Autoracing  KL-varaosat

Erad ongelmat

  • 241 Vastauksia
  • 64551 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2235
  • Tampere - Pori
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #105 : 11.03.2024, 14:08:53 »
Minulle vaihdettiin joku akun e-moduuli takuuseen. Katsotaan auttaako epämääräisiin oireisiin mitä on sähkömoottoriajossa ilmennyt. ENsimmäisessä latauksessa akkuun meni mittarin mukaan nyt 10,2kwh, latauksen hyötysuhteella ehkä oikeasti 9kwh. Ennen korjausta sisään meni 9,2 mittarin mukaan. Eli vaikuttais noin 10% löytyneen lisää kapasiteettia. Ehkä.

Mikä kori ja vuosimalli?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa MakeV70D

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #106 : 11.03.2024, 21:55:54 »
V60-20
Ajossa Amazon, S60, XC60D4, V60T8

Poissa Kuhaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #107 : 08.04.2024, 23:07:05 »
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen. Auton vaihto jälleen mielessä ja tällä kertaa V90 t6 21my reilu 70tkm ajettuna kiikarissa. Mitä mieltä te arvon raati olette nuista liikkeiden tarjoamista lisäturvista? Jos nyt kahden vuoden sisään ns paska osuu tuulettimeen ja erad porsisi niin eikö liike muka ole velvollinen osallistumaan korjauskustannuksiin vaikka näitä kalliita lisäturvia ei kaupantekohetkellä olisi ottanutkaan? Miten volvon vastuu jos alle 100tkm hajoaa koko erad mutta auto on esim 5vuotias? Eikai koko 8kilon korjausta poloinen volvokuski joudu maksamaan ;D

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #108 : 09.04.2024, 09:02:01 »
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen. Auton vaihto jälleen mielessä ja tällä kertaa V90 t6 21my reilu 70tkm ajettuna kiikarissa. Mitä mieltä te arvon raati olette nuista liikkeiden tarjoamista lisäturvista? Jos nyt kahden vuoden sisään ns paska osuu tuulettimeen ja erad porsisi niin eikö liike muka ole velvollinen osallistumaan korjauskustannuksiin vaikka näitä kalliita lisäturvia ei kaupantekohetkellä olisi ottanutkaan? Miten volvon vastuu jos alle 100tkm hajoaa koko erad mutta auto on esim 5vuotias? Eikai koko 8kilon korjausta poloinen volvokuski joudu maksamaan ;D
Kannattaa kyllä ehdottomasti ottaa se lisäturva, koska se maksaa itsensä takaisin mikäli sen turvan aikana mitään isompaa sattuisi tulemaan. Tuossa vaihdokissa just suunnilleen samat kilometrit mitä meilläkin oli (81tkm) kun vaihdettiin ja edellinen omistaja oli ajellut pelkästään eradilla joten sen takia se voimansiirtopaketti oli niin kulahtanut ja autoliikkeen täysturvasta oli todellakin hyötyä.
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Kuhaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #109 : 09.04.2024, 09:57:31 »
Missä vaiheessa tuo sinun erad porsi auton oston jälkeen?

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 998
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #110 : 09.04.2024, 13:00:51 »
Kannattaa kyllä ehdottomasti ottaa se lisäturva, koska se maksaa itsensä takaisin mikäli sen turvan aikana mitään isompaa sattuisi tulemaan. Tuossa vaihdokissa just suunnilleen samat kilometrit mitä meilläkin oli (81tkm) kun vaihdettiin ja edellinen omistaja oli ajellut pelkästään eradilla joten sen takia se voimansiirtopaketti oli niin kulahtanut ja autoliikkeen täysturvasta oli todellakin hyötyä.
Mitä? Eihän auton moottorin ikä voi olla 81 tkm. Ei sähköinen takaveto ole mikään tilapäiskäyttöön tarkoitettu ”extra boost”, vaan tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, mikäli normikulutuksia (ja veroja) katsotaan. Tämä vielä korostuu LR-malleissa, joita markkinoidaan jo lähes kelvollisella toimintamatkalla.

Lisäturva on hyvää bisnestä näillä käytettyjen surketjuille. Kuluttajasuoja on voimassa ilman näitäkin, ja melko yleisesti liikkeillä on vakuutusturva omaksi suojaksi. Mutta, kaikki, minkä saa asiakkaalta, kartuttaa kassaa ja provikkapalkkaisen myyjäplantun ansiota.

Kannattaa myös lukea jokainen sivu sekä lisäturvan että varsinaisen kaupan sopimuspapereista. Esimerkiksi ”weban” toimivuus jää asiakkaan maksettavaksi näkemässäni Kamuxin sopimuksessa ja lisäturvasta on tubessa hyvä Tesla keissi menossa. Ilmeisesti myyjät saavat bonusta, jos onnistuvat myymään asiakkaan allekirjoittaman lähes turhan lisäturvan :).

Isot ketjut luottavat omaan isomman voimaan ja kuluttajasuojan hitauteen. Harvalla on mahdollisuutta riitauttaa kauppaa ja seisottaa autoa vuosia odottamassa ratkaisua.

