Autoracing  KL-varaosat

Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia

  • 145 Vastauksia
  • 75273 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EVO8

  • Vieras
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #30 : 12.01.2012, 19:37:08 »
Vuosituhannen alun tienoilla oli muotia laittaa iso pakosiipi pieneen koteloon.
Nyt näyttäisi kotelon kasvattaminen olevan kuuminta hottia
Mitähän seuraavaksi?

Kaikki ISO on aina muodissa koska sitä on niin helppo ymmärtää:)

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 899
  • Lensu Power Shop
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #31 : 13.01.2012, 15:25:16 »
Hx-40 oli 14 pesällä. Ei tietoa pakopaineista.
Hx-50 on 22 pesällä 72mm siipi, 8v koneessa pakopaine oli 0,5bar alle 2.2bar ahdon.

Sitten siirryin 16v kanteen ja ainut tieto on että tuolla hx-50 ahtimella 1.7bar ahdolla pakopainetta on noin 1.0bar

Mutta tämä osio ei pitänyt olla kuin max hx-40 ahtimista niin jatketaan niistä.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

EVO8

  • Vieras
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #32 : 24.01.2012, 15:05:36 »
Mitä lie tuosta ensimmäisenä olevasta B25:stä irronnut hieman isommalla paineella? Useimmissa näyttää olevan suht mieto vaparin nokka. Mikähän Bamsen kokoonpanossa mahtaa olla?

Poissa Morjenz

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 571
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #33 : 24.01.2012, 15:56:06 »
Mitä lie tuosta ensimmäisenä olevasta B25:stä irronnut hieman isommalla paineella? Useimmissa näyttää olevan suht mieto vaparin nokka. Mikähän Bamsen kokoonpanossa mahtaa olla?

Bamsella on joku melko rajulla nostolla oleva hiottu keppi.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa mista

  • Aluevalvoja
  • Valvoja
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2112
    • Instagram kuvat
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #34 : 25.01.2012, 08:08:27 »
Bamsella on joku melko rajulla nostolla oleva hiottu keppi.

Ei se nyt ihan raju vielä ole, mutta vakiota isompi.

Lainaus
Nokka on D:stä hiottu, reilu 12mm nostolla

Poissa kkdmotorsport

  • Yhteistyökumppani
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #35 : 05.02.2012, 17:27:17 »
Vuosituhannen alun tienoilla oli muotia laittaa iso pakosiipi pieneen koteloon.
Nyt näyttäisi kotelon kasvattaminen olevan kuuminta hottia
Mitähän seuraavaksi?
Seuraavaks kaikki laittaa Holsetin  ;)
Ahtimet jokaiseen kulkuneuvoon www.pirkanmaanturbo.fi
Laadukkaat pakosarjat yms www.kkdmotorsport.com

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #36 : 05.02.2012, 17:38:09 »
Seuraavaks kaikki laittaa Holsetin  ;)
katteet minimiin, niin saat laittaa yhen tuleen tännekkin ;) :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa sorvari

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #37 : 14.03.2012, 08:54:49 »
kumpaa puhallinta raati suosittelee b230ft koneeseen jolle ei olla tehty muuta kuin vaihdettu k-nokka,eli mitään kansitöitä ei ole tehty.perusvirit putki,cooleri ja suuttimet on.
tehotavoite olisi +350-400hv johon ilmeisesti molemmilla pääsee mutta onko hx35 silloin jo tapissaan ja 40:ssä jää turhaa reserviä käyttämättä.entä minkälaisia on ajaa näillä varustettua autoa,onko esim 3000rpm vielä ahtoja yhtään.

itsellä on hommattuna osat pellisarjan tekoon jos jommankumman puhaltimen joskus sais,mutta kun kokeilemiseen
että kumpi olis parempi ei näillä saldoilla ole varaa :(


Poissa olli

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #38 : 14.03.2012, 10:11:16 »
kumpaa puhallinta raati suosittelee b230ft koneeseen jolle ei olla tehty muuta kuin vaihdettu k-nokka,eli mitään kansitöitä ei ole tehty.perusvirit putki,cooleri ja suuttimet on.
tehotavoite olisi +350-400hv johon ilmeisesti molemmilla pääsee mutta onko hx35 silloin jo tapissaan ja 40:ssä jää turhaa reserviä käyttämättä.entä minkälaisia on ajaa näillä varustettua autoa,onko esim 3000rpm vielä ahtoja yhtään.

itsellä on hommattuna osat pellisarjan tekoon jos jommankumman puhaltimen joskus sais,mutta kun kokeilemiseen
että kumpi olis parempi ei näillä saldoilla ole varaa :(

Onko koneessa vahvemmat kanget ja onko ohjaamassa lh vai mikä systeemi?

