Eli turbo 940 kyseessä (b230fk) automaatti -97 vuosimallia ja auton käymättömyys iski….
Sunnuntaina ajelin normaalisti 50km lenkin töihin-takasin ongelmitta. Pihasta parintunnin seisonnan jälkeen ei lähtenyt käymään, kierrosluku mittari ei pompi —> uusi ykk bosch anturi vaihdoin ei vaikutusta. Satunnaisia osia esim toista sytkävahvistinta kokeilemalla ei vaikutusta. Täysin uudet bosch jakaja+pyörijä
Saattaa välillä lähteä käymään mutta käy huonosti ja kierroslukumittari ”heittelee” erilailla verrattuna moottorin käyntiin eli siis kierroslukumittari rupeaa elämään niinsanotusti omaa elämää pomppien ylös/alaspäin miten sattuu. Jos auton sammuttaa ja yrittää samantein uudestaan käyntiin ei välttämättä lähde —> kierroslukumittari ei pompi jos ei käyntiin lähde
Maadotuksia katoin kuskin ja repsikan puolen lattiatilasta, ei vaikutusta
Voiko viallinen ecu tehdä tätä? Tai voiko ecu ruveta tälläin hajoamaan?
Mainitaan vielä että kuukauden verran olen ajellut noin 2000km ongelmitta, välillä toki hienovaraista pätkimistä havaittu mutta ei aiheuttanut omalla kohdalla toimenpiteitä…