaan jos alkaa moduulit kyykkäämään ja range pienenee oleellisesti, niin kannattanee hommata koko akkupaketti. Onko näitä kellään mennyt ja minkälaisia kustannuksia tullut? Veikkaan ettei hirveästi ole tarvinnut noita vaihdella, mutta näin mielenkiinnosta... Tarkoitus olisi autoa kohtuu pitkään pitää ja käyttää esim. sähköautoon menevä väliraha akuston elvytykseen ja sitä kautta saisi ikään kuin uuden alun tuolle sähköpuolelle. Sähköautoissa taitaa ainakin olla, että jos joku moduuli vioittuu (esim. Tesloissa aika iso ongelma akuston kostuminen/kastuminen ja siitä kärähtää, kun tiivisteet aika huonoja ainakin vanhemmissa S jne malleissa, lähde Böö-ukon yt-kanava ja Kokkolan Autohuolto Jessen jutut), niin matka tyssää aika lailla siihen eikä autolla voi ajaa. Miten on Volvon (plugin)hybridien suhteen, että jos joku esim. 1/6 moduulista toppaa, niin voiko autolla vielä polttomoottorilla ajella vai vetääkö heti "limp-biskit-moodiin"? Hehehehe...
Laittakaapa kommenttia, jos on jotain kauhutarinoita noista...
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa 06CX

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #179 : 06.11.2024, 18:16:03 »
Mulla xc60 t8 2023. Kyllä tuo android on aikamoinen syherö. Tuon tuosta pitää nollata/käynnistää uudelleen kun ei esim. radiosta/spotifysta kuulu mitään. Tai ajopäiväkirja hukkaa matkoja. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

 

Elekma  Autoracing