Poissa sorvari

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #39 : 14.03.2012, 10:54:27 »
vahvat kanget on ja lh ohjaa.788mml suuttimet ovat nyt hyllyssä kun  ei ole tarvetta niille.
nyt on vakiosarjassa kiina t3/t4.

Poissa sorvari

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #40 : 26.04.2012, 13:31:39 »
kumpaa puhallinta raati suosittelee b230ft koneeseen jolle ei olla tehty muuta kuin vaihdettu k-nokka,eli mitään kansitöitä ei ole tehty.perusvirit putki,cooleri ja suuttimet on.
tehotavoite olisi +350-400hv johon ilmeisesti molemmilla pääsee mutta onko hx35 silloin jo tapissaan ja 40:ssä jää turhaa reserviä käyttämättä.entä minkälaisia on ajaa näillä varustettua autoa,onko esim 3000rpm vielä ahtoja yhtään.

itsellä on hommattuna osat pellisarjan tekoon jos jommankumman puhaltimen joskus sais,mutta kun kokeilemiseen
että kumpi olis parempi ei näillä saldoilla ole varaa



anyone????nyt on sarja hitsattuna,hukkaporttia vielä pitää sovitella,sen tekisin vasta kun puhallin on hommattu.

Poissa JuhaK

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Team Caravan
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #41 : 26.04.2012, 13:42:26 »
Mulla oli GT37 58/62 .99a/r B230 koneessa, miedosti portatulla kannella ja jokkis nokalla. Se riitti ainakin 476hv asti. Ahtoja alkaa olla 3500rpm kohdalla, tuskin katuautoon ainakaan isompaa kannattaa laittaa.

Nyt tulee Hx40 super 19# pesällä testiin, pesävalinta johtuu T4 laipasta.
Volvo 240DL 11,13@203  Tarvikemotti

Drag Race Cortina B230 8V 8,51@256 Suomen Toiseksi Nopein 8v ;)
Rollover Motorsport

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #42 : 26.04.2012, 15:12:00 »
Ilmeisesti holsun oma portti jätetään kiinteesti kiinni?

Poissa JuhaK

  • VRCF Ry jäsen 2018
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Team Caravan
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #43 : 26.04.2012, 16:49:08 »
Ilmeisesti holsun oma portti jätetään kiinteesti kiinni?

Kyllä, holsetin portti on poistettu käytöstä. Edellisessä kokoonpanossa oli 50mm Biltema hukkis, nykyiseen tulee "Tosi asiallinen, hyvin virtaavalla pesällä" varustettu kiinanportti Tarvikemotista.
Volvo 240DL 11,13@203  Tarvikemotti

Drag Race Cortina B230 8V 8,51@256 Suomen Toiseksi Nopein 8v ;)
Rollover Motorsport

Poissa sorvari

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
Vs: Holset HX35 / HX40 vinokoneessa kokemuksia
« Vastaus #44 : 16.09.2012, 22:28:52 »
saako kirjoittaa vaikkei olekaan hx ahdin...melkein on, elikkä holset wh1e jossa kompura 54/82 pako 76/65 14pesä(hx40)
hienosti puhaltaa,isolla vaihteella kun vedättää niin 2500rpm on 0,5bar ja 3000rpm on jo 1bar itse tehdyssä pulssisarjassa.kiina t3/t4 ahtoi vakiosarjassa 3000rpm 0,6-0,7bar niin oli mukava yllätys tämä.on kuitenkin ihan eri kokoluokan ahdin.
voimaakin tuntuu olevan ihan mukavasti,täytyy tarkistaa seokset laajakaistamittarilla ennen kuin nostetaan ahtoja.

ihan kiva käyttis :)

 

Carwist  Race.fi