Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit > Korjaamo ja yleistekniikka

Mitä öljyä Volvoon FAQ

Sivuja: << < (203/262) > >>

o_j:


--- Lainaus käyttäjältä: tkp - 17.07.2017, 21:21:53 ---Tässä nyt on tullut luettua erilaisista öljyluokista ja vaatimuksista ja mitä enemmän näistä lukee, niin enemmän vain menee pää sekaisin :) Eli, Volvo S40 -00 2.0 vapari, moottori siis b4204s2. Mitähän öljyä tuohon uskaltaa/kannattaa laittaa? Vaatimus tuossa näkyy olevan ACEA A3/B3/B4. Ilmeisesti uudemmat ACEA C-luokat ei sovellu vanhempiin moottoreihin? Monessa paikkaa on annettu ymmärtää että ei kannata laittaa vanhempiin moottoreihin näitä C-luokan öljyjä ja tuollaista luin http://www.oilspecifications.org/acea.php sivulta

"C: Catalyst compatibility oils

Note: These Oils will increase the DPF/GPF and TWC life and maintain the Vehicle’s Fuel Economy.
Warning: Some of these Categories may be unsuitable for use in certain Engine Types – consult the vehicle- OEM’s owner’s manual/handbook in case of doubt."

Motonetin hinnastoa tuossa selailin niin:
Teboil Gold S 5W-40 - Ei mainintaa ACEA C-luokasta -> käy?
Shell Helix ultra 5w-40 - Ei mainintaa C-luokasta -> käy?
MOBIL SUPER3000 X1 5W-40 Ei mainintaa C-luokasta -> käy?
Castrol Magnatec 5W-40 ACEA C3 <- ei käy?
Teboil Diamond 5W-40 ACEA C3 <- ei käy?

Tällä hetkellä autossa on Motonetin oma Motox FullSyn 5W-40 mutta korvakuulolta ja mutuna sanoisin että pitää melkoista raksutusta joten voisi kokeilla vaikuttaako öljy/öljynvaihto tuohon raksutukseen.

--- Lainaus päättyy ---

Ihan mutuna sanon että mikään noista ei ole moottorille haitaksi. Ainakaan toivottavasti; mulla on edellisen 60tkm aikana pyörinyt 740:ssä noista kaikkea muuta paitsi Shelliä. Tosin vinokone kaivannee ruokaöljyä että oireilee.

Se C-luokitus on vaan tavallaan turha niissä öljyissä sinun autoosi.


--- Lainaus käyttäjältä: Motonet ---Huomaa, että uusi ACEA-C3 korvaa vanhat A3/B3 sekä A3/B4-luokitukset pääsääntöisesti.
--- Lainaus päättyy ---

http://www.motonet.fi/fi/tuote/590004/Castrol-Magnatec-5W-40-4l

M141:

Tehostinöljyistä:

Mitä käytännön eroa WSS-M2C204-A ja WSS-M2C204-A2 ?

V50 kirja sanoo, jotta laita ensimmäistä. Sattui edukkaasti eteen fordin logolla olevaa A2:sta niin tuli ostettua. Kai toi kelpaa ja pysyy sisällä?

Jossain lontoon foorumilla meinasivat, jotta A2 olisi kylmempiin olosuhteisiin? Uudemmissa volvoissa vissiin tota 2:sta käytössä mitä paria ohjekirjaa katsoin?

Orlov:

A2 on uudempi korvaava tuote, asiat kehittyy. Vanha oli pentosin chf11s ja uudempi chf202, joten näitä luokituksia voi käyttää etsimiseen.

Niin ja käytännön ero, chf11s on "parempaa" eli varmaan kalliimpaa? Ilmailu luokan hydeneste, näin nopeasti katsottuna

http://www.motonet.fi/fi/tuote/590310/Comma-MVCHF-ohjaustehostinoljy-1l

Varmaan halvempiakin löytyy

M141:


--- Lainaus käyttäjältä: Orlov - 24.07.2017, 17:55:56 ---A2 on uudempi korvaava tuote, asiat kehittyy. Vanha oli pentosin chf11s ja uudempi chf202, joten näitä luokituksia voi käyttää etsimiseen.


--- Lainaus päättyy ---
Tämmöistä tuli joltain tdi foorumilta vastaan:

Description
Pentosin CHF 11S is a synthetic high performance
hydraulic uid for life-time application in modern vehicle
aggregates. Pentosin CHF 11S is especially designed for
hydraulics in the automotive industry with the highest
technical requirements such as in: power steering, level
control, shock absorber, hydro-pneumatic suspension,
stability and traction control, hydraulics for convertible
tops, central lock systems, etc. It is suitable for all
extreme conditions and guarantees full performance
from -40°C to over 130°C system temperature.

PRODUCT ATTRIBUTES
Appearance Dark Green
Density at 20°C 825 kg/m
Kinematic Viscosity at 100ºC 6.0 mm/s
Kinematic Viscosity at 40ºC 18.7 mm/s
Kinematic Viscosity at -40ºC 1100 mm/s
Viscosity Index 313
Pour Point -57°C/-70.6°F
Flash Point 160°C/320°F
Ignition Temperature 235°C/455°F


Description
Pentosin CHF 202 is a synthetic high performance
hydraulic fluid for life-time application in modern vehicle
aggregates. Pentosin CHF 202 is especially designed for
hydraulics in the automotive industry with the highest
technical requirements such as: power steering, clutch
hydraulic, electro-hydraulic mechanisms of convertible
tops, etc. It is suitable for all extreme ambient
temperatures and guarantees full performance from
-40°C to 130°C system temperature.

PRODUCT ATTRIBUTES
Appearance Dark Green
Density at 15°C 840 kg/m³
Kinematic Viscosity at 100ºC 6.1 mm²/s
Kinematic Viscosity at 40ºC 19.3 mm²/s
Kinematic Viscosity at -40ºC 1400 mm²/s
Viscosity Index 302
Pour Point -54°C/-65.2°F
Flash Point 154°C/309.2°F
Ignition Temperature 245°C/473°F


Important note on fluid compatibility
http://www.pentosin.net/pressrelease...luid_Guide.pdf]

If vehicle specifications state CHF 7.1, CHF 11S and CHF 202 can be substituted in place of, but not mixed with, CHF 7.1.
CHF 11S and CHF 202 are fully compatible and mixable. Pentosin CHF fluids should not be mixed with ATF fluids.

Suht samalta tavaralta vaikuttaisivat ja tärkeimpänä CHF 11S ja CHF 202 on sekoituskelpoisia keskenään. Noh mulla vaihtuu nesteet about kokonaan, kun vaihdan parit tiivisteet samalla...


mulugren:

Mitä öljyä tulee laittaa viimeisimpiin (esim 2014 D5 AWD XC60) geartronic laatikoihin? Laatikko on edelleen vanha tuttu 6-speed TF-80SC (ainakin manuaalin mukaan) mutta sinisen mukaan öljy on eri kuin vanhemmissa

Sivuja: << < (203/262) > >>

Siirry pois tekstitilasta