Käytin lauantain aamupäivästä jonku vajaa 3 tuntia umpioiden hiomiseen uudelleen. Vuosi sitenhän hinkattiin nämä kahteen pekkaan. Vasempaan käytettiin Philipsin kiillotus-sarjaa ja oikeaan Duplicolorin sarjaa. Vuoden ajelun jälkeen Philips oli tasaisesti kauttaaltaan vaaleentunut selvästi. Duplicolor ehkä yli puolet vähemmän. Dupli ssa on kuitenkin hintaa yli kaksinkertaisesti ja kaikki kama on spray. UV suoja lakka vieläpä 2k kamaa. Dupli olisi varmaan pitänyt lakkauskerroksien välissä välihiota. Se jäi inasen sameaksi.
Ostin tälläkertaa autoglymin kiillotus-sarjan kun siinä on akkukoneeseen kara ja laikkoja. Aloin karhunkäpälällä, karkealla sellaisella hankaamaan lakatusta umpiosta edeten siitä laikkoihin joissa aina 3000 asti. Oikeassa umpiossa oli enemmän työtä kun lakka puri vastaan. Siinä myös umpion muovi ei ollut tasainen vaan siihe jäi läikkiä mistä ei paperi ottanut ollenkaan. Ei ennnenkuin hioin enemmän että alkoi ottamaan. En jaksanut hiota ihan järjettömän paljon vaan jätin pahimmat nasta ja kivi-iskemät sekä viirumaiset mikrohalkeamat mitkä ei tunnu edes kynnellä. Ovat kuitenkin vanhat joten jossain pitää antaa löysää.

Oikean ajovalon kuvion kohdalla umpiossa on myös kiinteä hyvin lievä sameutuma -sisäpuolella. Joten kun seuraava hankaus tulee eteen niin joku muovittaa nämä mulle. Tai investoin niihin uudemmalla varaosanumerolla oleviin umpioihin.
Sunnuntaina sitten ajelin kaverille joka hartsilla höyrytti muovit. Näytti kyllä niin helpolta hommalta että eio toista. Mutta tietenkin harjoiteltuna se näyttää aina helpolta. Tänään sitten levitin tuff & shine kumipinnoitetta umpioiden päällä oleviin "ripsi" kumeihin. Nyt nekin ovat mustat eikä onneksi täyskiiltävät.
Jaggeen kun on pesiytynyt suutinvika, on otettava tämä ajoon kesken lepäämisensä.

No S ään pitää tehdä ensitilassa siten tuolien käsittely joten pikkuhommaa on kesälomalle.

Tuo vaalea leveä osuus umpiossa on taivaalta tuleva valo.