Suomesta on tullut sähköautojen ja hybridien loppusijoituspaikka. Tällä hetkellä kertoivat sähkö-Audien ja Jaguarien olevan myyjille tuottoisimpia. Muualla hyljeksittyjä ja hinnat romahtaneet, täällä myy kuin häkä.

Poissa Kuhaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #111 : 09.04.2024, 13:59:10 »
Olen kyllä vahvasti samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Itsellä ollut tapana pitää puoliani asiassa kuin asiassa. Tähänkin asti liikkeet korvanneet rikkoutumisia ilman lisäturvia kunhan osaa vaatia. Menen siis jatkossakin ilman lisäturvia.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #112 : 10.04.2024, 17:29:45 »
Missä vaiheessa tuo sinun erad porsi auton oston jälkeen?
Jos tämä kysymys oli ilmeisesti minulle, niin meille auto tullut tuontikamppeena helmikuun alusta 2023 ja luulisin, että siinä oli jo siinä ostovaiheessa jotain mitä en osannut vaan heti oikein tulkita. Varsinaisesti ne havainnot tuosta olivat loppukeväällä/kesällä 2023. Vaihdatin siihen eradiin öljyt kevättalvella 2023 ennakoidakseni tuota mitä olin täältä eradista lukenut (en ollut vielä vikaa edes havainnut) muttei se siis tietenkään mitään vaikuttanut, koska vika oli jo tulollaan tai osittain päällä. Erad uusittiin syyskuun lopussa 2023 eli ei ehtinyt kauaa olla ja se meni myyjäliikkeen täystakuuseen eli vain omavastuu 100€ siitä piti itse maksaa.
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #113 : 10.04.2024, 17:32:47 »
Mitä? Eihän auton moottorin ikä voi olla 81 tkm. Ei sähköinen takaveto ole mikään tilapäiskäyttöön tarkoitettu ”extra boost”, vaan tarkoitettu jatkuvaan käyttöön, mikäli normikulutuksia (ja veroja) katsotaan. Tämä vielä korostuu LR-malleissa, joita markkinoidaan jo lähes kelvollisella toimintamatkalla.
No en ole suoraan niin väittänytkään ja onhan noita mennyt siis jo paljon vähemmänkin ajetuista (esim. 20-30tkm) mutta kait sillä voi jotain vaikutusta olla asiaan, kun oli 81tkm ajon keskikulutus 0,6L Sensuksesta 100%:sti todettuna eli käytännössä ajeltu siis kuin sähköautolla. Sitä tarkoitin tuolla, että voihan se jotain vaikuttaa, kun 81tkm oli meille tullessa.
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Kuhaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #114 : 10.04.2024, 20:18:51 »
Olisihan tuon sinun tapauksen siis pitänyt mennä liikkeen virhevastuun piiriin jokatapauksessa ilman ostettua lisäturvaakin.

”Käytetyn auton vika on virhe, jos
auton osa on rikkoutunut ennenaikaisesti sen oletettuun kestoikään nähden”
Lainaus siis suoraan kkv:n sivuilta. Toki ei liike varmaan kokonaan joutuisi korvaamaan mutta näissä alle 100tkm ajetuissa luulisi jtn 70% olevan korvausvastuu. Siitäkun miettii kokonaiskuluja niin ei välttämättä kannata yli 1000e lisäturvia ostella.

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #115 : 04.07.2024, 23:22:30 »
Sähköajon/vaihteiston kanssa paikalta lähtiessä vähän outoa toimintaa tänään, katsopa tuosta ketjusta se viesti, missä on 4 vikakoodin kuvaa :
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=136987.msg1061713568#msg1061713568
Purella lähtiessä siis lyhyesti R-vaihde eikä D-vaihde pysyneet päällä, vaan vaihteisto nakkasi P:n molemmille ja ei ollut vetoja ollenkaan, edes "constant awd" tilasta... Lisätietoa tuossa toisessa ketjussa.
Jos joku osaisi tulkita noita vikakoodeja tai jos on ollut vastaavaa, että mikä tuon tekee tai pitääkö olla erad suhteen taas varpaillaan, niin olisin tiedoista kiitollinen. Merkkihuollossa tosin selviäisi onko mitään
ja onhan erad-huollolle sentään huolto/työtakuukin olemassa. Jos tulee toinen erad-vaihto, niin aika todennäköisesti merkki vaihtuu... Ei jaksaisi vain 15tkm ajaneena toista vaihtoa alkaa kattomaan ja vasta 111tkm
ajettu auto. :idiot2: Ja ihan perusajoa kevyellä kaasulla ja asenteella eli ei ainakaan ajajista pitäisi olla kiinni. Paljon tosin tuosta 15tkm:stä on sähköajoa, mutta kyllä takuuosan pitäisi paljon pidempään kestää.
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 799
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #116 : 05.07.2024, 10:13:36 »
Sähköajon/vaihteiston kanssa paikalta lähtiessä vähän outoa toimintaa tänään, katsopa tuosta ketjusta se viesti, missä on 4 vikakoodin kuvaa :
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=136987.msg1061713568#msg1061713568
Purella lähtiessä siis lyhyesti R-vaihde eikä D-vaihde pysyneet päällä, vaan vaihteisto nakkasi P:n molemmille ja ei ollut vetoja ollenkaan, edes "constant awd" tilasta... Lisätietoa tuossa toisessa ketjussa.
Jos joku osaisi tulkita noita vikakoodeja tai jos on ollut vastaavaa, että mikä tuon tekee tai pitääkö olla erad suhteen taas varpaillaan, niin olisin tiedoista kiitollinen. Merkkihuollossa tosin selviäisi onko mitään
ja onhan erad-huollolle sentään huolto/työtakuukin olemassa. Jos tulee toinen erad-vaihto, niin aika todennäköisesti merkki vaihtuu... Ei jaksaisi vain 15tkm ajaneena toista vaihtoa alkaa kattomaan ja vasta 111tkm
ajettu auto. :idiot2: Ja ihan perusajoa kevyellä kaasulla ja asenteella eli ei ainakaan ajajista pitäisi olla kiinni. Paljon tosin tuosta 15tkm:stä on sähköajoa, mutta kyllä takuuosan pitäisi paljon pidempään kestää.

