Tervehdys gurut,
taustaa: V70 2,4d aut vm. 2006, 400tkm menty. Just reissuun lähdössä tuli viesti "moottori vaatii huollon" -> luettiin vikakoodit ja korjaamon totesi että herjaa ahtopainetta (oli vika liian suuresta ja myös liian pienestä ahtopaineesta). Lisäksi oli joku vika EGR liittyen myös.
Noh, häihin menossa ja olevinaan että "pakko mennä". Mekaanikko arvioi että "ei kai tuo mitään riko". Siispä vaunu perään ja reissuun.
Alkumatka meni niin, että ei mitään tehoja eli aivan kuin -80 luvun lopun ahtamaton diesel.. Moottori kiersi ja kuulosti ihan normaalilta. Lämmöt koko ajan ok. Pitelin sitten vajaa 3000 rpm kierroksia että meni mukavasti vaunun kanssa.
Tauon jälkeen (moottori täysin jäähtynyt) jatkettiin ja hetken tuntui kuin olisi tehot takaisin - kiihdytin ja kuului kova "pamaus" - aivan kuin olisi rengas räjähtänyt. Tämän jälkeen ei tehoja ja moottori ei ottanut tasaisesti kierroksia vaan "humpsutti".
Jotenkin amatöörinä tuntuu että oisko nyt ahtopaine ollut liian suuri ja särkenyt jonkin ahtoputken?
Öljyt ja vedet siistit ja moottori käy muuten aivan normaalin kuuloisesti.
Auto nyt Kuopiossa ja maanantaina tarkoitus hinata jollekin korjaamolle jolla olisi osaamista asiassa.
Olisko suosituksia korjaamosta täällä Kuopion suunnalla ja mistähän suunnasta kannattaisi alkaa vikaa hakea?
Tai jos kaikki korjaamot kiinni niin mielellään korvaan vaivaa jos joku V70 mk2 / 2,4dsl kokenut harrastaja joka vois jelppiä..?
kiitos & terveisin Artto / 040-5658877