
Dynossa käyty ja auto saatu periaatteessa säädettyäkin. Mutta...
Bensapumppu murhe hiipi taas uudelleen esiin. Täysin erilaisessa tilanteessa, mutta kuitenkin.
Eli nyt kun autoa vedätettiin ja päästettiin sitten takaisin tyhjäkäynnille, bensapumppu tuumaa että ei se mitään virtaa tartte -> bensanpaine romahtaa 4bar -> 0.25bar. No sitten tietysti hyppää laihalle ja sammuu. Auto uudestaan käyntiin ja kaikki ok kunnes tehdään samanlainen vedätys ja sama oire. Bonuksena myös se, että jostain siitä suodattimen alueelta vuosi vähän bensaa, tosin ei ns. normaalikäytössä vuoda eli tullut jonkun vedätyksen yhteydessä.
Nämä kaksi asiaa kun yhdistelin niin oman järjen mukaan siellä kävisi nyt seuraavaa:
Vedätyksestä kun vedetään täydestä laulusta nollaan, syntyy painepiikki ja tuo suodatin/paineensäädin möykky ei ehdi siihen mukaan ja piikki pääsee bensapumpulle asti. Bensapumppu aukaisee sitten jonkin varoventtiilin kun tuumaa että liikaa painetta. Mutta miksi ihmeessä se jokin varoventtiili ei sulkeudu kun paine laskee?

Sikäli jos omat ajatukset on nyt kohdillaan niin ei kai tähän liene kuin kaksi vaihtoehtoa miten korjata:
1. Muuttaa pumppu PWM ohjaukselle, jotta ei pumppaisi täydellä teholla kun lyödään täydestä laulusta nollaan. Liekö käytännössä kuinka helppoa saada toimimaan ja pystyykö oikeasti ja varmasti estämään tuon oireen joka nyt tuli?
2. Rakentaa jokin toinen pumppusysteemi. Mutta milläs tuommoinen painepiikki sitten estetään?
Ai niin piti videokin olla:
