Katoppa mitää lukee modulien kennojen mittauspaperissa oikealla alhaalla lihavoituna. Itse ymmärrän tuon niin että mittaus pitäisi ottaa kun SOC on 20% eli akun varaus ihan lopuillaan. Silloin tulee varmasti enemmän eroa kennoihin. Itse meinasin mittauttaa uusiksi joskus 20% varauksella.
Akku on testattu käyttöautossa 3/25 (myynti-ilmoituksen mukaan ja ostin auton 4/25. Volvo selekt takuu vuosi, akku kuuluu mukaan. Tuo ottaa 8-9 kWh aina latauksessa (näytöllinen latauspistoke) täyteen ja joskus mennyt 10. Eikös noissa ole omaa varausta 20 pinnaa, eli jos näin olisi 9,3 kWh olisi akun koko jota käyttää.
Näistä niin tiedä, pääasia, että toimii, itse ajan siten, että konetiet bensalla ja kaupunki sähköllä. Latailen sekalaisesti, välillä 10A, välillä 16A (oma syöttö antaa siihen mahdollisuuden jopa enemmän mutta auto ei ota vastaan)
Jos tuon kokonaisjänniten on 400V ja testin mukaan resussia on 339, ei sen pitäisi olla loppu. 33 ilman purea (tuota en edes käytä) jopa 0 kelillä on ihan hyvä. Auto on hyvä ajaa josta pidän. Tuo muuten oli virolaisella sydänkirurgilla 1 omistaja, ja puhelin hieman hänen kanssaan ennen ostoa ja myynnin syy oli helsikiin muutto Tampereelta ja autolle ei tarvetta. Mutta näillä mennään ja toivottavasti tuo vie ajokuntoisena pitkälle.