Mulla on tehnyt samaa välillä ja sitä on tutkittu Biliallakin. Auto eritoten jos on sopivasta mäessä tms, niin joskus tekee sen että sama mikä ajomoodi on päällä, niin vaihde ei mene päälle. Ottaa vaihteen ja samantien heittää takas P -asentoon. Siihen auttaa kun sammuttaa auton, lukitsee ovet ja takas auki ja matka jatkuu. Antoi joskus koodia siitä, että vaihteenvalitsin ei tiedä mikä vaihde on päällä. Tekee varmaan 1-2x vuoteen tämän ja ei ole kuulemma vaarallista.
V90 T8 2020 Inscription

Poissa tepaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 239
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #117 : 05.07.2024, 15:22:31 »
Mulla tekee juuri saman kun asentelen hevoskärryä. Laitan P:ltä D:lle ja en paina kaasua yhtään niin useasti menee takasi P:lle. Vaatii että pikkasen kaasua. Tätä leikin kun siirtelen koukkua oikealle kohdalle. Ei ole vika vaan ominaisuus.
Volvo XC60 D5 r-design  2010, Volvo V60 T5 2011, Volvo V70 2.5t Ocean Race 2006, Volvo V70 2.4t 2001, Volvo S40 1.8 1998

Poissa volvoandy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
    • Omien autojen kulutustietoja...
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #118 : 07.07.2024, 13:47:52 »
Mulla tekee juuri saman kun asentelen hevoskärryä. Laitan P:ltä D:lle ja en paina kaasua yhtään niin useasti menee takasi P:lle. Vaatii että pikkasen kaasua. Tätä leikin kun siirtelen koukkua oikealle kohdalle. Ei ole vika vaan ominaisuus.
Kyllä tuo silti ihan ihmeelliseltä vaikuttaa, että autoa ei saa mitenkään liikkeelle... Auto oli parkissa ja siinä oli ihan pienet painaumat asfaltissa ja ei inahtanutkaan. Joku vaihteiston tms magneettijuttu siellä moottoritilassa myös välillä napsuu ja pakilla lähtee kiihdyttämään ja jarrulla pitää hillitä. Ei ole normaalia tuon hintaiselle autolle. Ei taida uskaltaa ottaa enää riskejä, kun erad vaihto-osatakuu päättyy syyskuussa 2024 joten vaihtoon menee tämä meidän peli. Laskin, että kaikille tuleville korjauksille tulee niin paljon hintaa ettei kannata ottaa riskejä. Toyota RAV4 2021 vain 50tkm ajettu tulee tilalle ja melkeinpä sama värikin. Varusteetkin olivat ihan hyvät eli käytännössä vain lasikatto sekä apukuljettajan sähköiset penkit/reisituet jäävät puuttumaan.
1. XC60 T8 TE MY2020 126tkm Denim Blue 19" Goodyear kesä/Michelin kitkarenkaat. 2 edellistä Volvoa :
2. Volvo V90 Cross Country D4 AWD aut. MY2018 172tkm Osmium Grey
3. Volvo S40 (P1) 1.8 man. 2005 159tkm "Joku vihreä"
Exät 2 BMW, Opel ja 5 Pösöä. Kulutustiedot vasemmalta profiilin alta "maapallosta"!

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 998
  • www.vrcf.fi
Vs: Erad ongelmat
« Vastaus #119 : 07.07.2024, 14:42:22 »
Laskin, että kaikille tuleville korjauksille tulee niin paljon hintaa ettei kannata ottaa riskejä. Toyota RAV4 2021 vain 50tkm ajettu tulee tilalle..
Kahden Toyotan kokemuksella ylläpitökustannukset saattavat yllättää. Jopa Volvoaan sinisellä huollattava on kokenut järkytyksen jos toisenkin tuolla suomalaisten suosikin tiskillä. Enää en astu liikkeeseen, kuin pakottavassa tarpeessa ELK.

 

KL-varaosat  Race.fi