Futurez  Kulkukoira

Äänestys

Mikä (plugin)malli XC60 on/oli? Ruksi 1 tai useampiakin vaihtoehtoja mikäli tarvitsee...

XC60 T8 TwinEngine 407hv 10.4 kWh
14 (24.6%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 10.4 kWh
7 (12.3%)
XC60 T8 TwinEngine 390hv 11.6 kWh
8 (14%)
XC60 T8 Recharge 390hv "normiakkuinen"
2 (3.5%)
XC60 T8 Recharge 455hv "isompiakkuinen" long range
10 (17.5%)
XC60 T6 Recharge 340hv "normiakkuinen"
2 (3.5%)
XC60 T6 Recharge 340hv "isompiakkuinen" long range
5 (8.8%)
XC60 jokin muu bensamalli
1 (1.8%)
XC60 jokin muu dieselmalli
7 (12.3%)
XC60 jokin muu malli mitä tässä ei ole laitettu...  :-)
0 (0%)
EX60 tulee heti talliin, kun julkaistaan ja sillä sipuli!!!
1 (1.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 51

Äänestys päättynyt: 20.10.2025, 19:55:40

XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!

  • 318 Vastauksia
  • 86080 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Merlin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1549
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #315 : 12.11.2025, 08:17:52 »
Teeppä vielä sama awd asennossa. Itsellä ei ole polestar asetusta mutta power on. Se pitää todella kovat kierrokset ja todella herkästi reagoi kaasuun. Edellisessä D5 mallissa huomasin että ajotavalla oli iso merkitys. Itsellä ei ole kovin eko-ajotapa. Se kulutti työmatka-ajossa 9.9 litraa satasella. Aluksi luulin että ajotietokone näyttää väärin, mutta oikein se näytti. Sitten kokeilin että ajelin tooodella nätisi niin alle 8 litraa :D. Työmatka oli silloin 10 kilometriä jossa oli 7 valot joista 3 kpl 80 rajoitus alueella.
Täytyy kokeilla. :D
V60 T8 Inscription 2021
V70R 2000

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 624
  • "Ajattele millä ajat - Volvo"
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #316 : 12.11.2025, 08:55:58 »
Työmatka-ajotutkimusta täälläkin :o :
- aamulla loskainen keli ja tiet osittain jäässä/epätasaista, tallissa lähtiessä +8C
- ulkolämpötila +2C ja työmatka n. 11,5km taajama-ajoa 50-60kmh alueita, muutamat liikennevalot
- sähköä käytteli ihan mukavasti, vaikka akku sökö/ei voi ladata -> jarrutuksista kuitenkin johonkin säilöö
- Volvo Cars -sovellus näyttää, että sähkönkulutus 0,8 kWh ja regenerointi 0,7 kWh
- kulutus yllättävänkin hyvä "vain" 8,5L ja litran näytti nauttivan
-> vertaus eiliseen jolloin oli paljon paremmat tieolosuhteet, mutta n. -5C pakkasta ja silloin kulutus 8,9L sekä sähkönkäytöt molemmat 0,8 kWh
Eli jostain ihmeestä se tuota sähköä saa ajossakin käyttöön ja hieman alentaa kulutuksia, koska muuten olisi varmaan 2-3L enemmän.
Volvo Cars -sovelluksesta "Matkat" ja sieltä heti vierestä se ratintapainen kuvake antaa lukemiksi :
- viikko 10,8L
- kuukausi 9,9L
- yhteensä kohdassa silti vielä kohtuullinen 4,9L vähän reilun vuoden ajalta (vajaa 22tkm ajettuna)
Meillä terveen auton kulutus pyörinyt yleensä 4,5 - 4,7L vuodessa eli vähän reilun tuplat vie nyt ilman akuston täyttä toimintaa ja latauksia... Reissuhommista pitää sitten laittaa loppukuusta tietoa, että mitä vei :2funny:
1. XC60 T8 TE MY2020 138tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. Moduulinvaihto 4.12. odotellessa...
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey Oli kyllä ihan huippuauto!!!
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Merlin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1549
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #317 : 12.11.2025, 17:22:38 »
Tein tieteellisen tutkimuksen. :D

Normaalisti työmatkan kotiin olen ajanut ensin Purella sen mitä sähköä riittää ja loput Hybridillä. Työmatka kotiin on 24 kilometriä.

Tänään ajoin ensin Purella ja sen jälkeen Polestarilla. Pilot Assist aina päällä, kun vain mahdollista.

Pure-Hybrid kulutus on keskimäärin ollut 4,4L/100km.

Pure-Polestar kulutus oli 7L/100km.

Aika iso ero loppujen lopuksi, vaikka bensan käydessä kierrokset on samat, kuin Hybridillä, koska ajoin PA päällä, kuten ennenkin. Lisäksi virtaa akussa oli melkein ”varttitankki”, kun normaalisti sitä on juuri sen verran, että antaa laittaa Puren päälle.
Tänään kokeilin Pure-AWD. Sähkö "loppui" samaan kohtaan, kuin eilenkin ja siitä heti AWD päälle. Kotipihaan päästyä akkua oli taas se "varttitankki" jäljellä, eli huomattavasti enemmän lataa akkua Polestar ja AWD ajotilassa, kuin Hybridillä. Keskikulutus oli 5,6L/100km.
V60 T8 Inscription 2021
V70R 2000

Poissa MaPar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 T8 : kokemuksia, vinkkejä ja kulutuksia!
« Vastaus #318 : tänään kello 16:58:45 »
Tänne tuli myös XC 60 T8 vm2020 vikailmoitus: "Hybridijärjestelm. vika, Huolto tarpeen".

Mitä on nyt sitten parhaimmillaan ja pahimmillaan tiedossa?

Diagnoosi myös täällä, että yksi moduuleista on sökö. Aika paljon forumin kirjoittelusta päätellen viime aikoina vastaavia tapauksia tullut ilmi. Pakostikin tulee epäilys, että näillä on jotain tekemistä tähän viime keväänä julkaistuun takaisinkutsukampanjaan. Oma XC60 T8 tosiaan kävi viime keväänä takaisinkutsun myötä tutkittavana ja tällöin diagnoosi oli "kaikki kunnossa". Takuukin sattui sopivasti umpeutumaan viime keväänä.

Nyt sitten odotellaan tarjousta ja aikataulua moduulin vaihdolle. Itse pitkäaikainen ja uskollinen Volvo-henkilö ja aina käyttänyt tietyn marmorin palveluita. Mutta jos tosiaan nykyään Volvoihin alkaa vastaavia vikoja tulemaan reilun 100 tkm jälkeen, niin minun Volvo-urani loppuu tähän, mikäli valmistaja/maahantuoja/myyjä ei näissä tule vastaan.

 

Proturbo  Autodiagnoosi