D5 kuuluu tinakoneperheeseen, joten mitään sovitteita ei tarvitse. TDI vaatii sitten jo sovitteita jos haluaa siihen nelikon laatikon kiinni. Laatikko on pikkasen tiuhalla välityksellä, muttei ns. normikäytössä haittaa. D5 AWD M66 odottaa edelleen varaosaraadossa irrotusta jos siitä kunnostaisi tähän. Toki M66 asennus kakkoskorista vanhempaan nelikkoon tarvitsee operointia, koska laatikonpuoleinen tukikumi on hammastangon korvallisen sijaan vasemmman vetarin vieressä.
Nykysäännöillä nelikkomuutos on ihan vain muutoskatsastusasia, kunhan osat on autosta jonka kokonaismassa ja teho on vähintään samat kuin muutettavassa autossa. Ja kunhan muutettava auto ei ole -98 tai uudempi, koska siitä eteenpäin pitää olla samalla tyypityksellä olevasta. Uudemmankin voi siis muuttaa jos nelikko ja etuveto katsotaan samaksi. Tässäkin hommassa vanhemmassa pääsee helpommalla

Noin yleisesti tätä ei ole tullut unohdettua, odottaa säilössä vuoroaa muilta edelle kiilanneilta

Mm. suora oikea takaovi ja parempi takaluukku odottavat värinvaihtoa sekä asennusta.