Kyllä se lämpömittari on ainakin omasta mielestä ihan perusvaruste autossa kun autossa. Siinä vaiheessa kun varotusvalot alkaa vilkkumaan jtai summerit piipittämmään peli on jo menetetty.
Kun ostin P3 V70 ja kaupat tehtiin Mikkelissä, niin jo siinä kotimatkalla alkoi häiritsemään ettei autossa ollut kun nopeus- ja kierroslukumittarit. Uusi itelle tuntematon auto alla, eikä mitään mistä seurailla mitä tapahtuu

Muutenkin tykkään seurata mittareita jo työn takia, sitä ei vaan osaa ajaa sokkona. Tollasessa P3:ssa ajotietokonekin on ihan köpö, käytännössä mitään tarpeellista ei saa edes kaivettua esille.
Aikani ajelin sokkona kunnes kyllästyin ja ostin Idash:n, aivan loistava kampe
https://bankspower.com/collections/idash-digital-monitorSaa tehdä just sellaset näytöt kun haluaa. Omavalintaiset 1 - 8 parametriä kerrallaan noin 120:sta, yhdellä selkeällä 52mm mittarin kokoisella näytöllä, paksuutta n. 20mm. Näyttöjä voi tehdä valmiiksi eri tarkoituksiin ja vaihtaa parilla napin painalluksella. Lukee ja tyhjää myös vikakoodit vaikka ajossa, voi tallentaa logia muistikortille jos tarvetta. Laajennusmahdollisuuksiakin on vaikka mitä, voi ketjuttaa peräkkäin. Mahdollisuus käyttää suoraan OBDII tai analogiantureita tai molempia yhtä aikaa. Virittäjälle myös oiva työkalu, ei tarvitse muita mittareita, tiedonkeruu ja tukee myös useita tunnettuja aftermarket moottorinohjausjärjestelmiä.
Ainoa negatiivinen ettei Volvosta saa öljynlämpöjä suoraan OBDII portin kautta. Laite ei tue virallisesti Volvoa, siihen omat syynsä, alkaen Volvon kiinalaisista omistussuhteista. Analogiantureilla mahdollista saada nekin näkyviin.
Maksaa jonkun verran, toisaalta täyttä vastinetta rahalle, eikä ole mitään kiinan krääsää

Paisuntasäiliöitä saa myös Skandix:lta.
https://www.skandix.de/en/spare-parts/cooling-system/expansion-tank-engine-coolant/expansion-tank-coolant/1020428/https://www.skandix.de/en/spare-parts/cooling-system/expansion-tank-engine-coolant/expansion-tank-coolant/1012366/