Öljyt kannattaa oman kokemuksen mukaan tarkastaa aina kylmänä ennen käynnistystä ja jos puolivälissä niin hyvä. Kuumana heti ajon jälkeen tikku tuskin kastuu. Odota vaikka puolituntia tai käy ensin rauhassa kahvilla jos olet reisussa. Öljyä jää sammutuksen jälkeen johonkin yläkertaan toista litraa näissä ja sen valuminen öljypohjaan kestää yllättävän pitkään.
MAX-ylärajassa ei kannata edes yrittää pitää, se ei pysy siellä vaan syö sen. Puolivälissä tikkua kun pitää öljyntason, niin pysyy nätisti siinä koko vaihtovälin, ei syö yhtään.
Öljytikku ja öljymäärä ei pidä muutenkaan oikein paikkaansa näissä, siihen tulokseen olen tullut ainakin oman kanssa. Samasta syystä uskon että jotkut luulee ja puhuu että nämä syö öljyä, kun tarkistelevat ja lisäilevat sitä kuumana, jolloin sinne päätyy vaan liikaa öljyä.
Öljynvaihtoa tehdessä öljyn pois valuttamiseen kannattaa varata reilusti aikaa ja korkki auki. Ite valuttelen välillä tunninkin, käyn syömässä jne. Se meinaa oikeesti kestää että kaikki vanhat tulee kunnolla ulos. Pakkasella ulkona voi siitä tulla ongelmia, siksi en tee sitä. Samoin uutta kaataessa odotettava taas että kaikki ehtii valua kunnolla ö-pohjaan ja sitten tarkistus. Ohjekirjassa kerrottu 7.4L öljymäärä ei välttämättä riitä kunnolla kastelemaan edes tikkua, pikkusen enempi sinne menee kun kaikki vanhat saatu pois. Korjaamolla tehtynä eri juttu, urakalla tekevä asentaja uhraa 10min koko hommaan ja koneeseen jää varmaan toista litraa vanhaa öljyä

Öljynä olen käyttänyt Volvo sertifioituja Castroll Edge 0W-30 tai LiquiMoly 0W-30 ja Volvon orkkissuodatin. Vaihtoväli mulla n.10 000km /6 kk vähän sen mukaan miten kelit sallii tehdä. Seuraava vaihto taitaa mennä 11 tkm ja 7 kk