Ei hyvissä autoissa mitään erityistä varottavaa ole, ja kilometrejä on moniin kertynyt jo 3-400 000.
SPA-alustaisia ei taida löytyä D5 versiona? Nämä ovat MY19, eli dieselit lienevät ureaversioita?
T6 on turbolla ja mekaanisella ahtimella, neliveto. Tästä on vähän kokemusta, hauska ajajan auto, vaikka suoraan ajaessa jää T8 taakse. T4 oli huollon sijaisautona, ihan ok sekin.
Suomessa myös ”vajaatehoinen” hybridi tunnetaan T6 mallinimellä. Ymmärtääkseni tekniikka on yhteneväinen T8 kanssa, tehoero softalla. LR-versioissa taisi jäädä kaikista mekaaninen ahdin pois?
Dieselit perusvarmoja, samoin bensat. Hybrideissä on enemmän tekniikkaa, jokunen on nähty huoltojonossa
.
Oma valintani olisi nykykilometreillä todennäköisesti T6 tai T5 AWD, jos Volvon ostaisin.
Komppaan kaikissa Scraab kommentteja ja vasta näin uusikoppaisen V60 T5 (awd) liikenteessä ja se on varmaan tosi hyvä + riuska autoksi, mutta kuluttaa kyllä bensaa enemmän kuin lataushybridi T6. Eli sen takia edelleen olen joko V60 D4 awd perusdiesel tai ladattava hybridi T6 kannalla senkin takia, että T6 on lähes aina T8:a taloudellisempi. Edellisen dieselin käyttökuluista laskin (siis V90CC D4 awd 2017 ilman ureaa vs. nykyinen XC60 T8), että pelkästään käyttövoimaveron erotuksella n. 550€ ajelee meidän käytössä sen 8000km vuodessa eli se on 1/3 koko vuoden ajoista. Tämähän on aivan hifistelyä, kun välirahaakin on mennyt jne, mutta näin niin kuin yleisellä tasolla "järkeillen" diesel vs. lataushybridin valinnan välillä

Tuota en kyllä tiennyt, että T6 on myös 2 turbolla ollut (mek.+pakokaasuahtimet) ja se tehoero ollut vain softalla, mutta jossain välissä se toinen urpo on tosiaan pudotettu pois. Jotenkin "muuten isompi" eli eihän noissa ainakaan väännöissä kauheita eroja ole (T6
Näyttää olleen aika monta varianttia :
https://www.auto-data.net/fi/volvo-v60-ii-2.0-t6-twen-253hp-plug-in-hybrid-awd-geartronic-32765 "Perus T5:sen moottori" + sähkö-erad?!?
https://www.auto-data.net/fi/volvo-v60-ii-2.0-t8-twen-303hp-plug-in-hybrid-awd-geartronic-45630 "Perus T6:sen moottori" + sähkö-erad?!?
https://www.auto-data.net/fi/volvo-v60-ii-2.0-t8-twen-390hp-plug-in-hybrid-awd-geartronic-32766 "Kiristetympi T8" 2 erillisellä turbolla + sähkö-erad?!?
Lähinnä puhun siis 2019-2021 malleista ennen long rangen tuloa. Tuota listaa kyllä pitää katsoa tosi kriittisesti, kun noissa saattaa olla virheitä...
https://www.auto-data.net/fi/volvo-v60-ii-generation-6137Onhan nuo perus-T6 ja -T8 sähkökantamat ihan kiitettäviä jo 11,6kWh akulla eli vois olla tosi järkevä vaihtoehto. Tuota T6 myös itse mietin, mutta rouva halusi korkeamman mallin eli sen takia XC60:seen päädyttiin.
D5 on hieno moottori, mutta tosiaan sitä ei käytännössä ole kai juuri ollenkaan V60:ssa ollut eli kevythybridi B6 on sen vastine
https://www.auto-data.net/fi/volvo-v60-ii-2.0-b6-299hp-mhev-awd-automatic-40917Edellisessä mallisarjassa oli ladattava dieselhybridi sekä D5 ja D6, niissä sama akusto, mutta sen osittaiset ongelmat tiedetään ja ei voi vaihtaa kuin koko akusto eli kallista on. Nykyisissä voi vaihtaa moduuli kerrallaan.